|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|
Tina Ahlin vs. Louise Hoffsten. Vad tyckte ni?
| Author |
Message |
|
Robert Blues Harp
|
 Tina Ahlin vs. Louise Hoffsten. Vad tyckte ni?
<b>Onsdagen den 10/2</b> kl 18.15 kommer Tina och Louise att mötas i vad man kallar munspelsduell. På SVT´s "Go´kväll". Lyssna på det! Ska bli kul att se kvinnor som är suveräna på munspel.
Blow On!
|
| 03 Feb 2010, 18:33 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
programmerat! -----------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 03 Feb 2010, 21:11 |
|
 |
|
Matsk
|
Underbart är kort. Och så återgår vi till matlagningen.
Mats
|
| 11 Feb 2010, 09:01 |
|
 |
|
matscool
|
Det ballaste med det inslaget va rullbandarna ! [:)]
Mcool
|
| 11 Feb 2010, 14:55 |
|
 |
|
Robert Blues Harp
|
Tyckte själv att det var lite för lite munspel. Båda är ju duktiga, men fick inte direkt chansen att visa det. Mycket snack... I och för sig allvarligt, men tiden i ett sånt program räcker inte till, tyvärr.
Ska se Hoffsten den 2 april. Gitarristen i vårat band ska vara ljudtekniker. Har vi tur kan han tjata sig till att vi får vara förband. Om det inte står nåt skrivet i avtalet om att de inte vill ha nåt förband. Hoppet är det sista som överger en... [8D]
Blow On!
|
| 11 Feb 2010, 17:19 |
|
 |
|
Martin O
|
Tina Ahlin kan spela munspel, i alla fall kromatiskt (har aldrig hört henne på diatoniskt). Louise H ska nog mer ses som en sångerska/låtskrivare som spelar lite munspel ibland. Inget fel med det, men efter alla dessaa år är det ganska blekt: ingen teknik, ingen ton, inte mkt till idéer. Programmet var väl syn för sägen. Det är, om uttrycket ursäktas, något av ett "institutionellt" problem med munspel att artister utan särskild skicklighet på instrumentet lanseras som "virtuosa"; skulle aldrig hända med t ex gitarr eller trumpet. Jag tror att Louise H själv har en ganska ödmjuk syn på sina munspelstalanger och det är sympatiskt.
|
| 12 Feb 2010, 14:52 |
|
 |
|
sjoeberg
|
Hej,
Jag känner Louise Hoffsten ganska väl sedan några år tillbaka och har haft förmånen att få bygga några customspel till henne. När hon är i Malmö och ger konsert rycker jag alltid ut och samlar in hennes spel och ger mig iväg och stämmer dem. Louise är ju sjuk i sin MS och kan inte prestera några "fyrverkerier" på munspel hur gärna hon än vill. Jag bekräftar det du säger, hon har en ödmjuk syn på sitt munspel, men det hon spelar, gör hon med en synnerligen "själfull" ton. Som artist är hon den bästa med en röst och en feeling som gör en knäsvag. Jag instämmer dessutom i det andra du säger i ditt inlägg, till fullo.
Sjoeberg
|
| 17 Feb 2010, 22:50 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|