|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 6 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Bentooshape
|
 Reverend guitars
Har nu efter varit på konsert i Köpenhamn med Fu Manchu i helgen fått svårartad gas av Reverend Sensei-guror. Vet panelen här på bojen något om detta märke? Finns det någon som säljer dem i Sverige eller Europa? http://www.reverendguitars.com/reverend ... hb_fm.htmlEdit: Såg nu att No1 guitarshop i Göteborg ska vara återsäljare av märket.
|
| 11 Oct 2012, 17:05 |
|
 |
|
B.B.A.
Joined: 03 Nov 2011, 15:54 Posts: 646 Location: Ibanez country
|
 Re: Reverend guitars
Fina gitarrer, maila eller ring Ken Haas på reverend så hjälper han dig säkert att få tag på en gitarr. En riktigt schysst snubbe, väldigt service minded
_________________ Ibanez - New Ideas For Today's Musicians
|
| 12 Oct 2012, 10:27 |
|
 |
|
persuader
Joined: 27 Jan 2006, 19:02 Posts: 1338 Location: Mothvirgin
|
custom shop i finland säljer dom... http://www.customshop.fi/
_________________ "Constipated people don't give a crap"
|
| 12 Oct 2012, 10:34 |
|
 |
|
bummer
|
Såhär skriver Reverend: The paint on a Reverend is thinner than most production guitars, allowing the body to vibrate more freely, for a more resonant and lively tone. Thick finishes might look a little 'slicker', but at Reverend, tone is a top priority. Our finish is also UV cured, which means it's 100% dry from day one, unlike vintage-style nitrocellulose finishes, which can take years to fully dry.
Verkar vara poly, läste jag på Reddit i alla fall.
Malmö Musikaffär skriver: I den klassiska 3-Tone Sunburst-finishen får du en gitarr med vintagekänsla och modern prestanda.
Jag har 2 frågor. Blir det bättre ton med tunn lack? Måste det inte vara nitro för att få vintagekänslan?
|
| 12 Jun 2026, 13:18 |
|
 |
|
Magnus Olsson
Joined: 09 Dec 2007, 23:13 Posts: 10954 Location: I skogen utanför Göteborg
|
No.1 guitar shop finns inte längre.
Jag köpte en Reverend tele, otroligt skön att spela på och lät ganska bra. Men halsen var så instabil att jag tillsist lämnade tillbaka den (en rostad historia). Instabil som i svajig, så fort man rörde sig rörde sig halsen (som om den var gjord i hårt gummi typ) med pitch variationer som följd.
/Magnus
_________________ "Playing guitar really helps your guitar playing"
|
| 12 Jun 2026, 14:59 |
|
 |
|
Marshall
|
Magnus Olsson wrote: No.1 guitar shop finns inte längre. https://no1guitar.se/sv/Fysiskt har de flyttat in hos MUG.
|
| 12 Jun 2026, 15:41 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 6 posts ] |
|