View unanswered posts | View active topics It is currently 06 May 2026, 08:41

Reply to topic  [ 1537 posts ]  Go to page Previous  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 52  Next
Senaste pedalköpet? 
Author Message

Post Re: Senaste pedalköpet?
we_made_wor_history wrote:
Randomrat wrote:
Jag gav mer kan jag säga 8) Gissade att han skulle få massa bud så jag la ett bud 1500 spänn vilket han nappade på och slängde med adaptrar

1500 för båda eller?

jag köpte båda mina ibanez AD-9 från tidigt 80-tal billigt som fan.
men det är nästan 10 år sen och såna pedaler kunde man hitta billigare oftare då.

nästa delay jag skaffar blir nog en beggad Ibanez DE-7.
verkar låta ungefär lika bra som en ad-9 eller DM-2 fast för typ 500 spänn beggad.

nån som jämfört dom?

Tror du ska kika efter en Carbon copy, den sägs låta bättre än AD-9 och DM-2 av de som jämfört och den finns att hitta för 900:- beggat om man letar väldigt noga.

11 Feb 2012, 15:11
Profile

we_made_wor_history wrote:
Randomrat wrote:

1500 för båda eller?

jag köpte båda mina ibanez AD-9 från tidigt 80-tal billigt som fan.
men det är nästan 10 år sen och såna pedaler kunde man hitta billigare oftare då.

nästa delay jag skaffar blir nog en beggad Ibanez DE-7.
verkar låta ungefär lika bra som en ad-9 eller DM-2 fast för typ 500 spänn beggad.

nån som jämfört dom?

Ja för båda. Har köpt för mycket delays på sistone senaste var Strymons timeline och Earthquaker devices Dispatch Master, man kan aldrig få för många ;)

Har en Yamaha DI-10 jag tänkte sälja om nån är sugen? http://www.effectsdatabase.com/model/yamaha/01/ad10

13 Feb 2012, 00:17
Profile

Voodoo Labs Giggity och Mission-Engineering Volympedal. Har inte bytt mycket på bordet på ett tag så nu fick jag plötsligt ett köp-ryck!

13 Feb 2012, 12:52
Profile

Betalade precis en Japantillverkad Ibanez CS-9. Får hoppas att det låter bra nu.

13 Feb 2012, 13:13
Profile

nilo wrote:
Betalade precis en Japantillverkad Ibanez CS-9. Får hoppas att det låter bra nu.

Tråkigt nog glömde säljaren att nämna att den var trasig :(

15 Feb 2012, 21:28
Profile

Nej vad surt. Pengarna tillbaka!

15 Feb 2012, 21:51
Profile

nilo wrote:
nilo wrote:

Tråkigt nog glömde säljaren att nämna att den var trasig :(

douche
nån här på bojen eller ?

15 Feb 2012, 22:26
Profile

Jean wrote:

douche
nån här på bojen eller ?

Nope, vend.se.

Den får åka på reparation. Tråkigt, men sådan är verkligheten ibland.

16 Feb 2012, 03:27
Profile

Nu är den äntligen här! :mrgreen: Recension kommer senare.

Image

17 Feb 2012, 23:05
Profile WWW

nilo wrote:
Jean wrote:

douche
nån här på bojen eller ?

Nope, vend.se.

Den får åka på reparation. Tråkigt, men sådan är verkligheten ibland.

Samma sak hände för mig i höstas på en TS-9'a. Efter att jag fått pedalen var det dödstyst från säljaren.

Nu var det ingen fara för 9 av 10 fel gällande dessa pedaler är att lödningen släppt vid strömkontakten, då fungerar varken adapter eller batteri.

19 Feb 2012, 20:08
Profile

Slugger wrote:

Samma sak hände för mig i höstas på en TS-9'a. Efter att jag fått pedalen var det dödstyst från säljaren.

Nu var det ingen fara för 9 av 10 fel gällande dessa pedaler är att lödningen släppt vid strömkontakten, då fungerar varken adapter eller batteri.

Nu är det ju inte så att pedalen är stendöd utan det verkar vara mer komplicerat än så, effekten finns där, men det verkar bara vara den våta signalen, dessutom fungerar inte switchning, lysdiod eller stereoutgång.

Men men, får jag inte rätt på den under morgondagen får den åka till Zeta. Så länge har jag en TC SCF och jag betalade faktiskt en japantillverkad Arion SCH-1 tidigare idag. :)

19 Feb 2012, 23:28
Profile

Köpte en Effector 13 Beautiful Disaster här på bojen nyligen. Fick den väldigt billigt (tack Tommy!). Efter första testkörningen kan jag säga att detta är en annorlunda och väldigt kul fuzz, som ger möjligheten att skapa ett antal skumma, mer ljudeffektsliknande ljud, men även kan producera ett klassiskt tjockt och krämigt fuzzljud. Kommer nog inte att bli permanent på pedalbordet utan snarare ett bra komplement i inspelningssammanhang.

Har också testat min PTD Kush. Det är lätt och ledigt den mest dynamiska low-gain od som jag haft i min ägo. Jag körde ett helt rep med den och en boostpedal som enda överstyrare, vilket funkade utmärkt. Det är rätt kul att genom att endast ändra plektrumanslaget kunna växla från komp till solo.

23 Feb 2012, 09:09
Profile WWW

Diamond Compressor damp ner på posten igår. Precis så bra och gul som förväntat!! 8)

Attachments:
bild.JPG [79.85 KiB]
Downloaded 520 times

23 Feb 2012, 09:31
Profile

Dags att uppdatera lite.

Fick hem en Analog.man comprossor igår.
...har bara hunnit testa lite på låg volym hemma, men det känns som att det här kan vara en pedal som man kan ha nytta av.

Har även köpt ett par Harley Benton/Joyo pedaler för att testa..
Pedalerna låter bra, men byggkvalitén är väldigt ojämn märkte jag.
Crunch Distortion - Bra dist med Marshall karaktär. Väldigt prisväd!
Tremolo - låter bra. ...har ingen erfarenhet av andra tremolos, men det här funkar för mig. Kommer ändå inte att ha ett tremolo permanent på mitt bord.

02 Mar 2012, 08:48
Profile WWW

Det blev en Mestro Fuzz. Tror att det är 70-tal. Ser väldigt fräsh ut inuti och funkar som den ska. Behövde byta ut batteriklämman men i övrigt original. Ska bli spännande att höra den i repan på lite högre volym! 8)

Image

02 Mar 2012, 09:43
Profile WWW

TC Polytune mini

08 Mar 2012, 11:17
Profile

Overdriver wrote:
TC Polytune mini

+1 på den.

08 Mar 2012, 15:02
Profile

Damp ner en GtrWrks b5 overdrive häromdagen. Är en sucker för dynamiska lowgainpedaler. Och denna piskar allt jag testat med råge. Den här är vad t ex Zendrive skulle kunna vara. Perfekt voicad för att hoppa fram i mixen. Inte transparent utan pushar mellanregistret lite.
Jag har länge letat efter en pedal som kan locka fram John Mayer "Gravity"soundet ur riggen och denna är det närmaste jag kommit. Har dynamiken som en Dumblestärkare. Klarhet men ändå smooth. Svårt
att att förklara men en pedal som gör det så kul att lira. Funkar bra för low gain men även för att dra gainen lite högre.
Ska tillägga att jag bara lirar singlecoil och den får min tele att sjunga med jättelite gain. Den gifter sig perfekt med stärkaren och det märks inte att det är en pedal. Ska väl tillägga att det inte faller inom kategorin "Dumblepedaler" som Zendrive (enligt kännarna på TGP) mm men tycker att den har den dynamiken och även voicingen att den lyfter mellanregistret lite snyggt.

Nu är jag väldigt sugen på deras 19 sixty3 pedal som ska låta överstyrd Blackface och tror att de skulle gifta sig perfekt. Har lyssnat en del på Popintothechemists YT videos och känner suget: http://www.youtube.com/watch?v=rdTmimAuQfs&feature=youtube_gdata_player samt Allen Hinds demo av den: http://www.youtube.com/watch?v=7Bf7SNqbyoQ&feature=youtube_gdata_player

En ny favorit som kommer stanna länge!

Edit: man ska inte lita på den automatiska stavningsfunktionen i iPad:en:)

Last edited by Hoffe on 10 Mar 2012, 11:49, edited 1 time in total.

09 Mar 2012, 23:28
Profile

En Buddah Wah blev det på senaste 4Sound rean. Priset 800 spänn för en sprillans, oanvänd, om än lite hyllvärmare, var helt OK. Min andra av den nya designen. Ser ut som "pigs in Space" men låter djävligt bra, och tål att köras över av en tanks.

09 Mar 2012, 23:45
Profile WWW

Hoffe wrote:
Damp ner en GtrWrks b5 overdrive häromdagen. Är en sucker för dynamiska lowgainpedaler. Och denna piskar allt jag testat med råge. Den här är vad t ex Zendrive skulle kunna vara. Perfekt vrickad för att hoppa fram i mixen. Inte transparent utan pustar mellanregistret lite.
Jag har länge letat efter en pedal som kan locka fram John Mayer "Gravity"soundet ur riggen och denna är det närmaste jag kommit. Har dynamiken som en Dumblestärkare. Klarhet men ändå smooth. Svårt
Att att förklara men en pedal som gör det så kul att lira. Funkar bra för low gain men även för att dra gainern lite högre.
Ska tillägga att jag bara lirar singlecoil och den får min tele att sjunga med jättelite gain. Den giftelrr sig perfekt med stärkaren och det märks inte att det är en pedal. Ska väl tillägga att det inte faller inom kategorin "Dumblepedaler" som Zendrive mm men tycker att den har den dynamiken och även voicingen att den lyfter mellanregistret lite snyggt.

Nu är jag väldigt sugen på deras 19 sixty3 pedal som ska låta överstryk Blackface och tror att de skulle gifta sig perfekt. Har lyssnat en del på Popintothechemists YT videos och känner suget: http://www.youtube.com/watch?v=rdTmimAuQfs&feature=youtube_gdata_player samt Allen Hinds demo av den: http://www.youtube.com/watch?v=7Bf7SNqbyoQ&feature=youtube_gdata_player

En ny favorit som kommer stanna länge!

Den där b5 lät ju rackarns trevligt på klippen.... nu blev man allt lite sugen... :P

10 Mar 2012, 01:02
Profile

Wampler Paisley drive nyanländ. Har inte fått så många timmar med den än och klurat ut helt vart i kedjan den mår bäst. Den har helt klart massa potential dock!

13 Mar 2012, 16:42
Profile

Dunlop FuzzFace
Om inte annat så ser den kul ut

13 Mar 2012, 18:11
Profile

EvilHomer wrote:
Wampler Paisley drive nyanländ. Har inte fått så många timmar med den än och klurat ut helt vart i kedjan den mår bäst. Den har helt klart massa potential dock!

Skriv gärna igen var i kedjan den hamnar. Jag började med min tidigt i kedjan, som en mild OD, men just nu ligger den sist i OD/gain kedjan som boost och mer häng-pedal, och verkar stanna där. Man kan variera hänget med eller utan en low gain pedal framför (kör just nu med Wampler Hot Wired kanal 1 för det)

13 Mar 2012, 18:17
Profile WWW

kjelle wrote:
EvilHomer wrote:

Skriv gärna igen var i kedjan den hamnar. Jag började med min tidigt i kedjan, som en mild OD, men just nu ligger den sist i OD/gain kedjan som boost och mer häng-pedal, och verkar stanna där. Man kan variera hänget med eller utan en low gain pedal framför (kör just nu med Wampler Hot Wired kanal 1 för det)

Tackar för tipset! Ja efter några timmars lekande ikväll är jag än mer villrådig, den verkar inte helt komma överens med OD100:an, vad som låter kalas för halsmicken låter skrot på stallmicken och vice versa och har lite svårt att hitta något mids läge som är sådär klockrent. Men skam den som ger sig, finns ju massa göttigt ljud i den helt klart. Misstänker att nåt i stil med en Ecstasy, Timmy eller nån annan varm od hade gjort susen till den. Den och Fetton var dock inte goda sängkamrater men det var ju ingen lågoddsare direkt :mrgreen:

13 Mar 2012, 22:45
Profile

Boss combo drive
Trevlig pedal, har bytt ut allt förutom compressorn

13 Mar 2012, 23:44
Profile

Två Danelectro CoolCats, en Drive och en Transperant Overdrive. Har haft dom för och förstår faktiskt inte varför jag sålde domför dom kostar inget och låter guld. Desutom är dom byggda i rejäla lådor. Enda nackdelenen är att TOD har en koncentriskt pot som sitter väldigt dumt till när man ska skruva men när väl det är gjort pillar man inte på dom av misstag.

14 Mar 2012, 08:31
Profile

Min goda hustru bad Moody Sounds bygga en Boss raritet åt mig som födelsedagspresent, FA-1. Det är en preamp med mycket aktiva tonkontroller. Originalet går lös på runt 500$ har jag hört, bl a för att The Edge använder en sån flitigt, originalet är ingen kompaktpedal, det saknas on/off omkopplare.
Visst låter det U2 så det ryker om det med vissa inställningar, men annars är det en mycket transparent boost. Jag gillar den skarpt, i kaliber med RC Boostern men utan dens möjlighet att sätta lite ”skägg” på tonen.

14 Mar 2012, 08:50
Profile

Goran wrote:
Min goda hustru bad Moody Sounds bygga en Boss raritet åt mig som födelsedagspresent, FA-1. Det är en preamp med mycket aktiva tonkontroller. Originalet går lös på runt 500$ har jag hört, bl a för att The Edge använder en sån flitigt, originalet är ingen kompaktpedal, det saknas on/off omkopplare.
Visst låter det U2 så det ryker om det med vissa inställningar, men annars är det en mycket transparent boost. Jag gillar den skarpt, i kaliber med RC Boostern men utan dens möjlighet att sätta lite ”skägg” på tonen.

Det såldes en sån på Tradera för nåt år sen.
har för mig den inte gick för överdrivet mycket.
typ 1000 spänn tror jag.

14 Mar 2012, 19:14
Profile ICQ WWW

Jag har en Caroline Wave Cannon på ingång. Verkar helt klart vara något alldeles extra. Fick bla utmärkelser av Guitar Player förra året. Jag får väl återkomma när jag har fått hem den.

Image

Schysst demo:
http://www.youtube.com/watch?v=9vddVxqlThg

18 Mar 2012, 10:41
Profile ICQ YIM WWW

Snöade in på lågprispedaler ett par joyo ett tremolo och en ultimate octave. tremolot helt ok men ultimate r inget för mig. Hade ju en Foxx tonemachineclon innan som pajade och förstod nu varför jag aldrig orkade fixa den. Får väl se vad det blir av med den.

En Daelectro cool cat drive med och det är nog den som var bäst "investerade" pengar låter riktigt bra faktiskt.

Lite skojigt med pedaler som bara kostar ett par tre hundringar i alla fall

20 Mar 2012, 20:48
Profile
Reply to topic   [ 1537 posts ]  Go to page Previous  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 52  Next