|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|
Gallien & Kruger 2000 CPL. Manual? Footswitch?
| Author |
Message |
|
trälhavsvägen
Joined: 10 Feb 2010, 22:08 Posts: 2103 Location: Åkersberga
|
 Gallien & Kruger 2000 CPL. Manual? Footswitch?
Jag kom över en förra vecka och efter lite kondingsbyten uppför den sig. Låter bra måste jag säga. Jag hade något minne av att 250ML gjorde det, och, jo, den har sina poänger. Är det någon som sitter på schema och användarmanual? Gärna på fil. Dessvärre saknas footswitchen RFG-5, och den är nog rätt speciell och ovanlig. Finns det någon som sitter på en sådan, ett schema, eller vet om det finns något substitut som funkar?
_________________bneostman@live.se
|
| 15 Jun 2020, 20:59 |
|
 |
|
Tubis
|
 Re: Gallien & Kruger 2000 CPL. Manual? Footswitch?
Är väl denna eller? https://elektrotanya.com/gallien_kruege ... ad.html#dlFotpedalen skickar en kodad signal via chippet https://www.nxp.com/docs/en/data-sheet/MC145026.pdf så gissar att det inte finns något annat som fungerar än originalet.
_________________ Johan Hansson
|
| 17 Jun 2020, 20:19 |
|
 |
|
trälhavsvägen
Joined: 10 Feb 2010, 22:08 Posts: 2103 Location: Åkersberga
|
Så misstänkte jag att det förhöll sig. Men var absolut inte säker. Tack! Nåja, den har som sagt sina poänger i alla fall, även om den inte är särskilt t förlåtande mot vad man pluggar in den i (jordloopar) och formatet är ju kass om man inte har ett rack redan.
_________________bneostman@live.se
|
| 18 Jun 2020, 09:56 |
|
 |
|
Tubis
|
Ser ju inte ut att vara något större att bygga pedalen om man lyckas få tag på encoder chippet. Är inte så påläst på encoders så jag vet om man kan byta ut chippet mot något som är i produktion. Annars kanske man bara kan byta ut även decoder chippet i racket så man får ett matchat par som fungerar.
_________________ Johan Hansson
|
| 18 Jun 2020, 11:00 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|