View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 13:43



Reply to topic  [ 19 posts ] 
Bortbytt 
Author Message

Joined: 19 May 2008, 14:24
Posts: 116
Location:
Post Bortbytt
...


17 Sep 2010, 17:29
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 28 Jul 2010, 15:01
Posts: 1910
Location: NORRKÖPING
Post 
Onedowns wrote:

Bytes mot Mustang, Jaguar, Jag-Stang eller liknande...
Kan inte spela på Gibson gitarrer :)

Välkommen i klubben, men man kan hänga dem på väggen [8D]

___________________________________
I´m stupid for real, what´s your excuse?"
Image


17 Sep 2010, 17:44
Profile WWW

Joined: 19 May 2008, 14:24
Posts: 116
Location:
Post 
Nja tycker nog att det är en shysst gitarr, om man gillar gibson halsar vill säga [:D]
Det vore skam att hänga den på väggen, den ska spelas på!
Sitter trevliga mickar på också, SD Jazz i halsen och Dimarzio Tone Zone i stall!


20 Sep 2010, 08:57
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 19 May 2008, 14:24
Posts: 116
Location:
Post 
Ingen?


28 Sep 2010, 14:51
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 15 Jan 2008, 21:59
Posts: 2962
Location:
Post 
byte mot en 70-tals Musicman 130W HD 212 combo?

jag gillar gothic explorers.

"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"


04 Oct 2010, 00:03
Profile ICQ WWW

Joined: 19 May 2008, 14:24
Posts: 116
Location:
Post 
Tyvärr har jag stärkare så det räcker...
Har du ingen skön gitarr du vill bli av med?


09 Oct 2010, 20:05
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 15 Jan 2008, 21:59
Posts: 2962
Location:
Post 
Onedowns wrote:

Tyvärr har jag stärkare så det räcker...
Har du ingen skön gitarr du vill bli av med?


vete fan..
försöker få sålt min SG Classic och min 79 Strata nu men jag behöver ju helst pengar för dem.

vi har förövrigt träffats ett par ggr.
jag känner tjockis-Peter i ditt band litegrann.

"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"


10 Oct 2010, 22:05
Profile ICQ WWW

Joined: 19 May 2008, 14:24
Posts: 116
Location:
Post 
Jo det är du som är Peter va?
Vad är det för strata du har då, strator är allid intressanta [:)]


11 Oct 2010, 12:45
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 15 Jan 2008, 21:59
Posts: 2962
Location:
Post 
aha thats me.

en Fender Anniversary Strata ifrån 1979.

har för mig vi pratade om gitarrer nån gång och jag tror min strata känns ungefär som den där du har.
har för mig jag hade testat en sån du har nånstans och den kändes som min typ.

jag behöver nog ha sålt båda gitarrerna jag har ute på annons.
ska bara behålla min Gibson Victory som det ser ut nu.

finns nån snubbe som vill byta bort en Billy Corgan-strata mot nån Gibson.
borde vara nåt för dig va?

han mailade mig om min SG.

"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"


11 Oct 2010, 19:05
Profile ICQ WWW

Joined: 19 May 2008, 14:24
Posts: 116
Location:
Post 
Då är din lika tung som min då? [:)]
Billy Corgan gitarr?, det låter ju intressant, vart hittar jag den annonsen?


12 Oct 2010, 08:58
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 15 Jan 2008, 21:59
Posts: 2962
Location:
Post 
finns en likadan ute på annons men det är inte samma snubbe som mailade mig. ska maila dig hans e-mail.

jupp min strata är rätt tung.
gjord i lönn. är det lönn i din också?

"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"


12 Oct 2010, 13:05
Profile ICQ WWW

Joined: 15 Jan 2008, 21:59
Posts: 2962
Location:
Post 
Corgan-stratan verkar ju för övrigt bra.
gjord i Al och sk "hardtail" alltså ingen svaj och utfräsning för sånt i kroppen som på en vanlig strata.

han använder ju modellen massor själv dessutom vilket inte alla med signatur-gitarrer gör.

"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"


12 Oct 2010, 13:06
Profile ICQ WWW

Joined: 19 May 2008, 14:24
Posts: 116
Location:
Post 
Vart finns den annonsen då?
Jo Corgan modellen verkar riktigt nice, helt rätt mickar på en strata!
Vet inte om det är lönn i min men den väger bly, grymt skön gitarr dock tror inte att en ny kommer bli nummer 1 [:)]


12 Oct 2010, 15:09
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 15 Jan 2008, 21:59
Posts: 2962
Location:
Post 
han som hörde av sig till mig har inte ute nån annons.
ska skicka dig hans e-mail.

den här var tydligen vit.
finns svarta också.

"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"


12 Oct 2010, 18:04
Profile ICQ WWW

Joined: 15 Jan 2008, 21:59
Posts: 2962
Location:
Post 
apropå Billy Corgan
http://www.youtube.com/watch?v=2nLwRerd8II

[:)]

"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"


12 Oct 2010, 21:42
Profile ICQ WWW

Joined: 19 May 2008, 14:24
Posts: 116
Location:
Post 
Tack för mailet!
Song to son är en fantastiskt bra låt, tycker han gör en del bra grejjer fortfarande!


13 Oct 2010, 10:07
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 15 Jan 2008, 21:59
Posts: 2962
Location:
Post 
ja låtskrivandet tycker jag är lika bra som innan.
finns en del bra låtar på Zeitgeist också.

min favorit-skiva är nog faktiskt Machina annars.
och MCIS såklart.

kul att den nya trummisen han skaffat bara är 19 år.
(Billy själv är 43)

"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"


13 Oct 2010, 12:57
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 08 Mar 2008, 17:58
Posts: 3440
Location:
Post 
Tjena! Har en vit Mustang MIJ från 95-96 om de kan va nåt?
Mvh Daffyd

Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com


30 Oct 2010, 18:39
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 19 May 2008, 14:24
Posts: 116
Location:
Post 
Låter mycket intressant, har mailat dig!

daffyd wrote:

Tjena! Har en vit Mustang MIJ från 95-96 om de kan va nåt?
Mvh Daffyd

Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com


01 Nov 2010, 12:19
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 19 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.