rejjo wrote:
Eightdaysaweek wrote:
rejjo wrote:
Låter som att ett byte av potarna skulle hjälpa? Albertan har inte potarna monterade på kretskortet så det är en relativt enkel operation.
/ Calle
Var köper man potar? Det var den Albertan jag köpte av dig som är konstig.
Jaså? Oj det var ett bra tag sedan. Den fungerade felfritt så länge jag ägde den vad jag kommer ihåg. Du bor inte i Malmö va? Om inte finns det säkert någon annan bojare nära dig som kan hjälpa dig. Om du inte vill skicka ner den förstås.
Potarna (förkortning för potentiometer) heter de rattar som du skruvar på, se bild nedan. Jag skulle tro att det hjälper att byta ut dem, samtidigt låter det konstigt att båda skulle vara sönder samtidigt, <b>eller vad säger Goran eller någon annan?</b>
http://photoshipone.com/zencart/images/ ... ometer.jpg/ Calle
Innan du provar att löda och greja!
Köp CRC Oxide Clean PRO,
och dutta ett par "duschar" in i varje jack.
Ibland kan det vara snor,slem,ökens....
förlåt snus och och/eller oxid.
Om inte så är det ALLTID bra att ha en flaska
Oxide hemma!
[;)]