| Author |
Message |
|
OhMyDear
|
Imorrn dimper Strymon Timeline samt en MojoVibe ner. Har suktat efter Timeline sen i våras, ÄNTLIGEN så är den verklighet!! Delayernas allt!!! Kommer nog att säljas en del delayer nu när denna börjar skeppas!
|
| 08 Aug 2011, 22:37 |
|
 |
|
jazzfromhell
|
Ja, Timelinen verkar vara nåt i hästväg. Var beställde du din?
|
| 09 Aug 2011, 08:46 |
|
 |
|
frans
Joined: 29 Sep 2007, 11:39 Posts: 968 Location: västra göteborg
|
köpte pog2. har bestämt mig för att försöka skaffa effekter som gör mer skillnad i ljudet. har på tok för många snygga od-pedaler. nu hör väl pog2 inte till dom allra mest extrema pedalerna där ute men för mig är det ett steg.
|
| 09 Aug 2011, 09:43 |
|
 |
|
OhMyDear
|
jazzfromhell wrote: Ja, Timelinen verkar vara nåt i hästväg. Var beställde du din?
Ställde mig i kö på en i våras hos tgt11.se och hade lite flyt! Dom fick inett extra när dom fick butikens demoex som jag fick köpa!
|
| 09 Aug 2011, 10:16 |
|
 |
|
Magic
Joined: 22 Sep 2004, 23:43 Posts: 1528 Location: Söder om landsvägen
|
Mitt senaste... Kunde inte låta bli denna röda lilla godsak. Låter kanon! http://www.myspace.com/magicjohnssonthemeanmistreatersI´ve paid my dues I've got the right to play the blues.
|
| 09 Aug 2011, 22:20 |
|
 |
|
AMI
|
Köpte som sagt en Barber Tone Press kompressor här på bojen nyligen. Hade egentligen lagt ner tanken på kompressor över huvudtaget, men blev lite sugen att prova en med min nuvarande uppsättning pedaler, och dessutom gillar jag Barbers pedaler i allmänhet. Har ägt ett antal kompressorer, och testat ännu fler, men jag måste säga att det här är min favorit hittils. Efter några genomkörningar med den tycker jag mig få bäst resultat med kompressionsnivån ganska högt ställd men blend inställd relativt lågt (Volym: kl 1, Blend: kl 11 och Sustain: kl 3). På detta sätt kan man få en märkbar effekt men ändå behålla attacken och den ursprungliga tonen intakt. Trodde nog att denna skulle passera pedalbordet ganska snabbt, men jag får nog tänka om på den punkten. 
|
| 15 Aug 2011, 00:09 |
|
 |
|
OhMyDear
|
En st Mojo Vibe, en Bjf Honey Bee (igen!) och en Retro Channel Fuzz fick avsluta min sommarshopping!
|
| 17 Aug 2011, 06:56 |
|
 |
|
AMI
|
Hooray! Den långa väntan är över, idag anlände, eller rättare sagt fick jag hämta ut min Liquid Lead, på postens företagscenter. Ska naturligtvis testas och utprovas nogsamt.  
|
| 17 Aug 2011, 21:21 |
|
 |
|
Hoffe
|
Blev en beställning hos Pro Guitar shop på en Wampler Paisley Drive och en Durham Sex Drive + en uppsättning Mogamikablar.
/Thomas
|
| 17 Aug 2011, 21:30 |
|
 |
|
lasse svaj
|
Hoffe wrote: Blev en beställning hos Pro Guitar shop på en Wampler Paisley Drive och en <font color="red">Durham Sex Drive</font id="red"> + en uppsättning Mogamikablar.
/Thomas
Kompletteras gärna med Durham Zia Drive. Tror jag. I alla fall mycket nöjd med min.
|
| 17 Aug 2011, 23:56 |
|
 |
|
Steven
|
Jag trodde jag hade slutat köpa pedaler för jag har varit grymt nöjd med riggen den senaste tiden men nu på senaste gigget upptäckte jag att jag nog behöver en clean boost för att ibland kunna höja solovolymen ett snäpp. Pedalbordet är väldigt fullt men jag kom på att man kan få plats med en sån där mini-pedal på tvärs på ett ställe! Perfa - nu har jag beställt en Noc3 Earhtboost. Kommer bli kalas-bra. http://www.myspace.com/h2band
|
| 18 Aug 2011, 09:58 |
|
 |
|
busbusf18
|
Ja det blev en Fulltone 69 här på bojen, låter gött, rätt mild om man säger, like it!
|
| 18 Aug 2011, 11:25 |
|
 |
|
Dodger
|
|
| 22 Aug 2011, 00:50 |
|
 |
|
Hoffe
|
Hoffe wrote: Blev en beställning hos Pro Guitar shop på en Wampler Paisley Drive och en Durham Sex Drive + en uppsättning Mogamikablar.
/Thomas
Och idag damp de ner i lådan, endast fem dagar senare. Pro Guitarshop är exemplariska att handla från. Snabbt och bra samt att de skriver ner värdet så man slipper tull. Och det intryck jag får av pedalerna är efter ett snabbtest. Sex Drive: verkar helt ypperlig för att pusha lite extra ur stärkaren och de två komprimeringslägena gör ju att man får lite "sag" liknande kompression där man inte tappar dynamiken på samma sätt som jag upplever det med en kompressorpedal. Kompressionen känns mer än hörs. Sen lägger den till ett vackert skimmer, en diskant som inte är vass utan duckar lite på hårt anslag. Det finns goda möjligheter att den stannar på bordet. Paisley Drive: En verkligt kompetent TS derivat som blir extremt flexibel i och med midshift switchen. Funkar grymt för att anpassa till olika stärkare/högtalare. Gillar när det blir lite push i mellanregistret utan att tappa bas. verkar vara rätt dynamisk och regerar bra på anslag och gitarrens volymratt. Klar, tydlig strängseparation, särskilt med briljansswitchen på. Jag gillar denna varmt också och chansen är stor att denna stannar ett tag också. Nu är pedalbordet fullt och jag har några pedaler som jag verkligen gillar nu och som låter sweet efter att ha gått igenom säkert ett par hundra olika od de senaste 4-5 åren. Har iofs en MP FGC samt en Providence SOV-2 på väg in också. Vet inte riktigt var de ska få plats. Kompressorn får väl fajtas med Sex Driven om utrymme och vad gäller SOV-2 så vet jag inte riktigt. Kan bli så att jag gör två separata bord. Ett till min Egnater Tweakerrigg och ett till min Super reverb:) /Thomas
|
| 22 Aug 2011, 15:08 |
|
 |
|
AMI
|
 Re: Senaste pedalköpet?
Då var den äntligen här! Denna ska i vanlig ordning testas och utprovas. Kanske slänger ihop någon demo längre fram om jag känner att jag kan bidra med någonting utöver de demos som redan finns tillgängliga. Kul ska det bli, i vilket fall! 
_________________Senaste utgivelsen på Bandcamp - http://andersisberg.bandcamp.com/Bojensponsor
|
| 09 Sep 2011, 11:51 |
|
 |
|
Hoffe
|
AMI wrote: Då var den äntligen här! Denna ska i vanlig ordning testas och utprovas. Kanske slänger ihop någon demo längre fram om jag känner att jag kan bidra med någonting utöver de demos som redan finns tillgängliga. Kul ska det bli, i vilket fall!  Grattis! Vad är det för variant? Hade en MiniBone ett tag som var lovande men trots idoga försök så får jag aldrig till det med fuzz:)
_________________ /Thomas
|
| 09 Sep 2011, 13:07 |
|
 |
|
AMI
|
Det är version två, ska vara identisk med en Bone Machine i funktionalitet. Den första versionen hade tre reglage och en vipswitch, tror jag.
_________________Senaste utgivelsen på Bandcamp - http://andersisberg.bandcamp.com/Bojensponsor
|
| 09 Sep 2011, 13:52 |
|
 |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
Minns inte när jag skrev om nykomlingarna senast, här kommer och går pedaler i parti och minut...men, kanske kanske, har jag hittat nåt jag kan trivas med ett tag i alla fall!
VS Route 66- köptes i augusti och kom hem trasig. Drive-poten var av, Moody skickade en med för korta ben så jag skarvade med lite kabel. Fick den att funka, men drivesvepet gick åt fel håll! Hade i samma veva mailat Visual Sound för att fråga vilket värde det var på orginalpoten, en mycket serviceminded kvinna bad om min adress och skickade en ny! All heder åt Visual! I med den och nu låter den! Hur låter den då? Jo, tackar som frågar, helt underbar 808:a- en av de bästa jag testat faktiskt! Kör den med ganska lite gain och mycket volym för att kunna kombinera med boost/kompressordelen och in SHOD. Kompressorn är också mycket bra med en switch för tonkontroll av/på. I av-läget så är den förvånansvärt transparent, men jag föredrar att ha den på med tonkontrollen på kl 13, ger ett klart skimmer till grundljudet, håller dessutom sustainen låg och använder denna del som boost. I kombination med min SHOD så hamnar man i Paisleyland, tight rappt countrycrunch som funkar kanon med anslaget. En väldigt stor pedal som är väldigt underskattad.
TC Nova Delay - en bytesdeal mot en dd-20. Har haft den förr i en annan rigg och tyckte att den tog över hela ljudet. Hade svårt att få den att smälta in med gitarrljudet och den lät aldrig sådär varmt som jag gärna vill ha mina delayer. I min Bogner, som har parallell loop, så funkar den mycket bättre. Jag gillar speciellt dualdelay, ett vanligt digitalt med subdivision inställd på två olika repeats. Det enda jag uppriktigt inte gillar, läs avskyr, är presethanteringen! Så jäkla svårt att få till det...
Men R66 och SHOD i kombination med den rena kanalen och den andra kanalen (nästan ren, bara liiite gain i strukturen) så känne rjag att det inte kan bli bättre...bara annorlunda. Men idag är jag nöjd!
Matte
_________________ the older I get, the better I was
|
| 10 Sep 2011, 21:54 |
|
 |
|
dnaq
|
En Psionic Audio Triad. Ska bli riktigt intressant att höra hur den låter!! 
|
| 13 Sep 2011, 01:29 |
|
 |
|
Hoffe
|
Dök upp en pedal i lådan idag som en överraskning. En hektisk helg har gjort att jag helt glömt bort att jag köpte den förra veckan:) Ett tecken på begynnande senilitet eller att för många pedaler passerat revy senaste tiden att jag blivit blasé. Hursomhelst så är det en Analogman King of Tone. Min andra då jag sålde den första för ett år sedan. Mest i tron att gräset skulle vara grönare på andra sidan men även denna gång visade det sig att jag hade fel. KoT är en j-a potent pedal som passar som handen i den berömda handsken på mitt bord. Och den välljudande boostdelen är ju en bonus också. Perfekt EQ:ad för Fender då den pressar lite i mellanregistret. En mustig och fet overdrive som kan vara både aggresiv och smooth. Förra gåmgen var det en higainmod denna gång en lowgain. Den passar mig bättre då jag inte använder några mängder med gain.
|
| 14 Sep 2011, 21:40 |
|
 |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
Känner igen det där, Hoffe- är själv inne i en bytessnurr utan dess like...men häromdagen kom en Cmatsmod Signa Drive hem i lådan. En pedal jag bara hört om men aldrig riktigt kännt sug efter, konstigt nog! En väldigt flexibel overdrive med en vipbrytare i tre lägen. Brukar normalt avsky sånt, men i denna så är det faktiskt riktigt användbart. Jag har ingen aning vad den gör, men i mittläget så kan jag ratta in precis samma ljud som i min SHOD, dynamisk boost med bara lite skit på toppen. Funkar mycket bra i kombination efter en ts eller i en distad kanal. I läget neråt så infinner sig ett kalas Marshall sound- highgain så det förslår, men med gain på kl 11 så hittar man det där crunchiga plexiliknande soundet, luftigt med liiite kompression. I övre läget blir den väldigt lik en bra ts, men det har jag redan en...
Eftersom jag planerar bordet efter en beställd loopstrip på fem kanaler så måste en ut...SHOD till salu!
Matte
_________________ the older I get, the better I was
|
| 14 Sep 2011, 22:36 |
|
 |
|
we_made_wor_history
|
fick hem en Ibanez AD-99 i onsdags. har inte testat den än men verkar bra och jag tror jag fick den billigt.
nån som har eller har haft den pedalen?
|
| 16 Sep 2011, 23:06 |
|
 |
|
1331
|
Har ju bytt förstärkare...., så pedalbordet måste anpassas. Så några nya Overdrive/dist/boosters måste ju testas.... Wampler - HotWired.Avänder den inte som det står i instruktionen att Brent Mason gör... Jag använder den sidan av pedalen som egentligen ska vara en booster för att gaina på en redan lite skitig kanal (till nästan high gain)...och "dist-sidan" som lead boost, utan nämnvärd gain. Och den funkar mycket bra till det! ...är väldigt nöjd än så länge.....den här pedalen kommer med största säkerhet att ta HoneyBeens plats. Xotic RC BoosterBehöver väl ingen närmare presentation... Kommer troligtvis att få vara den primära LeadBoosten...pga att den gör ljudet så lättspelat. Xotic EP BoosterTrevlig liten pedal för att tex. skita/feta till ett rent ljud.. De som tävlar om plats på bordet är HotWired, AC Booster, EP Booster, TC electronics Booster, Dyna Red Distortion, Honey Bee , Moody booster, BYOC FuzzFace klon och en TS9DX.... Det lutar åt Wampler och Xotic pedalerna + Dyna Red Distortion....
|
| 23 Sep 2011, 13:13 |
|
 |
|
Goran
|
Har byggt, bytt och köpt ett antal pedaler på senare tid. Byggt OCD, RC Booster, Hermida Zendrive, Timmy och en Double Thang Modulator (ringmodulator), där RC Boostern är den som jag gillat bäst. Bytte mig nyligen till en Crowther Hotcake och jävlars vilken bra OD/dist, kommer att bli en favorit. Missat denna i alla år, oförlåtligt…..
|
| 23 Sep 2011, 13:48 |
|
 |
|
kjelle
|
En BB Preamp landade i veckan, min nr 2. Skall sitta på lilla pedalbordet, kan inte gå fel!
| 23 Sep 2011, 13:50 |
|
 |
|
JohannesEkborg
Joined: 22 Feb 2010, 12:19 Posts: 340 Location: Göteborg, Majorna/Linné
|
 Re:
Hoffe wrote: Hoffe wrote: Blev en beställning hos Pro Guitar shop på en Wampler Paisley Drive och en Durham Sex Drive + en uppsättning Mogamikablar.
/Thomas
Och idag damp de ner i lådan, endast fem dagar senare. Pro Guitarshop är exemplariska att handla från. Snabbt och bra samt att de skriver ner värdet så man slipper tull. Och det intryck jag får av pedalerna är efter ett snabbtest. Sex Drive: verkar helt ypperlig för att pusha lite extra ur stärkaren och de två komprimeringslägena gör ju att man får lite "sag" liknande kompression där man inte tappar dynamiken på samma sätt som jag upplever det med en kompressorpedal. Kompressionen känns mer än hörs. Sen lägger den till ett vackert skimmer, en diskant som inte är vass utan duckar lite på hårt anslag. Det finns goda möjligheter att den stannar på bordet. Paisley Drive: En verkligt kompetent TS derivat som blir extremt flexibel i och med midshift switchen. Funkar grymt för att anpassa till olika stärkare/högtalare. Gillar när det blir lite push i mellanregistret utan att tappa bas. verkar vara rätt dynamisk och regerar bra på anslag och gitarrens volymratt. Klar, tydlig strängseparation, särskilt med briljansswitchen på. Jag gillar denna varmt också och chansen är stor att denna stannar ett tag också. Nu är pedalbordet fullt och jag har några pedaler som jag verkligen gillar nu och som låter sweet efter att ha gått igenom säkert ett par hundra olika od de senaste 4-5 åren. Har iofs en MP FGC samt en Providence SOV-2 på väg in också. Vet inte riktigt var de ska få plats. Kompressorn får väl fajtas med Sex Driven om utrymme och vad gäller SOV-2 så vet jag inte riktigt. Kan bli så att jag gör två separata bord. Ett till min Egnater Tweakerrigg och ett till min Super reverb:) /Thomas Grymt att de skriver ner värdet! Uppmuntrade du dem att göra det i något kommentarfält under beställningen eller gjorde dom det bara? Får en känsla av att jag kommer handla någon pedal eller två från dem framöver... 
_________________Spelar i Mojo Harvest. Vår Facebook innehållandes senaste speldatum/musikvideos m.m hittar du här
|
| 23 Sep 2011, 21:28 |
|
 |
|
Hoffe
|
De skriver ner priset per automatik och inget jag bett om:)
|
| 24 Sep 2011, 22:07 |
|
 |
|
JohannesEkborg
Joined: 22 Feb 2010, 12:19 Posts: 340 Location: Göteborg, Majorna/Linné
|
Hoffe wrote: De skriver ner priset per automatik och inget jag bett om:) Fan vad härligt! PGS är bäst 
_________________Spelar i Mojo Harvest. Vår Facebook innehållandes senaste speldatum/musikvideos m.m hittar du här
|
| 25 Sep 2011, 16:46 |
|
 |
|
ebenstrand
Joined: 10 Jan 2008, 08:16 Posts: 159 Location: Märsta, Stockholms Län
|
Blivit en del pedaler sista tiden; Wampler Analog delay - mycket nöjd, Lovepedal Amp50 & Vibe - båda bra pedaler sedan kronan på verket en Lovepedal Tchula - en förinställd COT med boostdel används bla av Josh Smith och Kirk Fletcher, grym som att stärkaren käkat steroider. 
|
| 03 Oct 2011, 23:13 |
|
 |
|
frans
Joined: 29 Sep 2007, 11:39 Posts: 968 Location: västra göteborg
|
även jag har köpt en del pedaler senaste veckan.
en empress super delay. har deras tremolo och det gillar jag mycket så jag har ganska höga förväntningar. ska bli roligt och se om den konkurerar ut min memory lane
en 8-kanalers loopstrip från roadrage. tyngre än min loopmaster men känns väldigt stabil. ganska tajt mellan switcharna men jag tror det ska funka.
en pitchblack. min sjätte. vet att jag kommer bli nöjd.
en tim. min andra. ska sitta på det lilla bordet.
nu hoppas jag bara att jag ska få köpa en förstärkare av clapton71 också så ser detta ut att kunna bli en bra månad.
|
| 04 Oct 2011, 00:18 |
|
|