För några månader sedan köpte jag en sån här på Blocket:
Ett stort tack till Sixten som har givit mycket information och hjälp!

FBT kanske inte får det att vattnas i munnen på någon, i synnerhet dom som haft oturen att spela på dras transistorskapelser.
Jag tror den här är från 1972. Handvirad med JÄTTELIKA trafos garanterat udda layout av hela bygget (förförstärkare och slutsteg är skilda åt) och ett ganska märkligt schema. Fina Philips 12AX7:or och EL84:or.
Jag har sparat i princip hela slutsteget med fasvändare och även hela tremolot som är ganska nice

.
Två kanaler blev en med en förförstärkare som inte är helt olik den som sitter i basversionen av denna försrärkare och det är mer eller mindre ett ripp off på en Fender med 2 tonkontroller.
Jag har lagt till en standbyswitch, en vanlig högtalarutgång och bypassat ett motstånd som låg i serie med slutrörens avkopplingskonding samt bytt ett motstånd för lite mera gain i slutstegsdelen.
Högtalarbytet är dock den viktigaste modden på denna pjäs. Nu låter den bra. Jävligt bra. Fylligt rent ljud som spricker upp nice.
Spelar faktiskt ganska högt rent.
Mer förstärkare för pengarna kan jag nog aldrig få.
Total kostnad med ny tratt pottar och annat, förstärkaren och frakt från Småland hamnade gott och väl under 2 lax.
Ormboet före:

Och ännu mera ormbo efter:

Det har iofs moddats en del sen fotot men grunden är densamma.
Slutstegsdelen:

Tomt Chassie med original högtalare. En riktig skittratt för gitarr. Notera sladdhärvan med kontakt som förbinder för- och slutsteg:

Förstärkt baffel med ett Black Powder som gick vidare till Stompe. Nu sitter det ett Private Jack som jag gillar.
Har även testat en Red Fang men det var inte min grej heller: