| Author |
Message |
|
Arvidsson
Joined: 11 Sep 2011, 13:15 Posts: 238 Location: Arvika, Sweden
|
 Nytt strat bygge klart! :D
Last edited by Arvidsson on 17 Feb 2012, 20:54, edited 1 time in total.
|
| 17 Feb 2012, 19:02 |
|
 |
|
hottahejti
|
 Re: Nytt strat bygge klart! :D
Snyggt och stilrent!
_________________ "Its the man,not the gears,or was it vice versa?"
|
| 17 Feb 2012, 20:21 |
|
 |
|
kri
|
En nyfiken fråga: Hur tar man "ner" en hals på bästa sätt? Lite svårt att använda slipmaskin, antar jag..... Svårt att få det jämnt? Undrar eftersom jag har en hals jag skulle vilja få lite slimmare.
|
| 17 Feb 2012, 20:33 |
|
 |
|
hottahejti
|
kri wrote: En nyfiken fråga: Hur tar man "ner" en hals på bästa sätt? Lite svårt att använda slipmaskin, antar jag..... Svårt att få det jämnt? Undrar eftersom jag har en hals jag skulle vilja få lite slimmare. Klart det går att slipa osv,men skaffa en annan hals är nog bästa alternativet.
_________________ "Its the man,not the gears,or was it vice versa?"
|
| 17 Feb 2012, 20:38 |
|
 |
|
Arvidsson
|
kri wrote: En nyfiken fråga: Hur tar man "ner" en hals på bästa sätt? Lite svårt att använda slipmaskin, antar jag..... Svårt att få det jämnt? Undrar eftersom jag har en hals jag skulle vilja få lite slimmare. Hej! Definitivt ingen slipmaskin, slipar å formar för hand på en olackad hals brukar jag börja runt 320 ner upp till 600... Alltid jävligare med en lackad hals å definitivt en med en hel massa lager med polylack då du måste ta ner all färgad klarlack för å få det enhetligt vid omlackering. Vissa halsar har ganska "grund" Trussrod så tar man för mycket kan den kika fram  Lättast så klart att köpa en färdigformad eller en olackade utbyteshals. /A
|
| 17 Feb 2012, 20:50 |
|
 |
|
Crimson
|
Ser otroligt bra ut. Vad tycker.du om kvaliteten hos monster relic och deras kroppar? Är det värt pengarna?
_________________ Shine On You Crazy Diamond
|
| 18 Feb 2012, 10:02 |
|
 |
|
Tobbe z
|
På mina byggen vill jag ha en "egen" profil som är tunn på solosträngen och ändå behålla ett bra tumstöd. Jag har bara stött på sådana profiler på rena Custombyggen.
Jag kör med rasp för grovformen. Filar och papper för finnish.
Ta lite och var föriktig- bättre att ta flera gånger än att ta för mycket.
Det är inte alls svårt bara du vet vad du är ute efter.
Att ta mått på favvohalsen är inte heller fel.
|
| 18 Feb 2012, 10:10 |
|
 |
|
Arvidsson
|
Crimson wrote: Ser otroligt bra ut. Vad tycker.du om kvaliteten hos monster relic och deras kroppar? Är det värt pengarna? Tack! Får ta bättre bilder nån dag, halsen ser lite blek ut mot hur den är i verkligheten och patinan på hårdvaran syns dåligt.. Kroppen vägde ca 1,7kg, halsfickan var lite tight så fick moddas lite för en bra fit men hellre det än för stor. Kroppsformen är svår å bedömma då orignalen handslipades så varierar det ju lite men inget som sticker ut från å inte va vintage fender, styrhål för p-skyddet som passade bra å rakt å fint i övrigt  Vet dock att dom tar hem kropparna innan lack från olika leveratörer så kan nog varier lite vad man får.. /A
|
| 18 Feb 2012, 11:21 |
|
 |
|
kri
|
Tobbe z wrote: På mina byggen vill jag ha en "egen" profil som är tunn på solosträngen och ändå behålla ett bra tumstöd. Jag har bara stött på sådana profiler på rena Custombyggen.
Att ta mått på favvohalsen är inte heller fel. Jag har en strata hals jag skulle vilja få ned nån millimeter nere vid 1:a band, men jag antar att 1 mm är ganska mycket i sammanhanget. Rätt mkt jobb, även om jag skulle använda rasp  Eller....? // Ulf
|
| 19 Feb 2012, 01:44 |
|
 |
|
Tobbe z
|
kri wrote: Tobbe z wrote: På mina byggen vill jag ha en "egen" profil som är tunn på solosträngen och ändå behålla ett bra tumstöd. Jag har bara stött på sådana profiler på rena Custombyggen.
Att ta mått på favvohalsen är inte heller fel. Jag har en strata hals jag skulle vilja få ned nån millimeter nere vid 1:a band, men jag antar att 1 mm är ganska mycket i sammanhanget. Rätt mkt jobb, även om jag skulle använda rasp  Eller....? // Ulf 30-60 min För att få en hals som jag vill ha den. 1 mm är en till tre tag med en rasp. Skulle jag ta så lite skulle jag ta och börja med en grov fil.
|
| 19 Feb 2012, 02:13 |
|
|