View unanswered posts | View active topics It is currently 05 Sep 2026, 22:41

Reply to topic  [ 7 posts ] 
SÅLD! 
Author Message

Säljer min nocaster heavy relic.
Gitarren är byggd första månaden efter att Fender tog över efter Cunetto.

Den har alla Time Machine Specsen, fast stallmicken är den hetare och mycket eftertraktade 10k varianten. Bästa av båda världar!

Eftersom det är en heavy relic så är all lack borta från baksidan av halsen, och den är hyffsat prylad på framsidan.

Vikten är på 3.4kg på badrumsvågen.
Kommer med Certifikat, medföljande axelrem och original tweedcase.

Finns i malmö, men kan skickas via bussgods.
Pris : 18000kr

Mejla eller ring på 0704-914763

EDIT:Sänker priset till 18k. Ska fixa fram bilder också

01 Apr 2009, 19:17
Profile ICQ WWW

Äntligen hittade jag en kamera.

http://gs89.photobucket.com/groups/k220/GG0AB79DIZ/

14 Apr 2009, 17:46
Profile ICQ WWW

vem har gjort relicering på denna?

19 Apr 2009, 02:18
Profile ICQ WWW

Mike Leaf wrote:

vem har gjort relicering på denna?

Ingen aning. Hur tar man reda på det?

Förresten så står det Mike Eldred på certifikatet.

19 Apr 2009, 17:40
Profile ICQ WWW

Det är väl samma som fanns ute på annons för snart ett år sedan och då var det eventuellt John Cruz som hade "gjort" gitarren. Jag vet inte om det har bekräftats, men reliceringen i sig skulle ju kunna peka på det.

Förlåt om jag trasslar i din annons, i såfall tar jag bort inlägget! Men om John Cruz har satt ihop gitarren och gjort relicering så torde det ju innebära något positivt i mångas ögon. Mike Eldred har inget att göra med gitarren i sig. Han undertecknade samtliga COA:s under denna era.

I övrigt, om det nu är samma Nocaster som jag misstänker, så skulle det ju kroppen eventuellt vara "one piece". Roligt om så är fallet. Men det är väl svårt att bekräfta, antar jag.

Banden är väl också bytta till fetare, om jag inte misstar mig?

Nåväl, jag tar bort detta inlägg om du tycker att det stör! Men det är ju egentligen bara positiva saker. Om man bara kunde få det bekräftat.

19 Apr 2009, 20:53
Profile ICQ YIM WWW

Comfortableman wrote:

Det är väl samma som fanns ute på annons för snart ett år sedan och då var det eventuellt John Cruz som hade "gjort" gitarren. Jag vet inte om det har bekräftats, men reliceringen i sig skulle ju kunna peka på det.

Förlåt om jag trasslar i din annons, i såfall tar jag bort inlägget! Men om John Cruz har satt ihop gitarren och gjort relicering så torde det ju innebära något positivt i mångas ögon. Mike Eldred har inget att göra med gitarren i sig. Han undertecknade samtliga COA:s under denna era.

I övrigt, om det nu är samma Nocaster som jag misstänker, så skulle det ju kroppen eventuellt vara "one piece". Roligt om så är fallet. Men det är väl svårt att bekräfta, antar jag.

Banden är väl också bytta till fetare, om jag inte misstar mig?

Nåväl, jag tar bort detta inlägg om du tycker att det stör! Men det är ju egentligen bara positiva saker. Om man bara kunde få det bekräftat.

Det är mycket möjligt att du har rätt. Jag köpte den via annons på vendolin i oktober 2008 om jag inte missminner mig.
Jag behövde en tele till ett par gig jag hade under okt nov dec.

Jag har misstänkt att banden är lite fetare än fenders vintageband, men ser inga direkta märken efter en eventuell ombandning.
Jag forskade inte speciellt mycket, utan köpte den enda nocastern som fanns till salu på vendolin just då. Teles är inte riktigt mig grej, och gigen där jag behövde en tele är slut.

19 Apr 2009, 23:27
Profile ICQ WWW

Du har mail!

/Nilz

20 Apr 2009, 02:53
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 7 posts ]