Custom GM & MB kammar klara
Äntligen så har "outsourcingen" av mina Sjoeberg Custom GM kammar kommit igång efter ett par månaders förberedelser och tester av företaget som Cnc tillverkar dem exakt efter mitt koncept. Den första batchen av GM kammar levererades i fredags, lagom till semestern ...
Jag har ett antal av dem som skall till USA, men det finns några Cherry och Rosewood kammar till försäljning. De här kammarna är extremt snygga med sin "dubbla radier" frästa ytterprofil (bullform), spegelvända samt proportionellt stigande 3D frästa komprimeringsspår mellan kamspetsarna, bestyckade med sterling silver/mässingsrör (sterling silver så långt mitt innevarande lager räcker, därefter enbart mässing pga det höga silverpriset), planslipade för hand mot en referensyta med 0.001 mm ytavvikelse. Kammarna har försetts med 3 lager klarlack.
MB kammarna har fått en ny beteckning - MB Hybrid. MB Hybrid är en Marine Band kam i samma utförande som ovan avseende utförandet i kamspetsarna samt avseende rörbestyckning. MB Hybrid kammen passar perfekt till såväl MB Classic, MB DeLuxe och Crossover munspelen.
Vid intresse, maila till
info@masterharp.com för prisuppgifter etc.
Fortsatt skön sommar!