Ja Johan.
Efter inputen härifrån vilket resulterade i att R111 landade på 200k ung så har gainpotten nu fått en rent av behaglig dynamik.
Eller rättare sagt,nu kan man använda den till nått[:D].
Men,som jag tidigare nämnt så skulle säkert värdet om 220k kunna sänkas ännu mer för den som vill.
Grejen e att en VK112a har två ingångar,å med guran i lowgain ingången å med gainet nervridet e nu stärkarn MER clean i det läget än på cleankanalen.[:D][:D]
Å..byter man inputjack å vrider upp gainet så kommer disten på ett MYCKET vettigare vis som ett brev på posten.
Nu e ju jag gammal gubbe i sammanhanget,men med det sagt så kan jag bara konstatera att gainboosten för MIN del fortfarande e totalt oanvändbar.
Gainmängden blir fortfarande rent löjlig i min bok,men skit sak samma då resten helt plötsligt börjat fungera iaf.
Grundtanken har ju varit att försöka lista ut hur man kan få en VK112a användbar,å eftersom de e såpass snorbilliga som de är,å eftersom de bär med sig problemen de gör lär det knappast påverka verksamheten för de som nu reparerar rörisar med att mer utvecklat lägga ut hur man kan modda en sån här.
En stärk för 2 papp beggat lär man knappast reparera för 2 eller 3 papp när den kostar knappt 5 ny..[8D]
Så tanken har väl varit att försöka lista ut hur man ev kan få till en sån här så den låter vettigt för skitpengar.
Men samtidigt som sagt så kommer den aldrig att varken låta eller konkurera med stärkare ur det tyngre gardet.
Det jag gjorde igår med att höja ingångs spänningarna å samtidigt sänka anodmotstånden tog verkligen bort mkt av det direkt otrevligt hårda i tonen i den.
Iom att drivspänningarna gick upp tappade jag det till trots eg inte ngt direkt vad jag iaf kan höra ngnstans.
DÄREMOT som sagt så vart tonen bra fan mkt trevligare.
Grejen e att jag fortfarande grunnar på om man skulle försöka rensa upp clean kanalen ännu mer,å isf hur.?
Med de mätresultat jag fått in mot pre-ampens tre av 4 trioder e ju inget direkt maxat där å jag lurar på hur mkt som står att vinna på att skjuta de spänningarna mot iaf 300V jämnt?
Samtidigt e det så som det är just nu att det iaf GÅR att diala rent ljud ur den med yxan in i lowgain,men...det blir liksom lite minsta gemensamma nämnare av det,så kanske det ändå vore ide att försöka flytta på det lite.?
Som den är nu har den iaf fått nån form av bredd.
Ngt som de här i min mening saknar i orginal-det e rena higain monster.Trams från mitt förmenande.
jesper@gofastparts.se