View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Jun 2026, 12:22



Reply to topic  [ 13 posts ] 
"Smala" teleproppar 
Author Message
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7803
Location: Malmö
Post "Smala" teleproppar
Till pedaler vill man ju ha så â€Â


29 Mar 2011, 07:22
Profile
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2957
Location: Knivsöder!
Post 
Löda sladden direkt till inputjacket från outputjacket inne i pedalen! Kanske inte så enkelt men tanken har slagit mig... [:)]

"One chord is fine. Two chords
are pushing it. Three chords
and you´re into jazz - Lou Reed"

Image


29 Mar 2011, 10:11
Profile WWW

Joined: 06 Jan 2010, 16:20
Posts: 4265
Location: Boden Norrbotten
Post 
GMF har bra modeller och skillnaden mot vissa vinklade och George L är försummbar. På 5-6 pedaler på rad handlar det om en centimeters extra utrymme. Betydligt säkrare infästning av kablarna också för glapp vill vi ju inte ha.

"Det är aldrig försent att ge upp"


29 Mar 2011, 10:31
Profile WWW

Joined: 09 Jul 2008, 15:51
Posts: 1162
Location:
Post 
De här e nog de "smalaste" du kan hitta:
http://www.musikding.de/product_info.ph ... angle.html

Inte så jätteroliga kvalitétsmässigt dock.

Jag kör dessa:
http://www.musikding.de/product_info.ph ... henol.html

Om dessa blir för breda så ska du kanske skaffa lite större pedalbord? [:D]


29 Mar 2011, 12:10
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 17 Dec 2009, 10:31
Posts: 104
Location: Stockholm
Post 
Jag kör med Switchcraft

http://www.switchcraft.com/productsummary.aspx?Parent=400


29 Mar 2011, 12:20
Profile
User avatar

Joined: 01 Mar 2008, 21:29
Posts: 1106
Location: Nedre Norrland
Post 
Den här tycker jag är bra.
http://www.thomann.de/se/hicon_klinke_hij63ma01.htm
Sen gillar jag oxå switchcraft pluggarna...

/Magnus

http://www.tinypedals.com


29 Mar 2011, 17:19
Profile WWW
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7803
Location: Malmö
Post 
Supastar wrote:

Kör jag också med nu, men de är rätt så breda....


30 Mar 2011, 07:18
Profile
User avatar

Joined: 17 Dec 2009, 10:31
Posts: 104
Location: Stockholm
Post 
Smalast är väl pannkaksmodellen - Switchcraft 228. Men de känns inte lika robusta och är breda på andra ledden...


31 Mar 2011, 10:05
Profile
User avatar

Joined: 09 Apr 2010, 10:43
Posts: 349
Location: Umeå
Post 
lava som spindeln säljer här på forumet är bra kvalitet och är smala..


01 Apr 2011, 11:11
Profile WWW

Joined: 12 Aug 2002, 23:00
Posts: 880
Location:
Post 
Lava så klart. Bra kontakter, bra kabel.

musik: http://www.myspace.com/peppermintville


01 Apr 2011, 11:38
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post 
Jag köpte de där switchcraftkopiorna från musikding och lödde på Lava-kablar, blev kanon! Kjelle har några liknande, men de från musikding känns lite tyngre och mer rejäla. Har några stumpar George L's också som ska få samma kontakt.

Jag har haft både GL's och Lava's lödfria kontakter och det har väl funkat bra, nåt glapp blir det vid byten på bordet, men i stort helt ok. Däremot så känns lödda kablar tryggare, vet inte varför, men de krånglar aldrig för mig och jag slipper oroa mig för glapp. När det väl är gjort så sitter de ju, speciellt i den smala switchcraftmodellen.
Vill man ha kablarna under pedalytan, så är ändå de lödfria att rekommedera, annars vette katten...

Matte

mslcases@gmail.com


01 Apr 2011, 14:21
Profile

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post 
clapton71 wrote:

Jag köpte de där switchcraftkopiorna från musikding och lödde på Lava-kablar, blev kanon! <font color="red">Kjelle har några liknande</font id="red">, men de från musikding känns lite tyngre och mer rejäla. Har några stumpar George L's också som ska få samma kontakt.

Jag har haft både GL's och Lava's lödfria kontakter och det har väl funkat bra, nåt glapp blir det vid byten på bordet, men i stort helt ok. Däremot så känns lödda kablar tryggare, vet inte varför, men de krånglar aldrig för mig och jag slipper oroa mig för glapp. När det väl är gjort så sitter de ju, speciellt i den smala switchcraftmodellen.
Vill man ha kablarna under pedalytan, så är ändå de lödfria att rekommedera, annars vette katten...

Matte

mslcases@gmail.com



Har jag? inte vad jag vet. [:D] Du menar mitt Company?

Image


01 Apr 2011, 19:40
Profile WWW
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post 
kjelle wrote:

clapton71 wrote:

Jag köpte de där switchcraftkopiorna från musikding och lödde på Lava-kablar, blev kanon! <font color="red">Kjelle har några liknande</font id="red">, men de från musikding känns lite tyngre och mer rejäla. Har några stumpar George L's också som ska få samma kontakt.

Jag har haft både GL's och Lava's lödfria kontakter och det har väl funkat bra, nåt glapp blir det vid byten på bordet, men i stort helt ok. Däremot så känns lödda kablar tryggare, vet inte varför, men de krånglar aldrig för mig och jag slipper oroa mig för glapp. När det väl är gjort så sitter de ju, speciellt i den smala switchcraftmodellen.
Vill man ha kablarna under pedalytan, så är ändå de lödfria att rekommedera, annars vette katten...

Matte

mslcases@gmail.com



Har jag? inte vad jag vet. [:D] Du menar mitt Company?

Image



He, he...just det, ja! Ditt "& Co" springer runt och öppnar butiker över hela stan, ju!



Matte

mslcases@gmail.com


01 Apr 2011, 22:01
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 13 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.