| Author |
Message |
|
skumberg
|
 Peps och Blodsbandet
Såg deras sista spelning i söndags efter 7 års uppehåll och går och tänker lite då och då på hur bra det faktiskt var. Kan liksom inte riktigt släppa det och känner mig tvungen att skapa en tråd här. Bosse Skoglund är ju 78 år men som det svängde och spexades och det blev till och med ett trumsolo. Peps själv var i bra form ända fram tills 14 låten o'boy då rösten tog slut. Innan dess var det som en väloljad maskin med rutinerade och ännu aktiva Stefan Sandberg, Mikael Fahleryd och Tommy Berndtsson. Ett par korta klipp finns än så länge, jag hoppas det kommer längre bitar då båda konserterna filmades. Högstandard http://www.youtube.com/watch?v=rgp_Dw06ndETrumsolo https://sv-se.facebook.com/photo.php?v= ... =2&theaterBörjade själv lyssna på Peps i början på 2000 talet och fastnade för deras blandning av reggae och blues låtar. Särskilt uppskattades de få liveframträdande man hann se. Finns det mer uppskattning för Peps och Blodsbandet här?
_________________ /Nicklas
|
| 04 Jul 2014, 23:06 |
|
 |
|
Haraldrig
|
 Re: Peps och Blodsbandet
Klart vi gillar Per-Åke!!
_________________ Corruptissima re publica plurimae leges
|
| 04 Jul 2014, 23:39 |
|
 |
|
glassfinger
Joined: 25 Sep 2004, 16:48 Posts: 3754 Location: Hising Island
|
Jajjemän!
|
| 05 Jul 2014, 00:16 |
|
 |
|
valvetubes
|
Såg dem live ca -80 i Gbg. Kanonbra! Hade Peps sin Guild S100?
_________________ ##################
|
| 05 Jul 2014, 04:41 |
|
 |
|
Britbender
|
Grymt avis, Peps regerar !
_________________ -Var felet ligger här, vet jag inte, men det är någonstans i rättssystemet.
|
| 05 Jul 2014, 09:48 |
|
 |
|
helmik
|
Där hade man velat vara med.
|
| 05 Jul 2014, 10:03 |
|
 |
|
skumberg
|
valvetubes wrote: Såg dem live ca -80 i Gbg. Kanonbra! Hade Peps sin Guild S100? Jo han hade sin Guild S100C. Har läst att C står för carved, den är ju skulpterad. Sen körde de gitarrerna i två SF Super Reverb som tydligen är Peps favorit. Vet inte vilken krets dock men de hade Master Volym. Stefan Sandberg spelade på en Gibson Lucille samt en cry baby. Inga andra effekter vad jag såg förutom ljudteknikern Johan Kempe som ibland körde "underliga reggae ekon" på lite allt möjligt. Tror munspelet gick genom Super reverbens lediga kanal och klaviaturen genom en blond fender. Ljudet var mycket bra. Priset var inte fel heller. 320kr för konsert och då ingick en öl och ett grillat spett i baguett!
|
| 05 Jul 2014, 11:58 |
|
 |
|
valvetubes
|
En sån Carved S100, med Eklöv skulle man ha! Coolare än en SG ju!
_________________ ##################
|
| 05 Jul 2014, 12:53 |
|
 |
|
Honest Charley
Joined: 03 Sep 2013, 21:53 Posts: 125 Location: Mellersta Skånes inland.
|
Helvetes Jävla MÖG!!! Var någonstans spelade de? Och var det ett annonserat gig? LIKa JÄVLA surt som när en snubbe häromåret skrev på fejan: "Nyss hemkommen från Köpenhamn. Varit och kollat på Jeff Beck." Känns sådär när man har noll kol...
_________________ “If I wanted you to understand, I would have explain it better.” Johann Cruyff
|
| 05 Jul 2014, 20:55 |
|
 |
|
skumberg
|
Det var antagligen många som missade detta. Det gjordes två spelningar på godsmagasinet i Vittsjö, en gammal byggnad mitt i byn intill järnvägen och det fanns endast 250 biljetter per kväll. Visst annonserades det men med ganska kort varsel. En kort intervju i de lokala tidningarna i slutet på maj följdes av en presskonferens den 3 juni som följdes av P4 kristianstad. Biljetterna såldes dagen efter och det var lite av ett detektivarbete att ta reda på när och var de släpptes. 400 av biljetterna kunde bara köpas på ICA i Vittsjö och resterande 100 gjordes tillgängliga på nätet. Där fick jag tag i mina och de såldes slut på en halv minut. Det var ganska stressigt med mycket matande på "F5". Peps och Blodsbandet spelningar är förresten början på en satsning där band med olika musikstilar kommer spela varje helg till och med augusti. Peps är en av dem som ligger bakom arrangemanget. Du kan läsa mer på Stickspåret http://www.gyssla.se/sticksparet/
|
| 05 Jul 2014, 23:01 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
Kul att se att dom fortfarande lever, har undrat lite över Peps & co då och då. Såg dom live regelbundet förr i tiden när de ofta spelade på Mosebacke. Riktigt bra!
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 06 Jul 2014, 10:08 |
|
 |
|
Goran
|
Faaaaan att man missade det, såg Blodsbandet massor av gånger när de var stationerade i Lund.
|
| 06 Jul 2014, 15:40 |
|
 |
|
Honest Charley
Joined: 03 Sep 2013, 21:53 Posts: 125 Location: Mellersta Skånes inland.
|
skumberg wrote: ... det var lite av ett detektivarbete att ta reda på när och var de släpptes. 400 av biljetterna kunde bara köpas på ICA i Vittsjö och resterande 100 gjordes tillgängliga på nätet. Där fick jag tag i mina och de såldes slut på en halv minut... Tack för info! Det här får man ju hålla koll på. Jag får göra ICA Wittsjö till min "hemmaICA". Gratulerar till biljetten - du fick slita för den..  Slut på den halv minut... det liknar Claptons Crossroadsfestivaler..
_________________ “If I wanted you to understand, I would have explain it better.” Johann Cruyff
|
| 06 Jul 2014, 19:31 |
|
|