View unanswered posts | View active topics It is currently 27 Jun 2026, 12:53



Reply to topic  [ 15 posts ] 
Hur många modulationpedaler har du på ditt bord... 
Author Message
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post Hur många modulationpedaler har du på ditt bord...
...och vilka är de? Var placerar du dem?

Vi snackar ofta od/distpedaler, men jag älskar chorus, flanger, tremolo, phasers och vibe.

Jag har tre st just nu, en billig Danelectro Hash Browns Flanger, lika billiga tremolot Tuna Melt och så ett chorus, Voodoo Labs Analog Chorus.

Kör numera alla modulationspedaler innan stärken, i parallell loop så låter det inte så bra IMO. Jag har tremolot före od's, men chorus och flanger efter.
Jag inget fan av kombinationen dist och chorus, flanger funkar bättre med dist och den kan feta till tonen och tillföra ett spännande svep.

Så, fram med era set-ups!

Matte

mslcases@gmail.com


29 Apr 2011, 22:47
Profile

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post 
Fulltones Supatrem och Analogmans Bichorus, sist i kedjan innann stärk.

Image


30 Apr 2011, 00:15
Profile WWW

Joined: 12 Aug 2002, 23:00
Posts: 880
Location:
Post 
Malekko phaser, Lovepedal Pickle Vibe samt TC Nova System. Allt före förstärkaren.

musik: http://www.myspace.com/peppermintville


30 Apr 2011, 00:16
Profile ICQ WWW

Joined: 30 Sep 2009, 07:41
Posts: 1648
Post 
Mad Professor Tiny Orange Phaser, Hartman Flanger, Retro-Sonic Chorus. Hade gärna haft ett tremolo också men finns ingen plats kvar.
I min retrorigg sitter det en Fulltone Mini Dejavibe och Analogman Bi-Chorus.
Använder vibe och phaser mest. Chorus fungerar bara till rena ljud, om man inte är ute efter plastiga 80-talsljud med chorus+dist. Flanger ihop med dist.


30 Apr 2011, 06:11
Profile

Joined: 24 Jul 2010, 12:15
Posts: 1799
Location: Röven
Post 
4st sist i kedjan:
Dunlop-DEja vibe
Ehx-Electric mistress -78
Analognan-ARDX20
Fulltone-Supatrem


Ruba dub dub, three men in a tub...


30 Apr 2011, 07:57
Profile

Joined: 14 Jul 2009, 21:18
Posts: 244
Location: Sundbyberg
Post 
Idag sitter följande i loopen till min Windsor.

Behringer Chorus,
Ibanez DE-7,
Marshall Uni-Vibe,
MXR Phaser 90,
Boss OC-2,
Boss RV-5,
Behringer RM 600 (Leslie)

Via loopen funkar dessa bäst tycker jag.

http://www.missingpieces.se


30 Apr 2011, 08:35
Profile WWW
User avatar

Joined: 08 Jan 2010, 17:14
Posts: 1609
Location: Kumla
Post 
Musikbörsen (coron) Phase 50
Fulltone Mini DejaVibe
....dessutom finns det modulation i mitt delay Malekko Ekko 616

Håller på o ch bygger om pedalbordet just nu,
så jag ber att få återkomma med ordningen.
Men phasern kommer vara tidigt i kedjan,
förmodligen viben också. Men det ska testas lite mer..

http://www.pigsinspace.se


30 Apr 2011, 09:21
Profile WWW

Joined: 20 Apr 2009, 08:46
Posts: 1536
Location: Stockholm
Post 
Microvibe på ena bordet, Malekko Phaser och TC Corona Chorus på det andra. Allt före od/dist.


30 Apr 2011, 09:47
Profile

Joined: 02 Jan 2008, 13:09
Posts: 2743
Location: Sverige: Skåne: Ystad.
Post 
Analogman moddad MXR '74 script logo Phase 90.
TC. electronics Stereo chorus + flanger. [:)]

Funderar dock att knipa ADA Flangern som finns på sandbergs musik i malmö.

"III Sides to every story".


30 Apr 2011, 10:17
Profile
User avatar

Joined: 10 Aug 2002, 10:47
Posts: 3126
Location: Stockholm
Post 
Just nu har jag nog bara en Lovepedal Vibe först i kedjan. Brukar ha en Electro harmonix Nano phaser med.

________________________________________________________________________________________________
<b><font color="green">http://www.ponamerosundown.com - http://www.myspace.com/ponamerosundown</font id="green"></b>

<b>Kommande spelningar:</b>
1 okt - Club Dirty Deeds/Gbg


30 Apr 2011, 10:32
Profile WWW

Joined: 17 Sep 2005, 18:40
Posts: 1495
Location: Uppsala
Post 
En AM Bi-Chorus och en Sweetsound Mofaux Vibe. Har downsizeat bordet och med dessa två fixar jag det mesta i modulationsväg som jag behöver. Bi-Choruset är inställt på ett Vibratone-liknande sound och ett mer vanligt fet-chorus. Jag kör alla pedaler före stärkaren som är inställd för ett nästan rent sound.

http://www.myspace.com/h2band


30 Apr 2011, 16:23
Profile

Joined: 05 May 2008, 20:57
Posts: 3347
Location:
Post 
whammy wh-1
eqd sea machine chorus
line6 m5
boss pn-2


__________________________________
Har nya Lava Pedalbordskit, maila !


02 May 2011, 19:58
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 10 Jan 2008, 08:16
Posts: 159
Location: Märsta, Stockholms Län
Post 
Bara ett gamalt Boss chorus, i bland även ett Tremolo.

// Niklas


03 May 2011, 09:00
Profile

Joined: 04 Apr 2008, 20:56
Posts: 345
Location:
Post 
Jag har en stor jävla tegelsten i form av Prescription Electronics Vibe Unit. Grym jävla pedal!


04 May 2011, 23:23
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2957
Location: Knivsöder!
Post 
En Mini Deja Vibe efter fuzz & wah men innan od. Sen har jag bara två delay som har modulation inbyggt och de sitter sist. Mxr cc och T-rex reptile.

"One chord is fine. Two chords
are pushing it. Three chords
and you´re into jazz - Lou Reed"

Image


05 May 2011, 16:39
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 15 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.