View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Apr 2026, 05:56

Reply to topic  [ 1537 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 52  Next
Senaste pedalköpet? 
Author Message

Köpte en Arion SCH-Z när jag var ute och slö-surfade på ebay.

http://www.myspace.com/h2band

10 Jan 2011, 17:14
Profile

Köpte en Freakshow fx #9 här på bojen. En mycket trevlig boost att ha först i pedalkedjan, fettar till och rundar av ljudet på ett mycket angenämt sätt. Utmärkt att driva på od-pedaler, liksom förstärkaren med. Den tar dessutom upp föredömligt lite plats på pedalbordet, icke en egenskap att förakta.

Bytte också nyligen till mig en TS808 som jag inte fått ännu. Ska bli kul att jämföra den med min gamla TS9:a som varit med mig i närmare 20år nu.

Image

11 Jan 2011, 01:29
Profile WWW

En Strymon El Capistan på väg till mig. Är väldigt nyfiken på den pedalen, verkar kunna det mesta.

Sen fick jag ett TC Vintage Delay (Replica) som ju låter guld! Just Replican är nog det enda delayet som jag riktigt tycker smälter in i gitarrljudet och ger lite extra snyggt skimmer. Många andra delayer upplever jag som att de antingen inte hörs alls eller tar över för mycket av ljudbilden.

Ett av delayerna kommer att säljas, men vill testa bägge sida vid sida först.

En Zoom PD-01 seglade in på clean boost positionen. Ful som stryk, men är verkligen en väljudande liten sak. Mycket bra eq och kan ge snyggt crunchljud. Påminner väldigt mycket om RC Booster i karaktären.

Matte

mslcases@gmail.com

11 Jan 2011, 07:51
Profile

Om du fick fatt i en gammal SCH-Z så är det exakt samma som den japanska SCH-1, de lite nyare (ej EWS-moddade) har en något annorlunda krets och låter bra, men inte riktigt lika fet som japanen.

Matte

mslcases@gmail.com

11 Jan 2011, 07:54
Profile

Steven wrote:

Om du fick fatt i en gammal SCH-Z så är det exakt samma som den japanska SCH-1, de lite nyare (ej EWS-moddade) har en något annorlunda krets och låter bra, men inte riktigt lika fet som japanen.

Matte

mslcases@gmail.com

Jag vet inte riktigt om det var en ny eller begagnad jag köpte[:I]... Jag hade en SCH-1 en gång i tiden och gillade den skarpt - fast jag sålde den ändå av någon anledning. Nu kände jag att jag ville testa igen. Fast pedalbordet är väldigt fullt så den kommer få svårt att slå sig in.

11 Jan 2011, 11:18
Profile

Steven wrote:

Matte

mslcases@gmail.com

Jag vet inte riktigt om det var en ny eller begagnad jag köpte[:I]... Jag hade en SCH-1 en gång i tiden och gillade den skarpt - fast jag sålde den ändå av någon anledning. Nu kände jag att jag ville testa igen. Fast pedalbordet är väldigt fullt så den kommer få svårt att slå sig in.

11 Jan 2011, 11:18
Profile

Rapporterar in ett Alesis Nanoverb (mitt andra) de är löjligt billiga begagnade och låter fördjäkla bra. Om det får räknas som en pedal liten men ingen stomp knapp. Goran får fälla avgörandet om det gills [:D]

"Det är aldrig försent att ge upp"

13 Jan 2011, 00:27
Profile WWW

Hur kopplar lillefar nanoverbet?

13 Jan 2011, 01:06
Profile ICQ YIM WWW

Just nu sitter det ett i loppen på en Warp 7 rigg och låter kalas. Skall göra samma i den andra riggen därför köpte jag en till då jag kör stereo med dubbla fyrtolvor. Nog är man nördig alltid [:D]

13 Jan 2011, 01:21
Profile WWW

El Capistan har anlänt och efter en stunds pillande på rattar och switchar så måste jag fälla utlåtandet:

SKITBRA!!!

En av de få sällsynta pedaler som faktiskt lever upp till den hype som skapats runt den, tycker jag. Detta är en pedal som kan skapa ljudlandskap i sig samtidigt som den kan jobba som ett konventionellt eko/delay. T o m det inbyggda fjädereverbet har de fått till bra, en looper som är skitkul och en 3db boost på det.
Har bara skrapat på ytan av vad Capistanen levererar än, men helt klart är att den låter snyggt bandeko där du kan kontrollera det mesta i ljudet. Ingen plug-and-play pedal, direkt.

Matte

mslcases@gmail.com

13 Jan 2011, 07:04
Profile

lillefar wrote:

Just nu sitter det ett i loppen på en Warp 7 rigg och låter kalas. Skall göra samma i den andra riggen därför köpte jag en till då jag kör stereo med dubbla fyrtolvor. Nog är man nördig alltid [:D]

OK :-) Det finns ju många fina gamla rackgrejer. Gillar själv Rockman stereo echo.

13 Jan 2011, 08:14
Profile ICQ YIM WWW

Rapporterar in ett Alesis Nanoverb (mitt andra) de är löjligt billiga begagnade och låter fördjäkla bra. Om det får räknas som en pedal liten men ingen stomp knapp. Goran får fälla avgörandet om det gills [:D]

Inte en pedal egentligen, men i denna tråd så är vi intresserade av allt som förädlar ljudet mellan gitarr och förstärkare. Klart godkänd [:D]

13 Jan 2011, 08:16
Profile

MXR Distortion 3, klar positivt överraskad första ej Boutique pedalen på länge.[:)]

// Niklas

14 Jan 2011, 21:07
Profile

köpte en T-rex tonebug reverb för ett par veckor sen.
Fantastiskt bra reverb-pedal måste jag säga, och billig också, rekommenderas varmt till alla.
funderar på att kolla upp tonebug-overdriven också, den låter vettig på klippen jag sett iaf.

16 Jan 2011, 09:51
Profile ICQ YIM WWW

Nu blev det en El capistan och en LGW-klon här ifrån bojen. Kommer ge en recention av klonen om några dagar då det ska byggas fler.

myspace.com/slackervillezoo

16 Jan 2011, 11:21
Profile WWW

Fick hem två MXR pedaler nu till helgen; en M169 Carbon Copy och en M173 Classic Fuzz...Sanslöst bra[:0]

18 Jan 2011, 12:53
Profile

köpte en noc3 puredrive av steven här på bojen. ska bli roligt att testa. om jag har förstått det rätt så kan man blenda mellan ren och skitig signal. har aldrig haft någon pedal med den funktionen.

spännande.

18 Jan 2011, 13:13
Profile

köpte en noc3 puredrive av steven här på bojen. ska bli roligt att testa. om jag har förstått det rätt så kan man blenda mellan ren och skitig signal. har aldrig haft någon pedal med den funktionen.

spännande.

Har en NOC3 och den är så väldigt. väldigt bra som du kommer att märka [;)][:D]

19 Jan 2011, 00:41
Profile WWW

Bytt mig till en VOX V810, och den lät riktigt bra. Tubescreamer-liknande men med lite mer botten. Snyggt hölje och snyggt byggt om man tittar inne i den (det gör man ju alltid som pedal-galning [:D] ).

19 Jan 2011, 08:33
Profile

Har precis fått hem en AMP 11 från Lovepedal. Den bygger till viss del på COT + att den har en bra eq.
Renar upp väldigt bra med volymkontrollen. Måste säga att även fast jag är i smekmånadsstadiet med den så låter den vansinnigt bra. Den har ett brett register från boost till ganska ordentlig mängd od.
Fast med för mycket gain på od delen så blir boosten i det närmaste oanvändbar då den blir för kraftigt överstyrd.

Hemligheten är att ha relativt lite gain på oddelen (kl 9-10) och sen boosten ställd ganska lågt, då lyfter boosten och fetar till på ett bra sätt.

Vill bara rekommendera denna pedal. Slår man på förstärkarliknande på Wikipedia så kommer det upp en bild på AMP 11:-) Regarar på helt rätt sätt. Perfekt Eq:ad för mina ändamål.
Det den gör allra bäst ändå är att få en stärkare att låta som den får jobba riktigt hårt och det på låg volym. Sen låter den även riktigt bra på högre volym också.
Tycker att den i mångt och mycket påminner lite om Mad Profeesor Sweet Honey och BJF Honey Bee vad gäller gainstrukturen, sen är de lite annorlunda eq:ade. Har alltid gillat Björn Juhls tonkontrollösningar, men faktum är att AMP11 eq är mer flexibel, att man kan ratta in lite extra bas + rulla av lite diskant vid behov.
Har en Sweet Honey som jag kör sida vid sida, den kanske håller på att blir redundant, då jag tycker AMP11 inte färgar lika mycket.

En pedal som i princip kan stå och gå hela tiden och så styr man resten med volymen eller anslaget. Faktiskt en av de få pedaler som jag direkt blivit imponerad av utan att behöva ratta runt och leta "sweet spots".

/Thomas

19 Jan 2011, 09:50
Profile

frans wrote:

spännande.

gött att höra. är ännu mer taggad på att testa den...

19 Jan 2011, 12:07
Profile

lillefar wrote:

frans wrote:

spännande.

gött att höra. är ännu mer taggad på att testa den...

Då har du många leenden att vänta dig. Valde mellan en Boiling Point och NOC3 och jag kan säga att valet var lätt då NOC3 är så mycket mer användbar och helt enkelt låter bättre, och att priset hälften det är ju inte heller fel [:D] Kul att höra vad du tyckte efter att ha plågat grannarna ett tag [;)]

20 Jan 2011, 19:10
Profile WWW

Köpte en Ibanez AW7(tonrelock) igår på rea.

Har aldrig haft en auto wah förut.

Har inte bestämt mej för bu eller bä ännu.

21 Jan 2011, 14:36
Profile ICQ WWW

Det bidde ytterligare en BlueBoy Deluxe. Älskar verkligen den pedalen för lätt crunch med hals-singlecoilen. Mums!

21 Jan 2011, 15:31
Profile

Lika bra att erkänna för Goran får reda på det i alla fall [:D] Köpte ett nova system och för att inte vara utan det kompletta kittet så blev det en nova drive också. Skyller på att jag skall ha det här hemma för husrumsbehov [:I]

Men för att hålla fanan högt så har jag monterat ner mitt gigantiska pedalbord som var inrymt i största typen av bascase och vägde 38 kilo. Så bygger jag ett mindre pedalbord med bara i stort sett analoga pedaler [;)]

22 Jan 2011, 08:27
Profile WWW

Lika bra att erkänna för Goran får reda på det i alla fall [:D] Köpte ett nova system och för att inte vara utan det kompletta kittet så blev det en nova drive också. Skyller på att jag skall ha det här hemma för husrumsbehov [:I]

Men för att hålla fanan högt så har jag monterat ner mitt gigantiska pedalbord som var inrymt i största typen av bascase och vägde 38 kilo. Så bygger jag ett mindre pedalbord med bara i stort sett analoga pedaler [;)]

Norrbotten går fram som en ångvält, men kan bara säga:
<font size="4"><font color="purple">GRATTIS</font id="purple">!</font id="size4">
[:D][:D][:D]

22 Jan 2011, 18:39
Profile

Byggt en BYOC Large Beaver, dvs en Big Muff klon. Jag byggde Triangle Muff version 1, och den låter alldeles utmärkt.
En häftig grej med denna klon är att det finns en EQ switch med fyra lägen: normal, flat frequency, mid-hump och bypass av tonkontrollen.

Tog rätt lång tid bygga, en Muff innehåller en försvarlig mängd komponenter [xx(][;)]

23 Jan 2011, 21:29
Profile

Vad tusan har det hänt nån katastrof som har wiped out alla bojare? En hel vecka och inte en enda ny pedal är jag ensam bojare kvar [:D]

30 Jan 2011, 23:25
Profile WWW

En LGW HW kom hem i fredags, har bara hunnit smålattja med den, lite jobbig body-ratt som påverkar dynamiken/mängden gain...tycker den låter otydlig med gain efter kl 13. Än så länge, mer spel behövs.

Hittade dessutom en Pandoras Ask (Korg PX-4) i ett Fendercase som jag har på lån...var tvungen att testa och den låter överraskande bra i lurar, mycket snygga rena ljud och hyggliga effekter. Perfekt till tyst övning när ungarna somnat (de kvällar man inte själv somnar med en Alfonsbok på näsan...)Ingen pedal, visserligen, men den gränsen har ju tänjts på förr...[8D]

Matte

mslcases@gmail.com

31 Jan 2011, 00:02
Profile

Köpte en Morley ABY nyligen som jag inte fått hem ännu. Ska experimentera med att köra två stärkare.

Image

31 Jan 2011, 07:39
Profile WWW
Reply to topic   [ 1537 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 52  Next