| Author |
Message |
|
Onedowns
Joined: 19 May 2008, 14:24 Posts: 116 Location:
|
 Bortbytt
...
|
| 17 Sep 2010, 17:29 |
|
 |
|
Chatte
Joined: 28 Jul 2010, 15:01 Posts: 1910 Location: NORRKÖPING
|
Onedowns wrote: Bytes mot Mustang, Jaguar, Jag-Stang eller liknande... Kan inte spela på Gibson gitarrer  Välkommen i klubben, men man kan hänga dem på väggen [8D] ___________________________________ I´m stupid for real, what´s your excuse?" 
|
| 17 Sep 2010, 17:44 |
|
 |
|
Onedowns
Joined: 19 May 2008, 14:24 Posts: 116 Location:
|
Nja tycker nog att det är en shysst gitarr, om man gillar gibson halsar vill säga [:D] Det vore skam att hänga den på väggen, den ska spelas på! Sitter trevliga mickar på också, SD Jazz i halsen och Dimarzio Tone Zone i stall!
|
| 20 Sep 2010, 08:57 |
|
 |
|
Onedowns
Joined: 19 May 2008, 14:24 Posts: 116 Location:
|
Ingen?
|
| 28 Sep 2010, 14:51 |
|
 |
|
we_made_wor_history
Joined: 15 Jan 2008, 21:59 Posts: 2962 Location:
|
byte mot en 70-tals Musicman 130W HD 212 combo?
jag gillar gothic explorers.
"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"
|
| 04 Oct 2010, 00:03 |
|
 |
|
Onedowns
Joined: 19 May 2008, 14:24 Posts: 116 Location:
|
Tyvärr har jag stärkare så det räcker... Har du ingen skön gitarr du vill bli av med?
|
| 09 Oct 2010, 20:05 |
|
 |
|
we_made_wor_history
Joined: 15 Jan 2008, 21:59 Posts: 2962 Location:
|
Onedowns wrote: Tyvärr har jag stärkare så det räcker... Har du ingen skön gitarr du vill bli av med?
vete fan.. försöker få sålt min SG Classic och min 79 Strata nu men jag behöver ju helst pengar för dem. vi har förövrigt träffats ett par ggr. jag känner tjockis-Peter i ditt band litegrann. "maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"
|
| 10 Oct 2010, 22:05 |
|
 |
|
Onedowns
Joined: 19 May 2008, 14:24 Posts: 116 Location:
|
Jo det är du som är Peter va? Vad är det för strata du har då, strator är allid intressanta [:)]
|
| 11 Oct 2010, 12:45 |
|
 |
|
we_made_wor_history
Joined: 15 Jan 2008, 21:59 Posts: 2962 Location:
|
aha thats me.
en Fender Anniversary Strata ifrån 1979.
har för mig vi pratade om gitarrer nån gång och jag tror min strata känns ungefär som den där du har. har för mig jag hade testat en sån du har nånstans och den kändes som min typ.
jag behöver nog ha sålt båda gitarrerna jag har ute på annons. ska bara behålla min Gibson Victory som det ser ut nu.
finns nån snubbe som vill byta bort en Billy Corgan-strata mot nån Gibson. borde vara nåt för dig va?
han mailade mig om min SG.
"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"
|
| 11 Oct 2010, 19:05 |
|
 |
|
Onedowns
Joined: 19 May 2008, 14:24 Posts: 116 Location:
|
Då är din lika tung som min då? [:)] Billy Corgan gitarr?, det låter ju intressant, vart hittar jag den annonsen?
|
| 12 Oct 2010, 08:58 |
|
 |
|
we_made_wor_history
Joined: 15 Jan 2008, 21:59 Posts: 2962 Location:
|
finns en likadan ute på annons men det är inte samma snubbe som mailade mig. ska maila dig hans e-mail.
jupp min strata är rätt tung. gjord i lönn. är det lönn i din också?
"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"
|
| 12 Oct 2010, 13:05 |
|
 |
|
we_made_wor_history
Joined: 15 Jan 2008, 21:59 Posts: 2962 Location:
|
Corgan-stratan verkar ju för övrigt bra. gjord i Al och sk "hardtail" alltså ingen svaj och utfräsning för sånt i kroppen som på en vanlig strata.
han använder ju modellen massor själv dessutom vilket inte alla med signatur-gitarrer gör.
"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"
|
| 12 Oct 2010, 13:06 |
|
 |
|
Onedowns
Joined: 19 May 2008, 14:24 Posts: 116 Location:
|
Vart finns den annonsen då? Jo Corgan modellen verkar riktigt nice, helt rätt mickar på en strata! Vet inte om det är lönn i min men den väger bly, grymt skön gitarr dock tror inte att en ny kommer bli nummer 1 [:)]
|
| 12 Oct 2010, 15:09 |
|
 |
|
we_made_wor_history
Joined: 15 Jan 2008, 21:59 Posts: 2962 Location:
|
han som hörde av sig till mig har inte ute nån annons. ska skicka dig hans e-mail.
den här var tydligen vit. finns svarta också.
"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"
|
| 12 Oct 2010, 18:04 |
|
 |
|
we_made_wor_history
Joined: 15 Jan 2008, 21:59 Posts: 2962 Location:
|
apropå Billy Corgan http://www.youtube.com/watch?v=2nLwRerd8II[:)] "maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"
|
| 12 Oct 2010, 21:42 |
|
 |
|
Onedowns
Joined: 19 May 2008, 14:24 Posts: 116 Location:
|
Tack för mailet! Song to son är en fantastiskt bra låt, tycker han gör en del bra grejjer fortfarande!
|
| 13 Oct 2010, 10:07 |
|
 |
|
we_made_wor_history
Joined: 15 Jan 2008, 21:59 Posts: 2962 Location:
|
ja låtskrivandet tycker jag är lika bra som innan. finns en del bra låtar på Zeitgeist också.
min favorit-skiva är nog faktiskt Machina annars. och MCIS såklart.
kul att den nya trummisen han skaffat bara är 19 år. (Billy själv är 43)
"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"
|
| 13 Oct 2010, 12:57 |
|
 |
|
daffyd
Joined: 08 Mar 2008, 17:58 Posts: 3440 Location:
|
Tjena! Har en vit Mustang MIJ från 95-96 om de kan va nåt? Mvh Daffyd Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com
|
| 30 Oct 2010, 18:39 |
|
 |
|
Onedowns
Joined: 19 May 2008, 14:24 Posts: 116 Location:
|
Låter mycket intressant, har mailat dig! daffyd wrote: Tjena! Har en vit Mustang MIJ från 95-96 om de kan va nåt? Mvh Daffyd Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com
|
| 01 Nov 2010, 12:19 |
|
|