View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Apr 2026, 05:59

Reply to topic  [ 1537 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 52  Next
Senaste pedalköpet? 
Author Message

Har köpt en Z.Cat Goldfuzz. Fyy fan vad rolig! Stab kontrollen är ju typ användbar aldrig men dock så nödvändig!
EDIT! köptes här på bojen

31 Jan 2011, 10:06
Profile WWW

Nädå,Åke, dags för skärpning!

En LGW HW kom hem i fredags, har bara hunnit smålattja med den, lite jobbig body-ratt som påverkar dynamiken/mängden gain...tycker den låter otydlig med gain efter kl 13. Än så länge, mer spel behövs.

Hittade dessutom en Pandoras Ask (Korg PX-4) i ett Fendercase som jag har på lån...var tvungen att testa och den låter överraskande bra i lurar, mycket snygga rena ljud och hyggliga effekter. Perfekt till tyst övning när ungarna somnat (de kvällar man inte själv somnar med en Alfonsbok på näsan...)Ingen pedal, visserligen, men den gränsen har ju tänjts på förr...[8D]

Matte

mslcases@gmail.com

Matte, kom ihåg att Bodykontrollen inte funkar som en tonkontroll. Olika sound på höger resp vänster sida om mittläget. Står rätt bra i manualen, tror jag. Jag brukar landa med Body på ca kl 11.

Image

31 Jan 2011, 12:42
Profile WWW

Kommer strax att beställa ett TC Electronic Nova System! Stor förväntan! :)

31 Jan 2011, 17:27
Profile

frans wrote:

lillefar wrote:

[quote="frans"]

köpte en noc3 puredrive av steven här på bojen. ska bli roligt att testa. om jag har förstått det rätt så kan man blenda mellan ren och skitig signal. har aldrig haft någon pedal med den funktionen.

spännande.

Har en NOC3 och den är så väldigt. väldigt bra som du kommer att märka [;)][:D]

"Det är aldrig försent att ge upp"

gött att höra. är ännu mer taggad på att testa den...

Då har du många leenden att vänta dig. Valde mellan en Boiling Point och NOC3 och jag kan säga att valet var lätt då NOC3 är så mycket mer användbar och helt enkelt låter bättre, och att priset hälften det är ju inte heller fel [:D] Kul att höra vad du tyckte efter att ha plågat grannarna ett tag [;)]

[/quote]

nu har jag spelat på den några rep och jag måste säga att jag faktiskt är imponerad. jag tycker det låter klart bäst till sc och jag kommer använda den till bara lite lite spräck. den är väldigt transparant och blendratten gör den ännu mer transparant.

grymt roligt. den kommer gå varm.

annars köpte jag precis min fjärde nova repeater av lillefar.

dessutom köpte jag en catalinbread av hyper pak och den är jag väldigt spänd på. tycker den har låtit sådär lagom elak på dom ljudklippen jag hört...

31 Jan 2011, 18:48
Profile

Köpte en Morley ABY nyligen som jag inte fått hem ännu. Ska experimentera med att köra två stärkare.

Image

Sedär äntligen är du med i dubbelklubben två stärkare samtidigt såklart annars blir det ju obalans [:D]

31 Jan 2011, 18:53
Profile WWW

Sedär pedalmanin rullar på (puh) trodde att nu jävlar är det kört men nu ser jag att jag kan sova lugnt på nätterna [:D]

Rapporterar in en Pigtronix Philosopher’s Tone där den används enbart för compressor som jobbar lite hårdare än min deluxe compressor och så fanns ett hål i pedalbordet där den passar [;)] Compressorn bra övriga funktioner i pedalen bara sådär inget som lyfter ögonbrynen direkt.

31 Jan 2011, 18:59
Profile WWW

Har en Tim på väg in. Bytte bort min Menatone Kar Krash och tror att Tim passar bättre till min rigg.
Måste bara finna en plats för den på bordet:-)

/Thomas

31 Jan 2011, 19:30
Profile

Kunde inte hålla mig längre.[:I] Den pedal som jag gjort mig av med som hållit mig mest sömnlös är Greer Ghetto Stomp, så jag blev bara tvungen att skaffa en ny. Det blir en diet av barkbröd och spiksoppa den närmaste tiden, men vad gör man inte för att stilla sin GAS?[B)][:D]

Köpte också en TS808...igen! Sålde den förra men ångrade mig, behöver testa den mer, känner jag. 808:an låter egentligen bättre än min TS9:a, men TS9:an stackar så otroligt bra och kan som ingen annan pedal jag testat lyfta fram gitarren i ljudbilden.

Image

31 Jan 2011, 23:30
Profile WWW

Har just blivit med en <b>Jekyll & Hyde</b> dist/overdrive från Visual Sounds, inköpt från <b>JyDa</b> här på Bojen. Testade den på allvar på repet igår kväll och måste säga att jag är mycket nöjd. Ändå sejfade jag med kontrollerna. [:)]

Image<font size="2">/Janne i Själevad – suffering serverely from honkieritis...</font id="size2">

01 Feb 2011, 10:18
Profile ICQ WWW

Köpte en Wampler Ego compressor för ett tag sedan , Jag har repat, gigat, spelat in en del med den och måste säga att den är bland det bästa jag har i pedalbordet just nu. Funkar till det mesta har jag märkt, ifrån rockn´roll till jazzigare men bästa är när man kör halvskitig tele countryrock... Egon lirar lika bra med LP som singelcoil gitarrer vilket jag byter emellan ofta.
Är störtnöjd!
Tjong!

Det ska göra ont å bända.

01 Feb 2011, 15:28
Profile

Köpte mig en Boss ME-X, tänkte jag behövde 2 st ekon och en stämmis.
Sen blev det lite annat på köpet, får höra om den "funkar", blir lite lajande i nästa vecka[;)]
Image

It´s all in the ears of the beholder

http://www.myspace.com/jonasedler
http://www.myspace.com/basementaudiosystem

Last edited by Jo E on 27 Aug 2012, 08:34, edited 1 time in total.

01 Feb 2011, 19:05
Profile WWW

Image -----VIP----- sajejo(snabel-a) hotmail.com

01 Feb 2011, 19:38
Profile

Länge sedan man såg Göran här kanske har han köpt alla pedaler så dom tagit slut [;)][:D]

04 Feb 2011, 23:20
Profile WWW

Länge sedan man såg Göran här kanske har han köpt alla pedaler så dom tagit slut [;)][:D]

+1

myspace.com/slackervillezoo

05 Feb 2011, 02:06
Profile WWW

Analogman Sunface NKT 275. Har haft ett gäng fuzzpedaler tidigare men är sugen på att testa den här eftersom den anses vara bland de bästa.

Håller på och bygger ett oldschool bord:

Wah
Analogman Sunface
Foxrox Octron
Voodoo Lab Pedalswitcher (TB loop pedal med 4 loopar och inbyggd buffer)
Stämpedal
Fulltone vibe
Lovepedal Eternity
Analogman Bi-Chorus
Strymon El Capistan (kommer köras i loopen på förstärkaren)

05 Feb 2011, 10:03
Profile

Köpte mig en Boss ME-X, tänkte jag behövde 2 st ekon och en stämmis.
Sen blev det lite annat på köpet, får höra om den "funkar", blir lite lajande i nästa vecka[;)]
Image

It´s all in the ears of the beholder

http://www.myspace.com/jonasedler
http://www.myspace.com/basementaudiosystem

De där är coola, grattis!

"One chord is fine. Two chords
are pushing it. Three chords
and you´re into jazz - Lou Reed"

Image

05 Feb 2011, 11:25
Profile WWW

Analogman Sunface NKT 275. Har haft ett gäng fuzzpedaler tidigare men är sugen på att testa den här eftersom den anses vara bland de bästa.

Håller på och bygger ett oldschool bord:

Wah
Analogman Sunface
Foxrox Octron
Voodoo Lab Pedalswitcher (TB loop pedal med 4 loopar och inbyggd buffer)
Stämpedal
Fulltone vibe
Lovepedal Eternity
Analogman Bi-Chorus
Strymon El Capistan (kommer köras i loopen på förstärkaren)

Den är bra den fuzzen. Mest lik originalet sägs det. Har testat och kan bara hålla med. Lite behändigare format än fuzzfacet oxå. Kul idé med ett vintagebord. Du får visa upp bilder och ljudklipp sen![:)]

Image

05 Feb 2011, 11:27
Profile WWW

Köpte en Fulltone Deja Vibe stereo av lillefar igår. Ska bli spännande. Har alltid haft en Dunlop Rotovibe på mitt bord fram tills för något år sen. Det kan kankse vara lite same same but different. Har saknat det lite tror jag. Måste intala mig det för att motivera köpet! [:D]

Image

05 Feb 2011, 11:30
Profile WWW

Senaste köpet blev en Barber Small Fry av FenderBender. En pedal som jag haft mina ögon på länge men inte testat ännu.

Image

05 Feb 2011, 14:25
Profile WWW

Geraldine Brown Rabbit köpt här på bojen. Har aldrig haft en råtta så det vad dags att testa. Har inte riktigt hittat en distpedal som funkar riktigt bra med min Badcat av någon anledning. Hoppas en råtta är vad jag behöver.

http://www.myspace.com/h2band

EDIT: Va härligt det är med stavningsfunktionen när man skriver på iPad. "Freakshow" tyckte min iPad skulle bytas ut mot "Geraldine" ser jag. Jag är inte helt nöjd med det.

06 Feb 2011, 23:30
Profile

Stinkfoot moddad Boss SD1 - får inte testa förrän under måndagen. Spännande, har hört mycket gott om modden. (Om någon är sugen på att köpa - välkommen att maila. Har för många OD:s nu och ev säljer jag.)

Annars köpte jag Nobels ODR-s för 600kr härom veckan. Lade fram den för referens vid sidan om ts-808 och ts-9 vid test i butik. Använde en tele och en Peavey classic 30.
Den visade sig överlägsen de andra två - iochmed utsökt 3-bandseq:n men också pga utsökt od - ljudmässigt någonstans mellan Rat och ts.

Image

<hr noshade size="1">
Image

07 Feb 2011, 03:19
Profile

El Capistan har anlänt och efter en stunds pillande på rattar och switchar så måste jag fälla utlåtandet:

SKITBRA!!!

En av de få sällsynta pedaler som faktiskt lever upp till den hype som skapats runt den, tycker jag. Detta är en pedal som kan skapa ljudlandskap i sig samtidigt som den kan jobba som ett konventionellt eko/delay. T o m det inbyggda fjädereverbet har de fått till bra, en looper som är skitkul och en 3db boost på det.
Har bara skrapat på ytan av vad Capistanen levererar än, men helt klart är att den låter snyggt bandeko där du kan kontrollera det mesta i ljudet. Ingen plug-and-play pedal, direkt.

Matte

mslcases@gmail.com

Kollade http://www.youtube.com/watch?v=eYda1k6AZuo och GAS-nerven gick på. Blir ingen semesterresa för deklarationspengarna troligtvis.
Grattis.

<hr noshade size="1">
Image

07 Feb 2011, 03:43
Profile

EHX Memory Boy (tyvärr fungerar inte modulation-delen, blir att lämna tillbaka)
EHX Holy Grail Plus, helt fantastisk.

07 Feb 2011, 17:41
Profile

Rockbox Boiling Point andra svängen den får en ny chans då jag gjorde mig av med den förra lite väl snabbt (typ 3 dar). Nog fan är man nördig men tur att det är helt normalt här :-)

08 Feb 2011, 12:16
Profile WWW

Efter 1år 5månader 15dagar 20h och 14minuter

Så fick jag min Analogman King Of Tone v4, med hi-gain redside.

Image

08 Feb 2011, 13:06
Profile ICQ YIM WWW

Jahapp då har man ställt sig i kö på en RC-3 Boss nya loopedal med bättre minneskapacitet typ 17 år och 3 dar [:D] Hur är det Goran du står väl också i kö på "the first bach" [;)]

08 Feb 2011, 18:14
Profile WWW

Blev en Strymon Ob-1 kompressor/clean boost och en Sonic Research Turbo Tuner. [:D]

Image

09 Feb 2011, 18:18
Profile WWW

Blev en Strymon Ob-1 kompressor/clean boost och en Sonic Research Turbo Tuner. [:D]

Image

Så då kommer du i bra stämmning då [:D]

09 Feb 2011, 19:44
Profile WWW

Shoegazers Anonymous wrote:

Image

Så då kommer du i bra stämmning då [:D]

Japp, stämningen är på topp! Det fina är att om jag blir lite låg så kan jag ju bara stämma upp igen. [:)]

Image

09 Feb 2011, 19:51
Profile WWW
Reply to topic   [ 1537 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 52  Next