Fender Limited Edition Strata bytes bort i Skåne
Okej. Uppenbarligen är det fler än jag som inte har ekonomi för något gitarrköp för tillfället, men som ändå är sugna på en ny gura. [:)]
Den här lade jag upp till försäljning för några dagar sedan. Intresset var inte jättestort, men efter att jag erbjudit Haraldrig den i utbyte mot en Joan Jett signaturmodell, mest för att han bor i närheten (han tackade nej) visade sig flera Ljudbojare ha just en Gibson Joan Jett som de var villiga att byta bort, dock ingen här i Skåne. Det fick mig att undra vad mer folk kan tänkas vilja byta bort, så nu gör jag ett försök här under "bytes" istället. Då det är trevligt att kunna känna på en gura innan man gör affär, och trist att packa och skicka, så hoppas jag kunna byta med någon i Skåne.

Det är alltså en koreatillverkad Fender Limited Edition Tie Dye Stratocaster från 2005, köpt ny och bara spelad lite då och då hemma i bostaden. Tvåpunkts tremolo, locking tuners, tunn och lättspelad hals med jumboband. Utstrålar mer 80-tals hårdrock än någon annan Fenderstrata. Tyvärr alltför blå för att få lov att hänga på väggen hemma hos mig, då färgen passar illa med inredningen. Och har jag den inte framme blir den heller inte spelad, vilket ju är synt.
Vad kan jag då tänka mig i utbyte? Tja, det är nu det blir spännande. Vad har ni? [:D] Ingenting blått och ingenting med Floyd Rose eller liknande. Heller inget med smala, ynkliga vintageband. Minst medium, gärna jumbo skall det vara. Kanske en trevlig Ibanez? (Nej, inte den där med Floyd Rose!)