View unanswered posts | View active topics It is currently 01 May 2026, 06:07

Reply to topic  [ 1537 posts ]  Go to page Previous  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 52  Next
Senaste pedalköpet? 
Author Message

Post Re: Senaste pedalköpet?
Har varit och jobbat i Norge så har inte varit så flitig att rapportera om nyförvärv så får be Göran om ursäkt och bättrar mig här och nu och kanske mildrar straffet till tio armhävningar eller nått sånt ;-)

Håller med om Fetto Nord den är fan grymmast på jordklotet och vette tusan vad som klår den på sitt område!

Annars har det ramlat in en Mad professor golden cello som är helt jädra magisk att lira på. Har länge önskat en pedal som man skulle kunna ta med sig och inget annat om man vill vara minimalistisk och MP GC den gör tammetusan jobbet. Har nog aldrig varit så nöjd med ett pedalköp på år och dag .-)

En MXR M77 åkte med i bara farten och visserligen bra men inget som man tappar brallorna av då det finns många pedaler som gör samma jobb så den känns som om jag kan vara utan.

Bonamassa wah som känns bra att ha i wah artilleriet den kompletterar min moddade Zak Wylde så det känns som om jag är komplett på wah sidan nu.

Korg nya polyfoniska stämmare som funkar utmärkt och lite mer precis än TC varianten om man är superpetig med stämmandet.

En Ethos som ju är bäst på det den gör men kostar kanske väl mycket och visserligen bättre än en Tim men till det priset Ethos representerar så är det kanske väl mycket men som sagt bäst!

NPN Fuzz som jag haft förr men blev att byta till sig en likadan (lite äldre modellen) den är föjäkla go och den bästa jag testat jämte flying tomato som också är en favorit i fuzzträsket.

Woodolabs fläskiga strömförsörjning vad annat att säga än knäpptyst!

Strymon El Capistan och man blir lika glad varje gång man spelat på den enda nackdelen är uberkänsliga kontroller så känns inte som ett liveval utan då får wampler Faux göra jobbet och man blir glad även av detta delay.

2 styck Cmatmods buffrar som legat i byrålådan är nu i arbete och klar förbättring med buffer i början och slutat av kedjan i mitt stora pedalbord. I det lilla körjag MXR 401 för att ge signalnivån rätt nivå och funkar bra i ett mindre pedalbord med typ 5-6 pedaler.

Det får räcka som "late report from lillefar" :-)

20 Nov 2012, 23:40
Profile WWW

Bogner Extacy Red. Skall bli kul att testa när den kommer senare idag. Får se om den lyckas putta bort Crunchboxen från pedalplattan där den bott de senaste 6 åren.

21 Nov 2012, 10:51
Profile

Köpte precis på mig lite prylar från Tysken.

Primärt tänkte jag testa deras PowerPlant, men att betala 15€ för en PowerPlant för 30 kändes fel så jag slängde med deras Classic Flanger och Classic Chorus för att fylla ut varukorgen lite. Jag har inte så stora förhoppningar, men med lite tur så låter de tillräckligt bra för replokal och klubbspelningar.

Nästa pedal blir förmodligen zvex fuzz factory och/eller en bb preamp från xotic. Känns som bb'n finns på nästan allas bord.

23 Nov 2012, 22:52
Profile

Steven wrote:
Bogner Extacy Red. Skall bli kul att testa när den kommer senare idag. Får se om den lyckas putta bort Crunchboxen från pedalplattan där den bott de senaste 6 åren.

Ser fram emot en recension :-)

23 Nov 2012, 23:06
Profile

Maxon AF-9 pedalen var rätt ball men fick inte riktigt till dom ljuden jag trodde gick med den.

varför tappar man alltid så mycket botten med envelope-filters?
tycker det känns så med alla dom 3 olika jag äger nu.

funderar på att skaffa en MXR Bluebox igen.
Bluebox in i envelope filter låter ball.

24 Nov 2012, 09:47
Profile ICQ WWW

Fick hem en catalinbread echorec, subdecay flanger o en flashback x4.

29 Nov 2012, 00:33
Profile ICQ YIM WWW

Strymon Blue Sky beställdes idag.
Har även en Mooer Eleclady på väg. :D

30 Nov 2012, 15:49
Profile

lillefar wrote:
Har varit och jobbat i Norge så har inte varit så flitig att rapportera om nyförvärv så får be Göran om ursäkt och bättrar mig här och nu och kanske mildrar straffet till tio armhävningar eller nått sånt ;-)

Håller med om Fetto Nord den är fan grymmast på jordklotet och vette tusan vad som klår den på sitt område!

Annars har det ramlat in en Mad professor golden cello som är helt jädra magisk att lira på. Har länge önskat en pedal som man skulle kunna ta med sig och inget annat om man vill vara minimalistisk och MP GC den gör tammetusan jobbet. Har nog aldrig varit så nöjd med ett pedalköp på år och dag .-)

En MXR M77 åkte med i bara farten och visserligen bra men inget som man tappar brallorna av då det finns många pedaler som gör samma jobb så den känns som om jag kan vara utan.

Bonamassa wah som känns bra att ha i wah artilleriet den kompletterar min moddade Zak Wylde så det känns som om jag är komplett på wah sidan nu.

Korg nya polyfoniska stämmare som funkar utmärkt och lite mer precis än TC varianten om man är superpetig med stämmandet.

En Ethos som ju är bäst på det den gör men kostar kanske väl mycket och visserligen bättre än en Tim men till det priset Ethos representerar så är det kanske väl mycket men som sagt bäst!

NPN Fuzz som jag haft förr men blev att byta till sig en likadan (lite äldre modellen) den är föjäkla go och den bästa jag testat jämte flying tomato som också är en favorit i fuzzträsket.

Woodolabs fläskiga strömförsörjning vad annat att säga än knäpptyst!

Strymon El Capistan och man blir lika glad varje gång man spelat på den enda nackdelen är uberkänsliga kontroller så känns inte som ett liveval utan då får wampler Faux göra jobbet och man blir glad även av detta delay.

2 styck Cmatmods buffrar som legat i byrålådan är nu i arbete och klar förbättring med buffer i början och slutat av kedjan i mitt stora pedalbord. I det lilla körjag MXR 401 för att ge signalnivån rätt nivå och funkar bra i ett mindre pedalbord med typ 5-6 pedaler.

Det får räcka som "late report from lillefar" :-)

Har länge suktat efter en Fetto Nord, men nu är det tydligen Fetto Nord+ som gäller. Skiljer det något på dom förutom mid o prescense switcharna? Nån som vet?

30 Nov 2012, 15:56
Profile

Plusversionen som jag upplevde det gav lite mer driv highgainregistret i en svårväckt stärkare men disten upplevdes samtidigt som lite tunnare och lät i mina öron inte lika fett som vanliga fetto nord. Av den aledningen valda jag vanliga fetto istället för +versionen men man skall nog helst testa i sin egen stärkare och fetto är av min erfarenhet ganska responsiv med vilken stärakre och gitarr man använder. Personligen tyckte jag inte att det var så stor skillnad på valiga fetto och plusversionen förutom fetthalten :-)

01 Dec 2012, 23:02
Profile WWW

lillefar wrote:
Plusversionen som jag upplevde det gav lite mer driv highgainregistret i en svårväckt stärkare men disten upplevdes samtidigt som lite tunnare och lät i mina öron inte lika fett som vanliga fetto nord. Av den aledningen valda jag vanliga fetto istället för +versionen men man skall nog helst testa i sin egen stärkare och fetto är av min erfarenhet ganska responsiv med vilken stärakre och gitarr man använder. Personligen tyckte jag inte att det var så stor skillnad på valiga fetto och plusversionen förutom fetthalten :-)

Okej, tack för infon, blir nog svårt att testa själv, vet ingen i närheten som har nån, och ingen återförsäljare heller i närheten.
Får chansa i värsta fall 8)

02 Dec 2012, 00:47
Profile

På senaste tiden har jag köpt och sålt: Wampler Paisley, Wampler Black 65 samt Subdecay Octasynth.
Köpt och behållit: Wampler Pinnacle, Mooer Phaser, TC Spark Booster, Nova Delay,

03 Dec 2012, 13:30
Profile

MXR Dynacomp som jag återupptäckt och var faktiskt den första pedal jag ägde. En bekantskap som är rolig att återuppta :-)

03 Dec 2012, 21:04
Profile WWW

jag köpte en diamond j-drive här på ljudbojen precis. ganska mycket en one-trick-pony men jag tycker om den hittills. ska bli spännande att testa med band för jag får för mig att den riskerar att försvinna lite i en bandsituation. vet egentligen inte varför jag tror det för det är en rätt middig pedal men den är också mjuk på något sätt och sticker inte ut så mycket... ja, svårt att beskriva. ska bli intressant att testa i alla fall.

03 Dec 2012, 23:44
Profile

Suhr Koko boost - mycket nöjd

04 Dec 2012, 00:02
Profile

jazzfromhell wrote:
Har tjackat en Wampler Pinnacle som används som "solokanal", riktigt nice; middig och lättspelad. Renar upp fantastiskt bra med volymkontrollen för att vara en såpass higainpedal som det är.
Jag har även beställt en Mooer Blues Crab (Marshall BB-klon) och Ninety Oranger Phaser till lilla bordet. 300 pix per pedal - ganska överkomligt pris :)

Var hittade du Mooer pedalerna så billigt? Ebay? Är själv väldigt sugen på Ninety Oranger Phaser, är du nöjd med den?

04 Dec 2012, 23:30
Profile

seventy7 wrote:
jazzfromhell wrote:
Har tjackat en Wampler Pinnacle som används som "solokanal", riktigt nice; middig och lättspelad. Renar upp fantastiskt bra med volymkontrollen för att vara en såpass higainpedal som det är.
Jag har även beställt en Mooer Blues Crab (Marshall BB-klon) och Ninety Oranger Phaser till lilla bordet. 300 pix per pedal - ganska överkomligt pris :)

Var hittade du Mooer pedalerna så billigt? Ebay? Är själv väldigt sugen på Ninety Oranger Phaser, är du nöjd med den?

viewtopic.php?f=31&t=78389

05 Dec 2012, 00:00
Profile

Ibanez DE-7 Delay/Echo som nog snart är på väg i Posten.
blev en av dom där dom gjorde i rosa plast.

har inte testat den pedalen innan men den verkar ju omtyckt här iaf.

05 Dec 2012, 01:16
Profile ICQ WWW

Finally 8) den har rest ända från Kroatien. Hittade den på blocket-liknande sida.

Image

13 Dec 2012, 22:00
Profile

En Wampler Ego Compressor, inhandlad från Sweetpicklesallad, damp ner idag. Ser fram emot att testa den i repan, i kväll hans det inte med, trots att jag var där.

14 Dec 2012, 00:46
Profile WWW

MXR M78 Custom Badass och tusan vad MXR klivit fram det är en riktigt bra dist och vintage vibben är skön en pedal som kompleterrar om man har allt annat. Har haft kul med denna timmtal och smaäält av lite 80-talslåtar fast det låter bättre än när det begavs sig ;-)

14 Dec 2012, 18:32
Profile WWW

Det blev en Suhr Koko boost och ett Trailer Trash Diamond Plate med hardcase i julklapp till mig själv. Två set lava pedalbordskit också, man vill ju hålla någorlunda klass till ett så fint pedalbord.

20 Dec 2012, 19:46
Profile

Ernie Ball VP Jr på ingång..

22 Dec 2012, 22:45
Profile

monk wrote:
Det blev en Suhr Koko boost och ett Trailer Trash Diamond Plate med hardcase i julklapp till mig själv. Två set lava pedalbordskit också, man vill ju hålla någorlunda klass till ett så fint pedalbord.

Var beställde du med hardcase? Direkt ifrån TT eller?

23 Dec 2012, 01:06
Profile

Direkt från Trailer Trash. Blev billigare och jag vill inte ha en mjuk väska som tgt11 säljer TT borden med.

23 Dec 2012, 22:22
Profile
Vill bara rekommendera Bullet Cable!

Aaaaningens bättre än Lava, och ganska betydligt bättre än George-L.

=)

(sitter dessutom som ett skruvstäd)
Dom är en ny häftig innovation på sladdfronten...:P

25 Dec 2012, 13:56

Beställde och betalade en custom looper igår.

8 fullt programerbara loopar, loop 1-4 har separata in och ut (stereo) liksom gruppen 5-8 för att kunna köra hälften före stärkaren och hälften i loopen. Loop 4 och 8 har stereo return. Lila LED's 8)

Kommer bli en godbit.

31 Dec 2012, 19:03
Profile

Strymon Timeline är på väg. Här är kompisarna:

Image

Kommer monteras på ett trailer trash bord med VL PP2+ och ISO-5 under. Stämpedalen
kommer eventuellt bytas mot en Turbo Tuner som sitter på ett annat bord.
Bordet kommer fungera med två separata förstärkare eller en flerkanalig förstärkare.

Den rena förstärkaren/rena kanalen:

EP Boost >Compressor>King of tone>Chorus>El Capistan.

Den distade förstärkaren/distade kanalen:

Octron>Flanger>Phaser>Koko Boost
Timeline i loopen på förstärkaren.

01 Jan 2013, 11:52
Profile

Köpte ett PT2 av Monk som ska fyllas med diverse av det jag har fått över tidigare och med lite nytt. Kommer bli ett mer experimentiellt bord kan man säga.

Var inne på TGT11 idag och kom därifrån med en Pigtronix Envelope Phaser. Hur det gick till vete fan, men nu har jag en sån iaf. Måste prova den lite mer innan jag ger ett större utlåtande. Gjorde en snabbtest i provrummet bara och den var rätt ball, så det blir nog bra. :)

03 Jan 2013, 00:06
Profile WWW

ingen mer än jag som skrev upp sig på några av utlottningarna på pedalsandeffects.com ?
vissa krävde twitter-medlemskap så dom skippade jag.
tror ett par utlottningar är kvar.

det är bassisten i Mars Volta som har den sidan och den handlar främst om tester av massa pedaler och sånt.
visserligen till bas men det är massa gitarr-pedaler som testas också.(fast till bas då).

03 Jan 2013, 01:08
Profile ICQ WWW

Häromveckan
Mooer green mile (Man måste ju testa) A/B:ade den mot ett par andra Ibanez-screamers, och ensam kunde jag inte riktigt skilja den åt från de andra.. Men jag kör normalt med stackade screamers och som stackad så kändes mina vanliga Ibanezer bättre, så den lille gröne hittar nog inte upp på pallplats. Fruktansvärt prisvärd pedal dock..

Mooer Ensemble King Mig veterligen en klon på Boss CE-2, A/B-ade den mot min CE-2:a och.... Jag kan inte höra någon som helst skillnad... :oops: Ska prova mer, men.. grymt impad.

Idag
Strymon Timeline Har knappt hunnit testa, men... Det jag noterat är att den känns väldigt trovärdig vad gäller ljudkvalitén... Funktionerna måste jag plugga på innan jag kan ge något utlåtande.. Får en känsla av att pedalen är bättre än mig :D

One Control Crocodile Tail Loop Looper med 10 loopar, valbar Björn Juhl-buffer och midi. Så långt känns den väldigt trevlig, det viktigaste är förståss att man inte får någon "tone loss" jag kan inte uppleva någon sådan i dagsläget, å andra sidan har jag testat med ganska långa och kassa sladdar så testen är inte representativ.. Här får jag nog anledning att återkomma. Härligt att kunna loopa in rätt kombinationer och samtidigt byta presets på Novan och Timelinen. 7 avtryckare i bredd... kan komma till pass i närstrid.

Decibel Eleven Strömförsörjning som klarar 9-voltarna men även Nova drive:s 380mA 12v mm.. En oväntad bonus att den har variabel spänning 5-9v på två utgångar vilket visade sig passa perfekt för mina två screamers.. Noterade en väldigt skön nyans genom att sänka spänningen lite till screamer nr-2..

Äntligen har jag alla komponenter till mitt kommande pedalbord.. Nu finns det hopp om liv.. :D

04 Jan 2013, 22:05
Profile
Reply to topic   [ 1537 posts ]  Go to page Previous  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 52  Next