View unanswered posts | View active topics It is currently 30 Apr 2026, 03:07

Reply to topic  [ 1537 posts ]  Go to page Previous  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 52  Next
Senaste pedalköpet? 
Author Message

Strymon Brigadier delay införskaffad efter byte med Bojare i sedvanlig god anda. Efter provspel så får man säga att första intrycket är jäklar vad bra det låter [:D][:D][:D]

Skulle säga att det har sitt alldeles egna sound som delay. En liten skvätt bandeko, en stänk vintage, en nypa modulation som extra krydda och övriga funktioner som triplett låter riktigt bra med denna burk. Luftigt och fylligt delay på samma gång och övertoner kommer fram snyggt. En annan funktion är styrningen tonen för att färga tonen på studsen som också fungerar utmärkt. Kan rekommenderas och även när nyhetens behag lags sig kommer jag nog att vara nöjd med detta delay och vette tusan vad man skulle byta ut det mot!

"Det är aldrig försent att ge upp"

08 Jun 2011, 19:36
Profile WWW

Ramlade in en Bluebird Tremolo igår. Lite besviken över storleken på den. Den ser ut som en förvuxen MXR-låda, jag ville ju ha "vanlig" MXR-storlek. Hur som helst så låter den precis som jag vill än så länge. Nöjd

08 Jun 2011, 20:10
Profile

Bytte till mig en Barber 1/2 Gainer av Kingshighway här på bojen. Fick den idag med posten, ska bli kul att testa.

Image

14 Jun 2011, 21:44
Profile WWW

En Sweetsound Mojovibe. Min 5:e och förhoppningsvis sista vibe pedal. Annars är jag rätt så nöjd med de pedaler jag har nu. Fast man vet aldrig...

14 Jun 2011, 23:04
Profile

Oj, hög tid för uppdatering, massor av köp/sälj/byten senaste tiden...

- BB+, skitbra även med låga gaininställningar.

- TC SCF chorus, precis som jag mindes min 80-talare.

- Vox 847 som jag direkt petade in en fulltonepot i, blev riktigt bra. Men jag pallade inte göra den tbp, så den byttes mot en...

- Honey Bee-klon från MINIWATT. Jäkligt nöjd med den, grym dynamik i pedalen. Skulle vara kul att a/b-tesat den mot en riktig eller Bearfoots HB. Om det finns nån här som skulle kunna tänka sig att låna ut sin pedal mot fraktkostnaden, så hör av er!

- Micro Vibe- låter swooschig och varm

- Keeley 2-knob kompressor, bra, men inte lika bra som den AnalogMan DynaCompRossor jag tyvärr sålde...

- Korg Dt-10

- OCD v3, som jag gillar bättre än den v4 jag hade tidigare. Stackar väldigt bra in i HB-klonen.

Matte

15 Jun 2011, 00:19
Profile

Bytt mig till en Signa Drive, fick lämna en Monsterpiece fuzz i utbyte, det sved…..
Men Signan är fantastiskt bra tycker jag, bättre än Fulldrive 2, som den påminner en del om.

Sen har jag byggt en Beavis Trotsky Drive, klon på Electra Distortion, låter väldigt, väldigt bra trots (eller tack vare) en fåtal komponenter.

15 Jun 2011, 07:41
Profile

Fick just en Wampler Paisley Drive i näven, ska bli intressant att testa när jag kommer hem [:)]

Si fractum non sit, noli id reficere

16 Jun 2011, 14:07
Profile

Ett 400 ms analog-delay byggt av Zeta55. (Även tillsammans med sina andra Zeta-kompisar)

Image Image

http://www.myspace.com/magicjohnssonthemeanmistreaters
I´ve paid my dues I've got the right to play the blues.

16 Jun 2011, 14:08
Profile ICQ WWW

Fick just en Wampler Paisley Drive i näven, ska bli intressant att testa när jag kommer hem [:)]

Den här var grejer, ganska snarlik min Keeley BD2 i ljudet, men på nåt sätt mer öppenhet i ljudet.
Blev grymt gött med Les Paul, bra bett men ändå rätt tydlig stängseparation, med telecaster också riktigt bra, men där den def gjorde sig allra bäst var med min strata med Lundgren 50's. Har dock inte hunnit testa så mycket än. Måste ge den mer tid med Les Paulen, frågan är vems plats den får på pedalbordet.. för där ska den in.
Blir troligen Sparkle Drive'n eller BD2'an som får sitta på avbytarbänken [:)] Ev OCD'n... men det är ju bra att ha lite avbytare [:)]

17 Jun 2011, 13:12
Profile

Ramlade in ett par pedaler i brevlådan idag. En T-Rex Tremster som jag bytt till mig, och det TC Flashback-delay jag vätat på länge nu.

Kan också rapportera att ett par-tre timmars testande av Barber 1/2 Gainern ger mig skäl att tro att det är den low-gain-pedal jag letat efter ett tag nu. Den måste naturligtvis testas i bandsammanhang, men jag tror att den kommer att fungera utmärkt där. Mid-kontrollen ökar möjligheten att lyfta fram gitarren i ljudbilden markant.

Image

17 Jun 2011, 22:35
Profile WWW

Fick hem en Subdecay Liquid Sunshine förra veckan och har nu hunnit testa den ordentligt. Fantastisk pedal som gör låg-gain/edge-of-breakup helt suveränt, speciellt med singlecoils. Detta är definitivt en keeper.

18 Jun 2011, 09:24
Profile

Sista jag köpte var en Xotic EP-booster. [:)]

"III Sides to every story".

18 Jun 2011, 15:29
Profile

<font color="purple"><font size="5">Stoneface fuzz</font id="size5"></font id="purple"> - Ola Insulander.....
Det är inte ofta, men ibland händer det att man hittar PRECIS det
man letar efter. Och det gjorde jag verkligen här.....
Satan va bra den är !!! på alla sätt !
jag tror jag vill begravas med den och en lättöl

Ruba dub dub, three men in a tub...

18 Jun 2011, 18:38
Profile

Digitech Hardwire DL-8 införskaffades idag.
Är ganska nöjd, men tveksam till om jag inte skulle valt en DD-7 istället. Måste ändå lämna tillbaka denna då den har strul med repeat/feedback. :(

18 Jun 2011, 20:07
Profile

Världens flummigaste pedal, utan tvekan - En <b>Moody Mushroom Echo</b>. (Jag köpte dock bygg-kitet)

Har två lägen där det ena fungerar som ett vanligt delay medan det andra läget liknar...ja. Allt från undervattensljud till en månlandning.

Ingen aning när man skall använda, men den var så konstig att jag bara var tvungen att köpa!

Här är video som visar typ hur den låter, men möjligheterna är oändliga..

http://www.youtube.com/watch?v=yUef_my_zDo

19 Jun 2011, 09:20
Profile WWW

Det införskaffades en MP Forest Green Compressor på TGT11 igår. Mycket trevlig, och speciellt Sustainläget är suveränt för att attacken bibehålls. Detta är definitivt den enda kompressor jag nånsin kommer behöva. Hade jag lirat country kanske jag hade velat ha en Ross-style comp men så är ju icke fallet...

19 Jun 2011, 10:34
Profile

Det införskaffades en MP Forest Green Compressor på TGT11 igår. Mycket trevlig, och speciellt Sustainläget är suveränt för att attacken bibehålls. Detta är definitivt den enda kompressor jag nånsin kommer behöva. <font color="red">Hade jag lirat country kanske jag hade velat ha en Ross-style comp men så är ju icke fallet...</font id="red">

Är lite nyfiken på det rödmärkta...kan du förklara för en fullständig novis? [:I]

[url="http://www.theboogiecats.com/"]Image[/url]<font color="pink"><i>Att märka ord är den svages sätt att hämnas!"]</font id="pink">
http://www.myspace.com/theboogiecats

19 Jun 2011, 10:36
Profile

Ähum...nu är jag verkligen inte någon expert på kompressorer men som jag har fattat det hela så finns det tre typer av kompressorer i pedalform:
1) Ross-typen (DynaComp, Keeley, Wampler Ego, Analogman Comprossor mfl). Dessa verkar föredras av Countrygitarrister pga av att det går att få ett väldigt squishat, mer lättspelat ljud.
2) Optiska (MP, Diamond, Demeter, Effectrode, Okko Coca comp mfl). Lite mer subtil form av kompression.
3) Oranger Squeezer-typen (Analogman BiComp mfl). Har ingen riktig koll här, men den verkar vara lite ovanligare jämfört med dom andra två.

Jag kan ju ha fattat helt fel, rätta mig gärna i så fall! [:I]

En grym sida som tar upp allt som är värt att veta om kompressorer, har massor med recensioner och jämförelser också.
http://www.ovnilab.com/

19 Jun 2011, 11:02
Profile

@Boogiecats
Ähum...nu är jag verkligen inte någon expert på kompressorer men som jag har fattat det hela så finns det tre typer av kompressorer i pedalform:
1) Ross-typen (DynaComp, Keeley, Wampler Ego, Analogman Comprossor mfl). Dessa verkar föredras av Countrygitarrister pga av att det går att få ett väldigt squishat, mer lättspelat ljud.
2) Optiska (MP, Diamond, Demeter, Effectrode, Okko Coca comp mfl). Lite mer subtil form av kompression.
3) Oranger Squeezer-typen (Analogman BiComp mfl). Har ingen riktig koll här, men den verkar vara lite ovanligare jämfört med dom andra två.

Jag kan ju ha fattat helt fel, rätta mig gärna i så fall! [:I]

En grym sida som tar upp allt som är värt att veta om kompressorer, har massor med recensioner och jämförelser också.
http://www.ovnilab.com/

Tackar för svaret...har själv haft en Ross-klon som fetade till ljudet på ett bra sätt på min tele...det jag ibland saknade var en gnutta mer sustain och möjlighet till ett högre ljud utan brus....får nog allt skapa en tråd om detta för att försöka bena ut vad som är vad [:)]

[url="http://www.theboogiecats.com/"]Image[/url]<font color="pink"><i>Att märka ord är den svages sätt att hämnas!"]</font id="pink">
http://www.myspace.com/theboogiecats

19 Jun 2011, 11:20
Profile

Om du är ute efter en tystare kompressor med längre sustain så MÅSTE du testa Forest Green... just detta gör den helt suveränt!

19 Jun 2011, 11:57
Profile

1)Mr Ranger. en <i>KANONBRA"] treblebooster byggd av stardust

2)EH Pog 2

3)och så köpte jag tillbaka min gamla subba [:p][:p]

22 Jun 2011, 00:22
Profile ICQ YIM WWW

Firat midsommar genom att bygga en BYOC Leeds Fuzz, klon på Univox Superfuzz.
Jävlars vilken massiv fuzz, har också klar oktav-upp i de högre registren. Borde passa till all tung musik, alltså metal, utflippad psychedelia och klassisk rock. Mycket nöjd!
Påminner en del om Fender Blender men är snäppet bättre.
Rekommenderas, många delar så man bör vara nykter och noggrann.
Moody har byggsatsen för runt 650:-, värt vartenda öre!

25 Jun 2011, 08:03
Profile

Har en Retro-Sonic Preamp/Boost på ingång. Det är en klon av den gamla Boss FA-1 som The Edge använder/har använt för att pressa sina stärkare. Ska bli intressant att testa.
Har även en Joyo Ultimate Drive på gång. Det blir moddning till Alpha Drive-specs så förhoppningsvis får jag en AD för 250 kr istället för 1300 [:)]

25 Jun 2011, 09:00
Profile

Goran wrote:

Firat midsommar genom att bygga en BYOC Leeds Fuzz, klon på Univox Superfuzz.
Jävlars vilken massiv fuzz, har också klar oktav-upp i de högre registren. Borde passa till all tung musik, alltså metal, utflippad psychedelia och klassisk rock. Mycket nöjd!
Påminner en del om Fender Blender men är snäppet bättre.
Rekommenderas, många delar så man bör vara nykter och noggrann.
Moody har byggsatsen för runt 650:-, värt vartenda öre!

Fuzzministeriet gillar detta [:D]

26 Jun 2011, 22:30
Profile ICQ YIM WWW

Testade av en slump att koppla in gitarren direkt i stärkaren för att sedan köra den genom pedalbordet och jag upplevde stor skillnad i kropp och diskant. Loopern gör att detta problem försvinner och gör faktiskt att de enskilda pedalerna låter bättre.

Image

-------------------------------------------------------------
http://www.rikkelie.com
email: lavrell (at) gmail.com

04 Jul 2011, 11:39
Profile

Har en Retro-Sonic Preamp/Boost på ingång. Det är en klon av den gamla Boss FA-1 som The Edge använder/har använt för att pressa sina stärkare. Ska bli intressant att testa.
Har även en Joyo Ultimate Drive på gång. Det blir moddning till Alpha Drive-specs så förhoppningsvis får jag en AD för 250 kr istället för 1300 [:)]

Har du läst in dig på modden? Var köpte du Ultimate Driven?
Hur som helst så är det ju året scam med Alpha Drive:)

Fann detta på TGP (Var annars:))
http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=921026

/Thomas

04 Jul 2011, 21:15
Profile

jazzfromhell wrote:

Har du läst in dig på modden? Var köpte du Ultimate Driven?
Hur som helst så är det ju året scam med Alpha Drive:)

Fann detta på TGP (Var annars:))
http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=921026

/Thomas

Japp, scam är bara förnamnet! Så jäkla kul med alla på TGP som först hyllade AD som bästa D-tonen nånsin....bara för att två veckor senare få reda på att pedalen är byggd i Kina och kostar typ $30. Då blev den plötsligt kass....

Jodå, har kollat in modden. Finns ju mycket info på FSB. Har inte fått pedalen ännu men jag ska definitivt modda den när den dimper ned.
Köpte den på Yoosmart.com.

05 Jul 2011, 10:33
Profile

Road rage 6-ch looper.

Testade av en slump att koppla in gitarren direkt i stärkaren för att sedan köra den genom pedalbordet och jag upplevde stor skillnad i kropp och diskant. Loopern gör att detta problem försvinner och gör faktiskt att de enskilda pedalerna låter bättre.

Image

-------------------------------------------------------------
http://www.rikkelie.com
email: lavrell (at) gmail.com

+1 på den!

Märkte stor skillnad när jag skaffade en looper. Dock, på den där roadrage, jag har en likadan, switcharna sitter nästan lite väl tätt. Man får inte komma klampande med några breda dojjer!

05 Jul 2011, 15:42
Profile WWW

Boss FRV-1 alltså den som ska låta som ett Fender fjäder-reverb vilket den gör mycket bra. Ett A-B test kanske skulle avslöja det men som kompakt, portabel och relativ billig lösning tycker jag den är oslagbar!
Men nej ingen bootick mojo. Men det kompenserar jag med andra pedaler istället![;)]

pEr

06 Jul 2011, 00:06
Profile

Låter gott ihop med Marshall/Telen[:)]

Image -----VIP----- sajejo(snabel-a) hotmail.com

06 Jul 2011, 05:23
Profile
Reply to topic   [ 1537 posts ]  Go to page Previous  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 52  Next