View unanswered posts | View active topics It is currently 03 May 2026, 20:00

Reply to topic  [ 3 posts ] 
Munspelsväska 
Author Message

Post Munspelsväska
Hej på er!

Jag har kommit i kontakt med några mycket duktiga finsnickare som håller på att snickra ihop en munspelsväska till mig i ek. Den börjar bli färdig och nu ligger fokus på insidan. Då jag inte bökat ihop ett case tidigare skickar jag ut ett par frågor till er med mer erfarenhet.

Jag tänker ha spelen ståendes på högkant på ena sidan och plats för mickar och grejor på den andra. Är det nåon speciell sorts skumgummi jag skall använda mig av? Vad är bäst att skära med (så att det inte smular för mycket). Är det något annat jag bör tänka på?

/Anders

29 May 2013, 12:36
Profile

Post Re: Munspelsväska
Finns matrial på Clas Olsson m.fl. c:a 100kr arket - Där man pressar ut bitar (se bild)
pressa ur 2bitar och det funkar perfekt till dina munspel och ser snyggt ut.
Sedan vänder man på skum-plattan och rutmönstret syns inte lika tydligt.

Liggunderlag är ett annat matrial men det är nog svårt att få till det snyggt med kniv

Hur stort ark behöver du? Jag har lite över som du kan få, när vi ses nästa gång!?
Jag har även tänkt klä min nya väska med samma röda tyg du har i din ElectroVoice 606 grill

Annars säljer Dave "Harp Mick Gasket" färdiga ark med plats för mickar m.m. Och han som skickade våra varor i går!!
http://www.harpmicgaskets.com/index.php ... &Itemid=54

Dom runda bitarna till 545an och Hering fick jag av rörmokaren....Finns kvar om du har behov!

/ÅKE

Image

Image

29 May 2013, 12:54
Profile WWW

Post Re: Munspelsväska
Tjusigt Åke! Tack. Det var just vad jag behövde veta. Det verkar ju riktigt smidigt, och 100 pesetas är ju ett överkomligt pris. Jag vet i nuläget inte hur mycket jag kommer behöva. Jag kan kika lite närmare på dina lösningar nästa gång vi ses.

/Anders

30 May 2013, 08:03
Profile
Reply to topic   [ 3 posts ]