| Author |
Message |
|
Goran
Joined: 03 Jan 2008, 12:21 Posts: 7803 Location: Malmö
|
 "Smala" teleproppar
Till pedaler vill man ju ha så â€Â
|
| 29 Mar 2011, 07:22 |
|
 |
|
Shoegazers Anonymous
Joined: 16 Mar 2008, 16:06 Posts: 2957 Location: Knivsöder!
|
Löda sladden direkt till inputjacket från outputjacket inne i pedalen! Kanske inte så enkelt men tanken har slagit mig... [:)] "One chord is fine. Two chords are pushing it. Three chords and you´re into jazz - Lou Reed" 
|
| 29 Mar 2011, 10:11 |
|
 |
|
lillefar
Joined: 06 Jan 2010, 16:20 Posts: 4265 Location: Boden Norrbotten
|
GMF har bra modeller och skillnaden mot vissa vinklade och George L är försummbar. På 5-6 pedaler på rad handlar det om en centimeters extra utrymme. Betydligt säkrare infästning av kablarna också för glapp vill vi ju inte ha.
"Det är aldrig försent att ge upp"
|
| 29 Mar 2011, 10:31 |
|
 |
|
spufuz
Joined: 09 Jul 2008, 15:51 Posts: 1162 Location:
|
De här e nog de "smalaste" du kan hitta: http://www.musikding.de/product_info.ph ... angle.htmlInte så jätteroliga kvalitétsmässigt dock. Jag kör dessa: http://www.musikding.de/product_info.ph ... henol.htmlOm dessa blir för breda så ska du kanske skaffa lite större pedalbord? [:D]
|
| 29 Mar 2011, 12:10 |
|
 |
|
Supastar
Joined: 17 Dec 2009, 10:31 Posts: 104 Location: Stockholm
|
|
| 29 Mar 2011, 12:20 |
|
 |
|
Före detta Gibson
Joined: 01 Mar 2008, 21:29 Posts: 1106 Location: Nedre Norrland
|
Den här tycker jag är bra. http://www.thomann.de/se/hicon_klinke_hij63ma01.htmSen gillar jag oxå switchcraft pluggarna... /Magnus http://www.tinypedals.com
|
| 29 Mar 2011, 17:19 |
|
 |
|
Goran
Joined: 03 Jan 2008, 12:21 Posts: 7803 Location: Malmö
|
Kör jag också med nu, men de är rätt så breda....
|
| 30 Mar 2011, 07:18 |
|
 |
|
Supastar
Joined: 17 Dec 2009, 10:31 Posts: 104 Location: Stockholm
|
Smalast är väl pannkaksmodellen - Switchcraft 228. Men de känns inte lika robusta och är breda på andra ledden...
|
| 31 Mar 2011, 10:05 |
|
 |
|
henriperkio
Joined: 09 Apr 2010, 10:43 Posts: 349 Location: Umeå
|
lava som spindeln säljer här på forumet är bra kvalitet och är smala..
|
| 01 Apr 2011, 11:11 |
|
 |
|
svanangen
Joined: 12 Aug 2002, 23:00 Posts: 880 Location:
|
Lava så klart. Bra kontakter, bra kabel. musik: http://www.myspace.com/peppermintville
|
| 01 Apr 2011, 11:38 |
|
 |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
Jag köpte de där switchcraftkopiorna från musikding och lödde på Lava-kablar, blev kanon! Kjelle har några liknande, men de från musikding känns lite tyngre och mer rejäla. Har några stumpar George L's också som ska få samma kontakt. Jag har haft både GL's och Lava's lödfria kontakter och det har väl funkat bra, nåt glapp blir det vid byten på bordet, men i stort helt ok. Däremot så känns lödda kablar tryggare, vet inte varför, men de krånglar aldrig för mig och jag slipper oroa mig för glapp. När det väl är gjort så sitter de ju, speciellt i den smala switchcraftmodellen. Vill man ha kablarna under pedalytan, så är ändå de lödfria att rekommedera, annars vette katten... Matte mslcases@gmail.com
|
| 01 Apr 2011, 14:21 |
|
 |
|
kjelle
Joined: 18 Mar 2007, 21:58 Posts: 8742 Location: Uppsala
|
clapton71 wrote: Jag köpte de där switchcraftkopiorna från musikding och lödde på Lava-kablar, blev kanon! <font color="red">Kjelle har några liknande</font id="red">, men de från musikding känns lite tyngre och mer rejäla. Har några stumpar George L's också som ska få samma kontakt. Jag har haft både GL's och Lava's lödfria kontakter och det har väl funkat bra, nåt glapp blir det vid byten på bordet, men i stort helt ok. Däremot så känns lödda kablar tryggare, vet inte varför, men de krånglar aldrig för mig och jag slipper oroa mig för glapp. När det väl är gjort så sitter de ju, speciellt i den smala switchcraftmodellen. Vill man ha kablarna under pedalytan, så är ändå de lödfria att rekommedera, annars vette katten... Matte mslcases@gmail.comHar jag? inte vad jag vet. [:D] Du menar mitt Company? 
|
| 01 Apr 2011, 19:40 |
|
 |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
kjelle wrote: clapton71 wrote: Jag köpte de där switchcraftkopiorna från musikding och lödde på Lava-kablar, blev kanon! <font color="red">Kjelle har några liknande</font id="red">, men de från musikding känns lite tyngre och mer rejäla. Har några stumpar George L's också som ska få samma kontakt. Jag har haft både GL's och Lava's lödfria kontakter och det har väl funkat bra, nåt glapp blir det vid byten på bordet, men i stort helt ok. Däremot så känns lödda kablar tryggare, vet inte varför, men de krånglar aldrig för mig och jag slipper oroa mig för glapp. När det väl är gjort så sitter de ju, speciellt i den smala switchcraftmodellen. Vill man ha kablarna under pedalytan, så är ändå de lödfria att rekommedera, annars vette katten... Matte mslcases@gmail.comHar jag? inte vad jag vet. [:D] Du menar mitt Company?  He, he...just det, ja! Ditt "& Co" springer runt och öppnar butiker över hela stan, ju! Matte mslcases@gmail.com
|
| 01 Apr 2011, 22:01 |
|
|