View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Jun 2026, 12:39



Reply to topic  [ 7 posts ] 
Fender Limited Edition Strata bytes bort i Skåne 
Author Message
User avatar

Joined: 16 Jul 2011, 00:09
Posts: 1085
Location: Skåne
Post Fender Limited Edition Strata bytes bort i Skåne
Okej. Uppenbarligen är det fler än jag som inte har ekonomi för något gitarrköp för tillfället, men som ändå är sugna på en ny gura. [:)]

Den här lade jag upp till försäljning för några dagar sedan. Intresset var inte jättestort, men efter att jag erbjudit Haraldrig den i utbyte mot en Joan Jett signaturmodell, mest för att han bor i närheten (han tackade nej) visade sig flera Ljudbojare ha just en Gibson Joan Jett som de var villiga att byta bort, dock ingen här i Skåne. Det fick mig att undra vad mer folk kan tänkas vilja byta bort, så nu gör jag ett försök här under "bytes" istället. Då det är trevligt att kunna känna på en gura innan man gör affär, och trist att packa och skicka, så hoppas jag kunna byta med någon i Skåne.

Image
Det är alltså en koreatillverkad Fender Limited Edition Tie Dye Stratocaster från 2005, köpt ny och bara spelad lite då och då hemma i bostaden. Tvåpunkts tremolo, locking tuners, tunn och lättspelad hals med jumboband. Utstrålar mer 80-tals hårdrock än någon annan Fenderstrata. Tyvärr alltför blå för att få lov att hänga på väggen hemma hos mig, då färgen passar illa med inredningen. Och har jag den inte framme blir den heller inte spelad, vilket ju är synt.

Vad kan jag då tänka mig i utbyte? Tja, det är nu det blir spännande. Vad har ni? [:D] Ingenting blått och ingenting med Floyd Rose eller liknande. Heller inget med smala, ynkliga vintageband. Minst medium, gärna jumbo skall det vara. Kanske en trevlig Ibanez? (Nej, inte den där med Floyd Rose!)


29 Jul 2011, 02:45
Profile
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7803
Location: Malmö
Post 
En Squier Sub Sonic baryton med Camparison mickar (org mickarna finns kvar).
Koreatillverkad, genomgående hals, prima skick, finns i Malmö.
Detta var ingen billig Squier när den kom, kostade mellan 6 och 7 tusen.


29 Jul 2011, 07:28
Profile
User avatar

Joined: 16 Jul 2011, 00:09
Posts: 1085
Location: Skåne
Post 
Goran wrote:

En Squier Sub Sonic baryton med Camparison mickar (org mickarna finns kvar). Koreatillverkad, genomgående hals, prima skick, finns i Malmö. Detta var ingen billig Squier när den kom, kostade mellan 6 och 7 tusen.
Låter faktiskt intressant. Har aldrig spelat på en bariton-modell. Och det kunde ju vara anledning nog att skaffa en. Det omvända huvudet på denna modell skämmer förstås utseendet en smula.


30 Jul 2011, 00:02
Profile

Joined: 21 Nov 2004, 23:16
Posts: 2772
Post 
Alltså, den är ju skitläcker den där gitarren... om den verkligen ser ut som på bilden.

Tunns hals är tyvärr inte min grej alls, men vad ska du ha för gitarren om du kan tänka dig att sälja den?

Sven-Johan
Rörförstärkartekniker

<i><font size="1">Förundras över att det är i stort sett olagligt med graffiti och gatukonst samtidigt som alkohol, hundar, fotboll och bilism är tillåtet...</font id="size1">"]


30 Jul 2011, 00:31
Profile
User avatar

Joined: 16 Jul 2011, 00:09
Posts: 1085
Location: Skåne
Post 
Sven-Johan wrote:

Alltså, den är ju skitläcker den där gitarren... om den verkligen ser ut som på bilden.
Bilden är från Fenders eget promotionmaterial. I verkligheten är färgerna lite mer dämpade. Om det är bättre eller sämre är väl en smaksak. Här är en kille som demonstrerar en Tie Dye Strata på Youtube. Ingen vidare demonstration kanske, men videoklippet visar hur gitarren faktiskt ser ut: http://www.youtube.com/watch?v=N6SYzT1Gs0k

Sven-Johan wrote:
Tunns hals är tyvärr inte min grej alls, men vad ska du ha för gitarren om du kan tänka dig att sälja den?
4000 kr kanske. Men om tunn hals inte är din grej, så är det här nog inte en gitarr för dig. Halsen är tunn som på en shredder från Ibanez. Och Växjö ligger inte i Skåne. [:)]


30 Jul 2011, 01:17
Profile
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7803
Location: Malmö
Post 
Mr Smiley wrote:

Goran wrote:

En Squier Sub Sonic baryton med Camparison mickar (org mickarna finns kvar). Koreatillverkad, genomgående hals, prima skick, finns i Malmö. Detta var ingen billig Squier när den kom, kostade mellan 6 och 7 tusen.
Låter faktiskt intressant. Har aldrig spelat på en bariton-modell. Och det kunde ju vara anledning nog att skaffa en. Det omvända huvudet på denna modell skämmer förstås utseendet en smula.

Hör av dig om intresse finns, så kan du testa. Originalmickarna följer naturligtvis med men de som sitter i, Caparison, är perfekta för nedstämt/bariton. Sitter en push/pull pot så man kan kör single coil om man vill.


30 Jul 2011, 10:55
Profile

Joined: 21 Nov 2004, 23:16
Posts: 2772
Post 
Mr Smiley wrote:

...Men om tunn hals inte är din grej, så är det här nog inte en gitarr för dig. Halsen är tunn som på en shredder från Ibanez...
Nä, "tunn som på en shredder från Ibanez" är verkligen inte min grej och det var de lysande blå färgerna jag gillade... [V]

Så jag låter nog bli...

Quote:
...Och Växjö ligger inte i Skåne. [:)]
Ha, ha, ha! [:D] Nä, men jag har inget problem att köra några mil...

Sven-Tjosan


30 Jul 2011, 12:12
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.