View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 15:05



Reply to topic  [ 9 posts ] 
Laga pedaler? 
Author Message

Joined: 06 Oct 2010, 17:34
Posts: 119
Location:
Post Laga pedaler?
Hej!
Vad gör man om man har en pedal som är sönder glappar osv? Man kan ju lämna in den på lagning men det kostar väl väldigt mycket så det knappt är värt pedalens värde?

Jag har en t-rex Alberta som har något konstigt med kontrollerna. Det reagerar inte på det läge man vill ha. Om gainen är på kl nio så är den på max ungefär. Och när den är på kl tre så är har den mindre gain. Volymratten knastrar när man vrider på den. Så hur ska man laga detta? Eller ska man bara slänga den? Den har varit så sen jag köpte den.


07 Mar 2011, 01:50
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 12 Mar 2009, 19:59
Posts: 742
Location: Lund
Post 
Låter som att ett byte av potarna skulle hjälpa? Albertan har inte potarna monterade på kretskortet så det är en relativt enkel operation.

/ Calle


07 Mar 2011, 02:51
Profile WWW

Joined: 06 Oct 2010, 17:34
Posts: 119
Location:
Post 
Aha, vad är pott? Hur byter man den? Var köper man dom? Jag är helt grön inom detta område :S


07 Mar 2011, 03:21
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 06 Oct 2010, 17:34
Posts: 119
Location:
Post 
rejjo wrote:

Låter som att ett byte av potarna skulle hjälpa? Albertan har inte potarna monterade på kretskortet så det är en relativt enkel operation.

/ Calle


Var köper man potar? Det var den Albertan jag köpte av dig som är konstig.


08 Mar 2011, 02:23
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7803
Location: Malmö
Post 
Eightdaysaweek wrote:

rejjo wrote:

Låter som att ett byte av potarna skulle hjälpa? Albertan har inte potarna monterade på kretskortet så det är en relativt enkel operation.

/ Calle


Var köper man potar? Det var den Albertan jag köpte av dig som är konstig.

Moody Sounds har lämpliga.


08 Mar 2011, 08:19
Profile

Joined: 12 Mar 2009, 19:59
Posts: 742
Location: Lund
Post 
Eightdaysaweek wrote:

rejjo wrote:

Låter som att ett byte av potarna skulle hjälpa? Albertan har inte potarna monterade på kretskortet så det är en relativt enkel operation.

/ Calle


Var köper man potar? Det var den Albertan jag köpte av dig som är konstig.


Jaså? Oj det var ett bra tag sedan. Den fungerade felfritt så länge jag ägde den vad jag kommer ihåg. Du bor inte i Malmö va? Om inte finns det säkert någon annan bojare nära dig som kan hjälpa dig. Om du inte vill skicka ner den förstås.

Potarna (förkortning för potentiometer) heter de rattar som du skruvar på, se bild nedan. Jag skulle tro att det hjälper att byta ut dem, samtidigt låter det konstigt att båda skulle vara sönder samtidigt, <b>eller vad säger Goran eller någon annan?</b>

http://photoshipone.com/zencart/images/ ... ometer.jpg

/ Calle


08 Mar 2011, 12:55
Profile WWW
Post 
rejjo wrote:

Eightdaysaweek wrote:

rejjo wrote:

Låter som att ett byte av potarna skulle hjälpa? Albertan har inte potarna monterade på kretskortet så det är en relativt enkel operation.

/ Calle


Var köper man potar? Det var den Albertan jag köpte av dig som är konstig.


Jaså? Oj det var ett bra tag sedan. Den fungerade felfritt så länge jag ägde den vad jag kommer ihåg. Du bor inte i Malmö va? Om inte finns det säkert någon annan bojare nära dig som kan hjälpa dig. Om du inte vill skicka ner den förstås.

Potarna (förkortning för potentiometer) heter de rattar som du skruvar på, se bild nedan. Jag skulle tro att det hjälper att byta ut dem, samtidigt låter det konstigt att båda skulle vara sönder samtidigt, <b>eller vad säger Goran eller någon annan?</b>

http://photoshipone.com/zencart/images/ ... ometer.jpg

/ Calle

Innan du provar att löda och greja!

Köp CRC Oxide Clean PRO,
och dutta ett par "duschar" in i varje jack.

Ibland kan det vara snor,slem,ökens....
förlåt snus och och/eller oxid.

Om inte så är det ALLTID bra att ha en flaska
Oxide hemma!
[;)]


08 Mar 2011, 14:08

Joined: 06 Oct 2010, 17:34
Posts: 119
Location:
Post 
rejjo wrote:

Eightdaysaweek wrote:

rejjo wrote:

Låter som att ett byte av potarna skulle hjälpa? Albertan har inte potarna monterade på kretskortet så det är en relativt enkel operation.

/ Calle


Var köper man potar? Det var den Albertan jag köpte av dig som är konstig.


Jaså? Oj det var ett bra tag sedan. Den fungerade felfritt så länge jag ägde den vad jag kommer ihåg. Du bor inte i Malmö va? Om inte finns det säkert någon annan bojare nära dig som kan hjälpa dig. Om du inte vill skicka ner den förstås.

Potarna (förkortning för potentiometer) heter de rattar som du skruvar på, se bild nedan. Jag skulle tro att det hjälper att byta ut dem, samtidigt låter det konstigt att båda skulle vara sönder samtidigt, <b>eller vad säger Goran eller någon annan?</b>

http://photoshipone.com/zencart/images/ ... ometer.jpg

/ Calle

Okej, vad skulle det kosta att skicka ner den till Malmö och laga den då? Tänkte nämligen sälja den så det känns meningslöst om det kostar för mycket.


08 Mar 2011, 19:38
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 19 Dec 2008, 23:22
Posts: 1890
Location: Göteborg
Post 
Du kan ju vänta tills några fler pedaler går sönder (det gör de alltid förr eller senare), och lämna in dem i klump. Då brukar man kunna få mängdrabatt


09 Mar 2011, 00:37
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.