
testar 6V6 i 6L6GC stärkare ikväll!!!
kopplar in 6V6GT (Haltron) i nybyggd typ supro Thunderbolt (6L6GC) för att jag måste maxa för att komma till tone heaven och då e d lite för högt för grannarna....stoppa mig om d e helt galet!!!
lite fakta: 390-400V B+, 1 Katod bias resistor på 250 Ohm, 5U4GB likriktare. 2Ohm 4Ohm 8Ohm tapp....... 8 Ohms högtalare
En grej till.... om jag fattat det rätt så ska man matcha utgångs impedansen t.ex 4ohm tapp till 8ohms högtalare om jag sätter in 6V6?
ena kanalen ungefär enligt följande schema den andra en halv triod till + Bax/James TS.
