View unanswered posts | View active topics It is currently 01 May 2026, 11:52

Reply to topic  [ 1537 posts ]  Go to page Previous  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 52  Next
Senaste pedalköpet? 
Author Message

Post Re: Senaste pedalköpet?
Jooiie wrote:
Beställde hem 2 pedaler för ett tag sen utan att testa dem. Gilllade dem på tuben så jag hoppas på det bästa.
Den ena är en MI Effects Super Blues Pro, den andra är en Rockett Pedals Blue Note Overdrive. Någon som har testat och vill dela med sig? :)

Jag har en Super Blues Pro, den är grym. väldigt flexibel OD :)

05 May 2014, 15:20
Profile

Din_Mentor wrote:
Jooiie wrote:
Beställde hem 2 pedaler för ett tag sen utan att testa dem. Gilllade dem på tuben så jag hoppas på det bästa.
Den ena är en MI Effects Super Blues Pro, den andra är en Rockett Pedals Blue Note Overdrive. Någon som har testat och vill dela med sig? :)

Jag har en Super Blues Pro, den är grym. väldigt flexibel OD :)

Gött att höra! Får hoppas att jag tycker likadant då. Finns det några magiska inställningar man bör testa så man aldrig mer kommer vilja köpa en distpedal igen? (jomenvisst va?) :wink:

05 May 2014, 20:45
Profile

Jooiie wrote:

Gött att höra! Får hoppas att jag tycker likadant då. Finns det några magiska inställningar man bör testa så man aldrig mer kommer vilja köpa en distpedal igen? (jomenvisst va?) :wink:

hmm jadu, jag brukar köra med trim mellan kl 12-15. detail i samma spann och body ca kl 12 och oftast kör jag alltid med MOSFET i första steget och alternerar det andra valet efter behov :). har inte experimenterat med inställningarna på den på länge dock och har kört med de inställningarna i en rätt mörk förstärkare.

bra att veta, frågade Michael Ibrahim som byggt pedalen om en Tubescreamer inställning varpå han svarade:
"Closest would be trim about 75%, body 0%, and use the detail like a tone control. Both clip switches set to silicon"

:)

06 May 2014, 09:07
Profile

Din_Mentor wrote:
Jooiie wrote:

hmm jadu, jag brukar köra med trim mellan kl 12-15. detail i samma spann och body ca kl 12 och oftast kör jag alltid med MOSFET i första steget och alternerar det andra valet efter behov :). har inte experimenterat med inställningarna på den på länge dock och har kört med de inställningarna i en rätt mörk förstärkare.

bra att veta, frågade Michael Ibrahim som byggt pedalen om en Tubescreamer inställning varpå han svarade:
"Closest would be trim about 75%, body 0%, and use the detail like a tone control. Both clip switches set to silicon"

:)

Fest, blir till att ratta järnet då! Synd att jag inte har någon stärkare för tillfället bara (såld) :roll:

F.ö tror jag att Blue Noten är grym. Riktigt schyssta låg-gain sound som jag har haft svårt att hitta, men man kan fläska på en del också. :)

06 May 2014, 10:52
Profile

Denna pedal låter otroligt bra

http://www.youtube.com/watch?v=jeTm5aIZFZw

07 May 2014, 10:16
Profile

en Mi Audio Super Crunch Box har hamnat på mitt bord efter en utdragen GAS.
har bara testat den lite men känns som att det är en keeper! :)
Får testa den lite mer i dagarna!

I princip ska det va en moddad marshall guvnor (likt första crunch boxen) med spänningsdubbling, 9v ger 18v alltså.
Plus olika lägen för comp o gain :)

Image

Last edited by Din_Mentor on 12 May 2014, 15:21, edited 1 time in total.

12 May 2014, 12:45
Profile

Idag lördags blev det en till Joe Bonamassa whawha och en looper från Moody sound och idag en CAE MC 406 Buffer...

12 May 2014, 13:20
Profile WWW

P_Nilsson wrote:
Idag lördags blev det en till Joe Bonamassa whawha och en looper från Moody sound och idag en CAE MC 406 Buffer...

Hur tycker du buffern fungerar? Blev rekommenderad den då min wah wah inte vill spela med mina distboxar, främst min Fulltone OCD.

12 May 2014, 16:24
Profile

Jooiie wrote:
P_Nilsson wrote:

Hur tycker du buffern fungerar? Blev rekommenderad den då min wah wah inte vill spela med mina distboxar, främst min Fulltone OCD.

Provade den igår och fick betydligt bättre skjuts.
Signalenkedjan som jag har är såhär:
gitarr >> CAE Buffer>> Bonamassa Wha >> Bogner Extazy red>> Vol.pedal>>
Xotic SP Compr>> TC Electronic flashback>> Soldano SL60.

Ska prova mer idag, tyckte på nått sätt att Bonamassa whawha fick för mycket punch.. det finns ett skjutreglage på buffern och en low cut och hi cut, får prova mig fram lite mer med inställningarna, eventuellt kanske lägga buffern efter whawha.
Mvh Peter

13 May 2014, 08:38
Profile WWW

Pengarna bränner hål i fickan...
Igår blev det TC Electronics Corona Chorus och 1st TC Electronics Polytune 2.

04 Jun 2014, 08:16
Profile WWW

Image

04 Jun 2014, 10:04
Profile

Köpte en EHX Soul Food. Var tvungen att testa p.g.a. Klon-hypen. Jag testade en Klon för länge sedan och tyckte den var en OK boost-overdrive men inget som jag fastnade för. Upplevde Soul Fooden likadant. Bra sounds som boost eller low gain drive. Ganska trevliga sound med mer gain också. Jag hittar inget riktigt bra användningsområde själv för den eftersom jag har fem drivepedaler redan på bordet och stärken har egen fotswitchbar boost, så Soul Fooden kommer nog landa i säljesforumet.

04 Jun 2014, 10:40
Profile

TC Electronic BLD (Booster/LineDriver + Distortion)
Gammal 80-tals pedal som är fantastiskt bra! ...framförallt boosten, som är grymt bra!
Men disten är också helt ok, funkar riktigt bra i en redan överstyrd förstärkare.
Har haft en sån här förut, så jag visste att jag skulle bli nöjd.
Om det dyker det upp en till sån här till vettiga pengar skulle jag inte tveka att köpa den ockå. Måste ju ha en till varje rigg 8)

10 Jun 2014, 15:31
Profile WWW

Senaste tillskottet är Mooer Green Mile som är en väldigt bra klon på Maxon/Ibanez Tubescreamer.
Grymt bra och brukar switcha mellan Mooer Green Mile, Joyo Vintage Overdrive och min Ibanez TS9 (med egengjord 808 mod) när jag repar och spelar in.

Live blir det Mooer Green Mile eftersom jag valt att ha ett mindre pedalbord med tuner (Turbo Tuner), Morley Maverick, och Digitech Harmonyman.
Min Ibanez TS9 (med egengjord 808 mod) får inte plats så Mooer blev en smidig lösning. Troligen skaffar jag en stämdosa av microstorlek typ JHT Nano Strobe Tuner.

15 Jun 2014, 19:06
Profile

Hej! Senaste Pedal köpet blev en Earthquaker Devices Dispatch Master. Känns jättebra! Måste bara nämna mitt näst senaste pedalköp: Wampler Velvet Fuzz. Efter många års sökande efter fuzz som gillar mig, hb och Marshall (2555) så är man äntligen hemma! Hej

27 Jun 2014, 23:04
Profile

Köpte en T-Rex Duck Tail igår. Har inte testat svinmycket, men provade mot Alter Ego och Flashback i affären och jag gillar faktiskt Ducking functionen. Tycker den låter väldigt bra överlag än så länge.

Svårt med Delaypedaler beggat också, var inställd på Flashback men de ryker ju fan på några minuter oftast. Tröttnade och köpte nytt.

29 Jun 2014, 10:36
Profile

Är väldigt nöjd med det jag har nu men jag kände att en liten reverbpedal skulle kunna göra gott på bordet, så det blev en TC HOF Mini. Har pillat lite med Toneprint Editorn och det går ju att få till massor med roliga egna reverb.

29 Jun 2014, 13:04
Profile

Jag har haft 1 års köpstopp, men nu brast det för mig och jag skaffade:
Way Huge Pork Loin
Rattar vidare med den, den har en svår motståndare att ersätta (Zendrive), men jag älskar att man kan mixa in den mest välljudande clean boost'en jag hört. Dock hade jag verkligen hittat rätt med Super Duper 2 in 1 som skjöt på Zendriven, så vi får se vad jag ska ha denna till.
EHX Nano Big Muff
Min första Big Muff! Låter som en sådan gör, utan att ta så mycket plats. Har den bara för någon enstaka låt när vi repar, men den kan klämma ur ganska bra med sustain ur Jazzmastern. :)
TC Polytune Mini
Att jag någonsin har klarat mig denna. Oslagbar, men jag skulle vilja kunna ställa in den för öppna stämningar med.

02 Jul 2014, 11:38
Profile

MP Fire Red Fuzz på ingång. Någon som har några erfarenheter av den att dela?

Matte

03 Jul 2014, 21:29
Profile

Hade en FRF för några år sedan. Den trivdes bra med en clean förstärkare. Inte så känslig som tex germaniumfuzzar, den lät helt ok i ett buffrat system.
Jag gick sedan vidare med Analogman sunface som fungerade bättre med förstärkardist.

03 Jul 2014, 22:10
Profile

clapton71 wrote:

Matte

En sån har jag varit lite nyfiken på länge. Dela gärna med dig när du testat den! :) Har bara testat den på TGT11, så den har inte testats i band. Lite åt Big Muff-hållet kändes det som då vill jag minnas.

04 Jul 2014, 08:33
Profile WWW

Shoegazers Anonymous wrote:
clapton71 wrote:

Matte

En sån har jag varit lite nyfiken på länge. Dela gärna med dig när du testat den! :) Har bara testat den på TGT11, så den har inte testats i band. Lite åt Big Muff-hållet kändes det som då vill jag minnas.

Oj, hoppas inte...muffarna har jag aldrig gillat. Hoppas den svarar bra på volymkontrollen och renar upp så man kan gå steglöst från nästan rent till fullt ställ. Jag hoppas också att den inte är för basis, då försvinner man i mixen. Jag vill också kunna stackars den in i min TS808 för att lyfta eq:n ett snäpp i midden. De klipp jag sett verkar visa åt det hållet.

monk- Tack för input, hann inte med nån träff denna vända men åker nog ner igen senare i juli.

Matte

04 Jul 2014, 09:20
Profile

Var ett tag sedan inköpet, men har ju inte riktigt testat förrän i veckan:

Fulltone Mini Deja vibe: Fantastiskt mulligt ljud i Chorusläget, låter bra både med rent ljud och distat. Vibratoläget fick jag dra ner på intesiteten rejält, lät lite sjösjukt, men jag testade inte vidare, ville inte trötta ut mina bandpolare. Får utforska på egen hand, men pedalen är godkänd redan i chorusläget. Täcker lätt mina behov av den typen av pedaler.

Analogman NKT275 sundial: The real mother of fuzz pedaler! Instant Cream på burk! Bara testat några låtar, men den låter som den ska, med rätt brett ljudspektrum. Hittills känns det som en one sound pedal vid speciella tillfällen (för rätt mycket pengar), men jag märkte att det fanns potential att styra graden av fuzz via gitarrens volym. Måste testas ut mer på egen hand innan den hittar sin plats. Finns ju potar på insidan oxå, vilka jag inte kommit till ännu.
Min första fuzz, jag är ju inte riktigt van vid ljudbilden ännu, men det kommer.

Ovan testat genom Mesa RA 100+ Mesa 2x12 alt Mesa Electra Dyne combo+SG med DiMarzio PAF:ar, och en HPD strata med Lundgren 50's Formvar.

04 Jul 2014, 11:14
Profile WWW

Fick Fire Red Fuzz idag och har lekt en del med den hemma. Inte riktigt min grej, vill ha mer komprimerad fuzz ton än FRA, som overdrive/dist är den dock bra. Hoppades att den skulle vara mer fuzz Face - lik men är för smooth och modern för mig.

Åker ut på säljes snart, pm:a mig om någon här är intresserad.

Matte

04 Jul 2014, 21:09
Profile

Vertex volympedal. Med förhoppningen om att den inte suger ton som alla andra volympedaler jag haft.

08 Jul 2014, 20:04
Profile

Kan meddela att pedalen fungerar kalasbra. Köpte stereoversionen (lågimpedans). Kör den direkt efter en buffer på pedalbordet. Har även originalet som den är byggd på, en Boss FV500L. Väldigt stor skillnad, fast priset är ju också mer än det dubbla.

10 Jul 2014, 23:10
Profile

Mad Professor Amber Overdrive. Testade ett gäng pedaler på TGT11 i helgen, bland annat Vemuran Shanks och Mad Professor pedalen.
Tycker den fungerar kanon, både i distad och ren förstärkare. Låter ganska mycket som en gammal förstärkare som spelas på fullt flås + en
fuzz framför. Lite enklare att hantera än en ren germaniumfuzz. Tyvärr så innebär det att jag måste bygga om pedalbordet igen.

10 Aug 2014, 16:55
Profile

monk wrote:
Kan meddela att pedalen fungerar kalasbra. Köpte stereoversionen (lågimpedans). Kör den direkt efter en buffer på pedalbordet. Har även originalet som den är byggd på, en Boss FV500L. Väldigt stor skillnad, fast priset är ju också mer än det dubbla.

Vet inte om du följt Vertex-kaoset på TGP men modden är tydligen ett enminutersjobb med en avbitare typ. Rätt fult av Mason att ta ut så mycket pengar för det. Det där snacket Vertex kör med att den är helt ombyggd är bara nys.

10 Aug 2014, 17:20
Profile

Ja, har läst det. Pedalen låter bra och jag är nöjd. Mason är full av skit, absolut.

10 Aug 2014, 17:31
Profile

Har sålt min stora switcher och även min Mobius. Tanken var att skala ner till ett PT jr med hjälp av ett par minipedaler. Så, har nu åter en Mooer Blues Crab som första Drive och den är verkligen en av de bästa jag haft- vill aldrig slå av den! Ger en snyggt skimmer i det övre mellanregistret och med gain ratten på kl 12 så ger den bara lite skít på hårt anslag. Före en ts ger den precis det där lilla extra skjutsen man ibland vill ha. Fullkomligt lysande!
En Mooer Trelicopter har också tagit plats. Ville ég ha ett Fulltone tremolo men trelicopter får duga så länge. Låter jättebra före alla drives, rätt subtil då, ska testa den efter blåcrabban också.
I veckan kommer ett Corona chorus, en Stinkfoot wah och en Amp Eleven ( igen...min fjärde om jag minns rätt). En vibe eller phase 45 sen är det fullt på bordet

Matte

16 Aug 2014, 23:08
Profile
Reply to topic   [ 1537 posts ]  Go to page Previous  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 52  Next