| Author |
Message |
|
Overdriver
|
 Re: Senaste pedalköpet?
En Ibanez LA. Metal. Köpte den av nostalgiska skäl men blev positivt överraskad Dyr va den inte heller
|
| 11 Dec 2011, 20:12 |
|
 |
|
jazzfromhell
|
Arion SCH-1 Känns som man är sist av alla att upptäcka denna pärla. Fantastisk pedal där det verkligen hörs när man stampar igång den. Jag är kär.
_________________ "Det har låtit bra, med ett litet inslag av skitdåligt bara, ibland,typ." - Distorsionspojken
|
| 12 Dec 2011, 10:23 |
|
 |
|
Jo E
Joined: 16 Jul 2009, 16:20 Posts: 2030 Location: Tjockhult 08 Stockholm
|
Blev lite bytes affär med Overdriver, Iväg en Coplorsound Fuzz+Wha,& tillbaka en Ibanez TS9DX, tänkte jag ville ha en extra färg i lådan. (men så blev det lite A B testande mot Klon Centauren...) Så vad ska jag med denna till?......... 
_________________It´s all in the ears of the beholder https://edlersrevolution.bandcamp.com/
|
| 12 Dec 2011, 11:53 |
|
 |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
jazzfromhell wrote: Arion SCH-1 Känns som man är sist av alla att upptäcka denna pärla. Fantastisk pedal där det verkligen hörs när man stampar igång den. Jag är kär. Snyft...verkligen en pärla! Min är fortfarande paj, har börjat snegla på Corona- hade inte du en sån? Jämförelser? Matte
_________________ the older I get, the better I was
|
| 12 Dec 2011, 12:19 |
|
 |
|
jazzfromhell
|
Jepp, jag har Coronan. Jag gillar den också men den är lite mer HiFi, subtil och digital i soundet på nåt sätt (som iofs TC SCF:en också är tycker jag). Nästan som motsatsen till SCH-1an som är tjock, krämig och mer "analog". Jag använder Paul Gilberts Tri-chorus toneprint och det låter exakt såhär: http://www.youtube.com/watch?v=n7tN18RrBG4Det funkar kanon på lite mer distade ljud för att bredda och feta upp, jämfört med SCH-1an som grötar ihop sig vid mycket gain, precis som du sa. Jag har dom på olika bord: Coronan sitter på det större bordet och där har jag även en phaser. Coronan får ta det subtila, och phasern trycker jag igång när det verkligen måste höras att nåt händer. På lilla bordet har jag bara SCH-1an som modulation och den får täcka in det mesta. Jag kör inte med lika mycket gain heller när jag använder detta bord så det funkar kalas. Vill du testa Coronan? Om du inte har nån i närheten kan jag skicka den till dig så får du prova.
_________________ "Det har låtit bra, med ett litet inslag av skitdåligt bara, ibland,typ." - Distorsionspojken
|
| 12 Dec 2011, 13:26 |
|
 |
|
clapton71
|
jazzfromhell wrote: Jepp, jag har Coronan. Jag gillar den också men den är lite mer HiFi, subtil och digital i soundet på nåt sätt (som iofs TC SCF:en också är tycker jag). Nästan som motsatsen till SCH-1an som är tjock, krämig och mer "analog". Jag använder Paul Gilberts Tri-chorus toneprint och det låter exakt såhär: http://www.youtube.com/watch?v=n7tN18RrBG4Det funkar kanon på lite mer distade ljud för att bredda och feta upp, jämfört med SCH-1an som grötar ihop sig vid mycket gain, precis som du sa. Jag har dom på olika bord: Coronan sitter på det större bordet och där har jag även en phaser. Coronan får ta det subtila, och phasern trycker jag igång när det verkligen måste höras att nåt händer. På lilla bordet har jag bara SCH-1an som modulation och den får täcka in det mesta. Jag kör inte med lika mycket gain heller när jag använder detta bord så det funkar kalas. Vill du testa Coronan? Om du inte har nån i närheten kan jag skicka den till dig så får du prova. Jättesjysst, men efter lite mer YT:ande så tror jag inte Corona är min grej...vill ju ha det där blöta, varma choruset som jag hittills bara hittat i SCH-1/SCH-Z, sen kör jag mest lesliegrejen...har skickat efter lite mer pryttlar från banzai som förhoppningsvis kommer i veckan, ny pot och dc-jack. Ska testa om det går att få liv i den igen... Matte
|
| 12 Dec 2011, 22:18 |
|
 |
|
monk
|
Skickade iväg en beställning på Retro-Sonic Chorus och Hartman Flanger samt favourit switch till El Capistan. Håller på och skaffar dubletter av alla mina favoritpedaler så jag får samma ljud i den stora och lilla riggen.
|
| 18 Dec 2011, 10:31 |
|
 |
|
clapton71
|
Upp med denna tråd igen...
Ropade hem ett Arion SCH-1, svarta lådan, från ebay inatt. Mitt gamla trasiga ska få hjälp av en trevlig bojare, tece, och bo i en plåtlåda med riktiga potar och jack! Ofattbart att de kan låta så bra di där när de är byggda av värsta skräpkomponenterna, i alla fall potarna.
Matte
|
| 27 Dec 2011, 14:05 |
|
 |
|
monk
|
Fulltone 69, första versionen. Köpte den av en trevlig bojare. Låter kalas och är lite tuffare än Analogman Sunface NKT275 som jag hade innan.
|
| 27 Dec 2011, 14:31 |
|
 |
|
jazzfromhell
|
Det bidde ett Hardwire RV7 reverb. Grymt nöjd, Platereverbet är suveränt.
|
| 27 Dec 2011, 16:23 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Köpte en MXR-dist från 1976 (scriptlogo) av Groth. Mest av sentimentala skäl, eftersom jag var ägare till en exakt lika dan i slutet av 70-talet. Men ujjjj, va gött den låter! Så den kan jag nog inte vara utan! 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 27 Dec 2011, 16:44 |
|
 |
|
uffe41
|
Det blev en Wampler Paisley Drive i tomtens säck  , och en Zoom G3, fattigmans M9. Låter gött!!!
|
| 28 Dec 2011, 11:24 |
|
 |
|
dejv
|
En Orange Squeezer är köpt, dock i form av en trave ELFA-påsar än så länge, så jag avvaktar med utlåtandet. Spännande är det i alla fall 
_________________ attack, decay, sustain, release
|
| 03 Jan 2012, 14:21 |
|
 |
|
jazzfromhell
|
Det har blivit en Wampler Ecstasy från davidihse, TC Flashback från Jean, en DOD250/308-klon i miniformat av Zeta55 samt en Arion SCH-Z från Ebay. 2012 har börjat bra 
|
| 03 Jan 2012, 14:53 |
|
 |
|
we_made_wor_history
|
En utvärtes litegrann sliten Boss FT-2. har inte testat den än men ska göra det imorrn. fick den billigt som fan.
|
| 04 Jan 2012, 02:06 |
|
 |
|
Overdriver
|
Zvex Fuzz-Factory ska bli skoj som fan. Den verkar helvild. Årets första pedal men knappast den sista  edit: Årets andra "pedal" blev en Carl-Martin Octaswitch Mk II Så nu ska man väl slippa att steppa runt...
|
| 04 Jan 2012, 13:29 |
|
 |
|
wah-wah
|
Har spenderat julledigheten väl och nördat ner mig fullständigt i pedaljungeln. Tyckte det var dags att styra upp pedalbordet och den totala Boss-dominansen (bortsett från en stackars Cry-Baby) som råder. Så idag kom äntligen första paketet, en MI Audio Crunch Box Har dessutom en RC Booster S.H. och en Pitchblack samt en uppsättning George L´s patchkablar på ingång så veckan kan ju inte bli annat än bra! 
_________________ Keep it simple, stupid!
|
| 10 Jan 2012, 00:02 |
|
 |
|
kjelle
|
Damp ner en AMP11 från laros idag, måste ju testa denna hypade pedal! Bara testat hemma, i lill-rörisen (RAT moddad Blackheart LG) ännu. Funkar bra med SC mikar, låter fett, men släpper ändå igenom mycket av grundljudet, och rensar lite lagom med gitarrvolymen från 10-7. Boosten ger en fet och krämig leadton. Bra så långt, men lite väl basig på HB och neck pick ups? Får testa mer i morgon.
| 10 Jan 2012, 00:10 |
|
 |
|
1331
|
Loop-master 5-ch loopstrip och en Loop-master AB-Y-box. Funkar som förväntat hur bra som helst. 
|
| 13 Jan 2012, 11:08 |
|
 |
|
1331
|
Köpte en Cusack Screamer Fuzz på tgt11 rea. Låter riktigt fett! ....väldigt mångsidig pedal eftersom det både är tubescreamer och fuzz. Jag får det ljud jag vill ha om jag blandar screamer med fuzz...ungefär lika mycket av varje. Tycker att pedalen har en bra anslagskänslighet och reagerar fint på gitarrens volymkontroll. Der verkar vara någon typ av noisegate inbyggd i fuzzdelen, för den är väldigt brusfri... Noisegaten kan vara till nackdel om man bara vill använda fuzzdelen, och drar ner volymen rät tmycket på gitarren...då klipper den av signalen. Men överlag är jag väldigt nöjd med pedalen!
|
| 15 Jan 2012, 19:16 |
|
 |
|
Sir Realistic
|
Mitt senaste inköp är en Mad Professor Forest Green Compressor från TGT11.  Har än så länge bara testat den i butik och för mig själv i repan men tror att den kommer göra sig fint tillsammans med bandet nästa rep.
_________________ "Hellre Äter jag själv, än ser mina barn svälta"
|
| 16 Jan 2012, 13:09 |
|
 |
|
Burner
|
Boss GT-10
|
| 16 Jan 2012, 13:35 |
|
 |
|
Tom-Andrew
|
En TC Electronic Nova Drive från Jean, men den har inte kommit hem med posten än.
Posten har ju bara haft två veckor på sig nu...
_________________ /Tom-Andrew
Låter det bra så är det antagligen bra...
|
| 16 Jan 2012, 19:05 |
|
 |
|
1331
|
Fick hem en Lovepedal Tchula från Britbender, och en Analog.man delay från Davidihse idag.. ...har bara hunnit testa lite när vi repade idag...men båda pedalerna känns väldigt bra! 
|
| 19 Jan 2012, 00:44 |
|
 |
|
davidihse
|
Har beställt en RMC8 och en turbo tuner. Snart sitter bara fina grejer på mitt nya lilla bord. Har också fått ett malekke 616 av 1331, men ännu inte utvärderat. Men klarar den slapback så är jag kllar.
|
| 20 Jan 2012, 00:48 |
|
 |
|
Hoffe
|
Blev en Solid GOld FX Super Drive Synergy i julklapp. EN synnerligen välljudande pedal som jag tycker verkligen limmar bra med stärkaren utan att låta pedal. Low gain och hyfsat transparent så den får stärkaren att låta som 11 bra mycket tidigare på volymen. Det tar ett tag att ratta in den då kontrollerna är väldigt interaktiva. Men har man väl förstått hur den funkar så är den lätt att ratta. Den adderar lite lowmid vilket är förträffligt till singlecoil då de blir lite fläskigare då. Och dessutom "stackar" bra med andra pedaler. VIll jag ha lite mer mid så trycker jag i endera Eternityn före eller Klon klon efter:) En ny favorit på pedalbordet.
_________________ /Thomas
|
| 20 Jan 2012, 14:43 |
|
 |
|
Vibrolux
|
 Budda Wah och Fulltone 69. Två på en gång. Kul kul! Testkörde de igår och den där fuzzen är precis så bra som de skriver. Jag hade Sunfacen med NKT 275:or tidigare men den här är klart bättre tycker jag. Jag har även den blå Hendrix fuzzfacen, och den är "over the top". Den här är lite snällare Hendrix, men inte så mesig som sunfacen. Angående wahwahn så gjorde jag en lite test mot två av mina andra wah pedaler som jämförelse, Coloursound och JenDouble sound Jag spelade in det, men han inte planera det så noga så det är mest bara lite fippelspel, men här är den i alla fall: http://youtu.be/ROWZt4rlXog/Vibrolux
|
| 20 Jan 2012, 18:11 |
|
 |
|
Vibrolux
|
monk wrote: Fulltone 69, första versionen. Köpte den av en trevlig bojare. Låter kalas och är lite tuffare än Analogman Sunface NKT275 som jag hade innan. +1 på den.
|
| 20 Jan 2012, 21:36 |
|
 |
|
monk
|
Psionic Audio Lawa Flow. En smart A/B box med inbyggd buffer. Den kan antingen driva två förstärkare med en effektkedja till förstärkare 1 och en effektkedja till förstärkare 2. Eller så kan man använda min förstärkare med tre kanaler och låta den byta effektkedja samtidigt som den byter kanal. Jag kan tex låta chorus och compressor kopplas in på kanal 1, overdrive eller fuzz på kanal 2. Sedan finns en knapp för att koppla in solokanalen. Den har även en global kedja som ligger före looparna och fungerar till båda kanalerna eller båda förstärkarna. Återkommer med bilder när det är klart.
|
| 24 Jan 2012, 10:06 |
|
 |
|
jazzfromhell
|
Fick hem en OCD v3 för nån vecka sen....nja, vetefan vad jag tycker om den. Rätt grötig och det känns verkligen som att disten ligger ovanpå grundljudet på nåt konstigt sätt. Blir nog försäljning inom kort. Har även beställt en BBE Ben-Wah som det ska bli väldigt kul att testa.
|
| 24 Jan 2012, 10:19 |
|
|