View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Jun 2026, 13:04

Reply to topic  [ 8 posts ] 
Squier Classic Vibe Telecaster - BEHÅLLER! 
Author Message

Post Squier Classic Vibe Telecaster - BEHÅLLER!
Eftersom jag lyckats skaffa fram de "finansiella musklerna" som behövs för ett stratainköp på annat sätt så behåller jag denna finfina gitarr!

<s>Hej!

Säljer en toppengitarr för den som gillar Telecasters av klassiskt snitt. Rak och fin hals med band i mycket bra skick - knappt spelad. Elektroniken är utbytt till kvalitetsdelar. Tonkondningen är en Nielsen Paper-In-Oil. Plektrumskyddet är bytt till ett enlagers mattsvart Allparts eftersom originalskyddet blivit skadat - passade perfekt utan omborrning av skruvhålen.

Kroppen är furu och halsen i lönn. Gitarren är åt det lättare hållet - har ingen våg så jag vet inte exakt. Hela bygget är ruskigt bra och står sig mycket väl mot dyrare modeller. Jag är ingen gitarr-/teleexpert men jag törs ändå säga detta med gott samvete. Säljer gitarren eftersom jag kommit till insikt att jag nog är mer av en Stratakille.

I nuläget sitter det ett set Don Mare 4709s i gitarren men den kan även fås med enbart originalmickarna.

Pris med Don Mare 4709s (http://www.buckcannon.com):

4300:- (ev. frakt tillkommer)

Pris med originalmickar:

2900:- (ev. frakt tillkommer)

Jag tycker att gitarren har en lite grönare ton på bilden jämfört med verkligheten. Fler bilder kan ordnas om intresse finns! Har ni några frågor så maila mig gärna!

Image

Mvh / Azumi

</s>

16 Jul 2009, 20:38
Profile

Är lacken på halsen tintad eller luras jag av bilden ?
Halsprofil ?

----------------------------
<font color="green"><b>"Men inte fan finns det nåt vackert i att dö, av en överdos på en offentlig toalett"</b></font id="green">

16 Jul 2009, 20:52
Profile WWW

Ja, halsen är svagt tintad. Kanske aningen mer på bilden är i verkliga livet men det är hyffsat nära.

När det gäller halsprofilen (jag förutsätter att du inte menar radien som är 9.5") så tycker jag det är jä....igt svårt att beskriva dem. Jag skulle vilja beskriva den som en c-profil av medium tjocklek. Om jag jämför med några gitarrer jag haft så hamnat den mitt emellan min MIM 60's Classic Stratocaster och min Bach Les Paul.

Hoppas du blev lite klokare.

/ Azumi

16 Jul 2009, 21:06
Profile

16 Jul 2009, 22:20
Profile

Nordmaling, Västerbotten. Säg 5 mil söder om Umeå.

16 Jul 2009, 22:25
Profile

Köp, köp, köp...! [:D]

Bättre Tele för pengarna finns inte.

Läs och kolla här, om du tvekar.
http://www.tdpri.com/forum/guitar-owner ... -club.html

16 Jul 2009, 22:57
Profile ICQ WWW

Bra val, för dig alltså. Mycket bättre går nog inte att få tag i, speciellt inte för de pengarna. Jag har siktet inställt på annnan modell men jag var nära att knipa din gura (jag bor i Hörnefors dessutom (2½ mil ifrån om nån annan undrar)).

17 Jul 2009, 19:01
Profile ICQ YIM WWW

Nej, det är verkligen en ruggigt bra gitarr! Don Mare mickarna i mitt exemplar är toppen - om man gillar vintagestuk, vill säga.

/ Azumi

17 Jul 2009, 21:31
Profile
Reply to topic   [ 8 posts ]