View unanswered posts | View active topics It is currently 12 Jul 2026, 23:26

Reply to topic  [ 1 post ] 
En tanke dök upp...om jord..å av jord är du... 
Author Message

Post En tanke dök upp...om jord..å av jord är du...
Funderade inte på det innan..men som en blixt från en klar himmel...va lite för varmt igår för att göra det jag tänkte å ville inte dra igång lödstationen...då dök tanken upp..jo visst borde jag ringa Ola..vi har nog lite att prata om kanske, men inte det mest positiva, en nä fan två gemensamma vänner har "vandrade vidare" det kommer en tid för det å den är inte nu...han har kul igen å lirar mycket så det får vänta till det är annat som behöver hans uppmärksamhet.. (måste nog ringa)
Men till funderingen som dök upp...å den är nog "glasklar" när jag funderar på den...när en sätter en "skärmfolie" i en gitarr så bör en väl ta bort den existerande jorden via potentiometer-chassit då gitarren får den via folien slog det mig! annars blir det någon form av jord-loop på kanske det sämsta stället i början av en svag signal..men tar den "farraday boxen" som blir bort den så det inte spelar någon roll, eller läcker den för mycket via den öppna sidan av en singelcoil å om en inte har kåpa på en HB?

https://edlersrevolution.bandcamp.com/

12 Jul 2026, 10:37
Profile WWW
Reply to topic   [ 1 post ]