| Author |
Message |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
 Hur många modulationpedaler har du på ditt bord...
...och vilka är de? Var placerar du dem? Vi snackar ofta od/distpedaler, men jag älskar chorus, flanger, tremolo, phasers och vibe. Jag har tre st just nu, en billig Danelectro Hash Browns Flanger, lika billiga tremolot Tuna Melt och så ett chorus, Voodoo Labs Analog Chorus. Kör numera alla modulationspedaler innan stärken, i parallell loop så låter det inte så bra IMO. Jag har tremolot före od's, men chorus och flanger efter. Jag inget fan av kombinationen dist och chorus, flanger funkar bättre med dist och den kan feta till tonen och tillföra ett spännande svep. Så, fram med era set-ups! Matte mslcases@gmail.com
|
| 29 Apr 2011, 22:47 |
|
 |
|
kjelle
Joined: 18 Mar 2007, 21:58 Posts: 8742 Location: Uppsala
|
Fulltones Supatrem och Analogmans Bichorus, sist i kedjan innann stärk. 
|
| 30 Apr 2011, 00:15 |
|
 |
|
svanangen
Joined: 12 Aug 2002, 23:00 Posts: 880 Location:
|
Malekko phaser, Lovepedal Pickle Vibe samt TC Nova System. Allt före förstärkaren. musik: http://www.myspace.com/peppermintville
|
| 30 Apr 2011, 00:16 |
|
 |
|
monk
Joined: 30 Sep 2009, 07:41 Posts: 1648
|
Mad Professor Tiny Orange Phaser, Hartman Flanger, Retro-Sonic Chorus. Hade gärna haft ett tremolo också men finns ingen plats kvar. I min retrorigg sitter det en Fulltone Mini Dejavibe och Analogman Bi-Chorus. Använder vibe och phaser mest. Chorus fungerar bara till rena ljud, om man inte är ute efter plastiga 80-talsljud med chorus+dist. Flanger ihop med dist.
|
| 30 Apr 2011, 06:11 |
|
 |
|
Britbender
Joined: 24 Jul 2010, 12:15 Posts: 1799 Location: Röven
|
4st sist i kedjan: Dunlop-DEja vibe Ehx-Electric mistress -78 Analognan-ARDX20 Fulltone-Supatrem
Ruba dub dub, three men in a tub...
|
| 30 Apr 2011, 07:57 |
|
 |
|
badlands
Joined: 14 Jul 2009, 21:18 Posts: 244 Location: Sundbyberg
|
Idag sitter följande i loopen till min Windsor. Behringer Chorus, Ibanez DE-7, Marshall Uni-Vibe, MXR Phaser 90, Boss OC-2, Boss RV-5, Behringer RM 600 (Leslie) Via loopen funkar dessa bäst tycker jag. http://www.missingpieces.se
|
| 30 Apr 2011, 08:35 |
|
 |
|
1331
Joined: 08 Jan 2010, 17:14 Posts: 1609 Location: Kumla
|
Musikbörsen (coron) Phase 50 Fulltone Mini DejaVibe ....dessutom finns det modulation i mitt delay Malekko Ekko 616 Håller på o ch bygger om pedalbordet just nu, så jag ber att få återkomma med ordningen. Men phasern kommer vara tidigt i kedjan, förmodligen viben också. Men det ska testas lite mer.. http://www.pigsinspace.se
|
| 30 Apr 2011, 09:21 |
|
 |
|
jazzfromhell
Joined: 20 Apr 2009, 08:46 Posts: 1536 Location: Stockholm
|
Microvibe på ena bordet, Malekko Phaser och TC Corona Chorus på det andra. Allt före od/dist.
|
| 30 Apr 2011, 09:47 |
|
 |
|
nilo
Joined: 02 Jan 2008, 13:09 Posts: 2743 Location: Sverige: Skåne: Ystad.
|
Analogman moddad MXR '74 script logo Phase 90. TC. electronics Stereo chorus + flanger. [:)]
Funderar dock att knipa ADA Flangern som finns på sandbergs musik i malmö.
"III Sides to every story".
|
| 30 Apr 2011, 10:17 |
|
 |
|
Andrew Blakk
Joined: 10 Aug 2002, 10:47 Posts: 3126 Location: Stockholm
|
Just nu har jag nog bara en Lovepedal Vibe först i kedjan. Brukar ha en Electro harmonix Nano phaser med. ________________________________________________________________________________________________ <b><font color="green">http://www.ponamerosundown.com - http://www.myspace.com/ponamerosundown</font id="green"></b> <b>Kommande spelningar:</b> 1 okt - Club Dirty Deeds/Gbg
|
| 30 Apr 2011, 10:32 |
|
 |
|
Steven
Joined: 17 Sep 2005, 18:40 Posts: 1495 Location: Uppsala
|
En AM Bi-Chorus och en Sweetsound Mofaux Vibe. Har downsizeat bordet och med dessa två fixar jag det mesta i modulationsväg som jag behöver. Bi-Choruset är inställt på ett Vibratone-liknande sound och ett mer vanligt fet-chorus. Jag kör alla pedaler före stärkaren som är inställd för ett nästan rent sound. http://www.myspace.com/h2band
|
| 30 Apr 2011, 16:23 |
|
 |
|
spindeln
Joined: 05 May 2008, 20:57 Posts: 3347 Location:
|
whammy wh-1 eqd sea machine chorus line6 m5 boss pn-2
__________________________________ Har nya Lava Pedalbordskit, maila !
|
| 02 May 2011, 19:58 |
|
 |
|
ebenstrand
Joined: 10 Jan 2008, 08:16 Posts: 159 Location: Märsta, Stockholms Län
|
Bara ett gamalt Boss chorus, i bland även ett Tremolo.
// Niklas
|
| 03 May 2011, 09:00 |
|
 |
|
melander
Joined: 04 Apr 2008, 20:56 Posts: 345 Location:
|
Jag har en stor jävla tegelsten i form av Prescription Electronics Vibe Unit. Grym jävla pedal!
|
| 04 May 2011, 23:23 |
|
 |
|
Shoegazers Anonymous
Joined: 16 Mar 2008, 16:06 Posts: 2957 Location: Knivsöder!
|
En Mini Deja Vibe efter fuzz & wah men innan od. Sen har jag bara två delay som har modulation inbyggt och de sitter sist. Mxr cc och T-rex reptile. "One chord is fine. Two chords are pushing it. Three chords and you´re into jazz - Lou Reed" 
|
| 05 May 2011, 16:39 |
|
|