View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Jun 2026, 03:03



Reply to topic  [ 22 posts ] 
PRYLAR! 
Author Message

Joined: 05 Jan 2006, 15:28
Posts: 54
Post PRYLAR!
kompletterade nyligen min rigg med en aguilar DB 924 preamp (som är ruskigt överjävligt bra) och är nu ordentligt nöjd med mina basar och min basrigg. fixade lite skrytbilder!

basarna är en custombyggd manne 5:a och en olp music mac 5:a.

<img src="http://www.simonandersson.com/img/bassdudegear1.jpg" border=0>
aguilar DB 924 preamp, aguilar AG 500 SC topp och 2 st aguilar GS 112 lådor.


<img src="http://www.simonandersson.com/img/bassdudegear2.jpg" border=0>
har även denna (ett warwick-kylskåp med 3x12" + 1x10") i replokalen.


/bassdude - http://www.simonandersson.com/

Edited by - bassdude on 24 January 2006 01:42:35


24 Jan 2006, 02:41
Profile WWW

Joined: 01 Mar 2003, 15:54
Posts: 8432
Location: Stockholm
Post 
Grattis!

<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/emoticon20spidey20235.gif" border=0>Det ser ut som om det blir Venom och Sandman i Spider-Man 3<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/emoticon20spidey20235.gif" border=0>


24 Jan 2006, 06:35
Profile

Joined: 05 Jan 2006, 15:28
Posts: 54
Post 
tack <img src=icon_smile.gif border=0 align=middle>
posta gärna era egna grejer här så man ser vad ni har! (om det inte redan finns en sån tråd...)


/bassdude - http://www.simonandersson.com/


24 Jan 2006, 14:02
Profile WWW

Joined: 22 Sep 2004, 09:33
Posts: 55
Post 
Rigg:
Carvin RC210 (600W) + RL210T + RL115

Basar:
Fender Precision '57 RI MIJ-93 med Lundgren Vintage
Fender Precision '62 RI CIJ-03 med Fender American Vintage
Morris P-bas 70-tal med Lundgren Hot
Takamine EG512C -02
Epiphone Viola -98
(slank visst med en gitarr också: Epiphone Casino -96)

<img src="http://home.no/greatnorthern/images/RC210rig.JPG" border=0> <img src="http://home.no/greatnorthern/images/aa_basar.JPG" border=0> <img src="http://home.no/greatnorthern/images/Casino_Viola.JPG" border=0>

<center><font size=1>- det viktiga är inte vad man har utan hur man använder det -</font id=size1></center>


24 Jan 2006, 14:51
Profile WWW

Joined: 05 Aug 2004, 11:54
Posts: 157
Post 
Fråga från en dum gitarrist - Vad är det där svarta strecket ovanför tjockaste strängen på Manne-basen? Något att vila tummen på, eller är jag helt ute och cyklar?


24 Jan 2006, 22:51
Profile
User avatar

Joined: 04 Mar 2003, 10:10
Posts: 5832
Location: Stockholm
Post 
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
Fråga från en dum gitarrist - Vad är det där svarta strecket ovanför tjockaste strängen på Manne-basen? Något att vila tummen på, eller är jag helt ute och cyklar?


<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Jag gissar på drägel skydd<img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>


24 Jan 2006, 23:11
Profile WWW

Joined: 22 Nov 2002, 01:07
Posts: 3565
Location:
Post 
Här är en bild på nästan hela familjen.

<img src="http://i7.photobucket.com/albums/y255/matsmolin/gitarrer.jpg" border=0>

I soffan ligger till vänster en Tanglewood TW 55 och till höger en "no name" nylonare, partygura! På golvet från vänster står en Squier P-bass, en Eagle JHB, en Tanglewood el-resonator, sen min kära gamla Telecaster, därefter en Vester Strata och en Squier Pro Tone Strata. Stärkarna är Fender Pro Jr, Music Man 130/210 HD, och en Danelektro Nifty Fifty.

Saknas på bilden gör en Lugnås Tarragona nylonacke, (vis-guran!) en Mahalo ukukeke och en Hartke Kick Back 120 basstärkare.

Molle


24 Jan 2006, 23:38
Profile ICQ WWW

Joined: 22 Sep 2004, 09:33
Posts: 55
Post 
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
... en Tanglewood el-resonator...
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
COOOL !!!

<center><font size=1>- det viktiga är inte vad man har utan hur man använder det -</font id=size1></center>


25 Jan 2006, 00:03
Profile WWW

Joined: 05 Jan 2006, 15:28
Posts: 54
Post 
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
Fråga från en dum gitarrist - Vad är det där svarta strecket ovanför tjockaste strängen på Manne-basen? Något att vila tummen på, eller är jag helt ute och cyklar?


<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Jag gissar på drägel skydd<img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>


<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
hahaha! jo... det är dräggelskydd <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>
närå, det är ett tumstöd!


/bassdude - http://www.simonandersson.com/


25 Jan 2006, 00:41
Profile WWW

Joined: 05 Jan 2006, 15:28
Posts: 54
Post 
hmm... är det så att folk inte har några instrument? eller har ni ingen kamera? eller spelar ni på skitgrejer som ni skäms över? <img src=icon_smile.gif border=0 align=middle>

kom igen nu... POSTA LITE GAS!


/bassdude - http://www.simonandersson.com/


27 Jan 2006, 01:17
Profile WWW
User avatar

Joined: 12 Aug 2002, 15:27
Posts: 411
Location: Umeå
Post 
Skitgrejer + ingen kamera. <img src=icon_smile_clown.gif border=0 align=middle> Eller det är klart... Den halva Marshall-stapeln bakom mig vore väl värd att visa upp... men den är ju så jäkla snyggt. Vill ju inte besudla dess rena skönhet genom att publicera porrbilder på den. <img src=icon_smile_wink.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_blush.gif border=0 align=middle>

Nä nu ska jag ta och hoppa från en bro!


27 Jan 2006, 02:12
Profile ICQ
User avatar

Joined: 29 Jul 2003, 11:17
Posts: 374
Location: Stockholm
Post 
Här är ett kollage av mina gitarrer:

<img src="http://i18.photobucket.com/albums/b150/timo_v/Guitars.jpg" border=0>

Epiphone elite Les paul standard plus, Charvel 475 deluxe, Orville Les Paul Custom 57 reissue
Fender Telecaster 52 Bigsby, Gibson Les paul Standard 2004, Crafter GAE30/N
Fender Deluxe player stratocaster, Charvel 475 exotic


27 Jan 2006, 14:52
Profile WWW

Joined: 01 Mar 2003, 15:54
Posts: 8432
Location: Stockholm
Post 
Namn och beteckning på gurorna finns under min profil....
<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/20060117014.jpg" border=0>
<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/20060117013.jpg" border=0>
<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/20051229002.jpg" border=0>
<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/20051229003.jpg" border=0>
<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/HB15x2.jpg" border=0>
<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/hb15.jpg" border=0>
<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/20060114012.jpg" border=0>
<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/Image032.jpg" border=0>
Stärkaren, pedalerna och elfiolen orkar jag inte lägga upp bilder på.....

<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/emoticon20spidey20235.gif" border=0>Det ser ut som om det blir Venom och Sandman i Spider-Man 3<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/emoticon20spidey20235.gif" border=0>


28 Jan 2006, 10:58
Profile
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post 
hörru Spider, den där HB-15 är ju min ju! JAg spelade faktiskt på den alldeles nyss så jag är helt säker på att jag har den kavr <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>

-----------------

<img src="http://smilies.f-o-o-l.de/crazy.gif" border=0>The beat goes on and I´m so wrong


28 Jan 2006, 12:06
Profile WWW

Joined: 01 Mar 2003, 15:54
Posts: 8432
Location: Stockholm
Post 
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
hörru Spider, den där HB-15 är ju min ju! JAg spelade faktiskt på den alldeles nyss så jag är helt säker på att jag har den kavr <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>

-----------------

<img src="http://smilies.f-o-o-l.de/crazy.gif" border=0>The beat goes on and I´m so wrong
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Sorry.... den på singelbilden är alltså Joshs.. den högra på bilden med två stycken är min.....



<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/emoticon20spidey20235.gif" border=0>Det ser ut som om det blir Venom och Sandman i Spider-Man 3<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/emoticon20spidey20235.gif" border=0>


28 Jan 2006, 12:08
Profile

Joined: 20 May 2003, 23:28
Posts: 2794
Location: Sollentuna, Stockholm
Post 
Trist bild, men ändå:
<img src="http://beggat.com/planket/danix/familj.jpg" border=0>

Det är kanske dags att låna hem digitalkameran från jobbet<img src=icon_smile.gif border=0 align=middle>


28 Jan 2006, 12:15
Profile

Joined: 09 Sep 2005, 15:26
Posts: 281
Post 
Spider-Man lova mig en sak. Sälj Aldrig, Aldrig SRV guran <img src=icon_smile_tongue.gif border=0 align=middle>


28 Jan 2006, 22:26
Profile

Joined: 01 Mar 2003, 15:54
Posts: 8432
Location: Stockholm
Post 
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
Spider-Man lova mig en sak. Sälj Aldrig, Aldrig SRV guran <img src=icon_smile_tongue.gif border=0 align=middle>


<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Skall försöka lova det.... men det är ju helt och hållet en fake-SRV... den lirar dock bra som fan....

<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/emoticon20spidey20235.gif" border=0>Det ser ut som om det blir Venom och Sandman i Spider-Man 3<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/emoticon20spidey20235.gif" border=0>


29 Jan 2006, 00:21
Profile

Joined: 18 Aug 2004, 20:33
Posts: 355
Post 
Lite av mina prylar <img src=icon_smile.gif border=0 align=middle>

Peavey låda
<img src="http://i5.photobucket.com/albums/y190/Knet/peavey.jpg" border=0>

Fender Jazzbas
<img src="http://i5.photobucket.com/albums/y190/Knet/fenderjazz.jpg" border=0>

Basstärken
<img src="http://i5.photobucket.com/albums/y190/Knet/hartkerigg1.jpg" border=0>

Squier p-bas, köpt av kkrans här på bojen, uppdaterad med Seymor duncan mickar
<img src="http://i5.photobucket.com/albums/y190/Knet/sqbas.jpg" border=0>

Dist
<img src="http://i5.photobucket.com/albums/y190/Knet/mxrbassdi.jpg" border=0>

Chorus
<img src="http://i5.photobucket.com/albums/y190/Knet/baschorus.jpg" border=0>

Gitarrer
<img src="http://i5.photobucket.com/albums/y190/Knet/M65.jpg" border=0>

<img src="http://i5.photobucket.com/albums/y190/Knet/ibanez.jpg" border=0>

<img src="http://i5.photobucket.com/albums/y190/Knet/sigma.jpg" border=0>

>>Den som gapar efter galen fågel, ser inte skogen för alla ben<<


Edited by - Knet on 28 January 2006 23:48:16


29 Jan 2006, 00:40
Profile
User avatar

Joined: 11 Aug 2002, 23:12
Posts: 8908
Location: Linköping
Post 
Enda prylen jag har som gör sig på bild är min special-tele:

<img src="http://i4.photobucket.com/albums/y134/bjoel/profile.jpg" border=0>
<img src="http://i4.photobucket.com/albums/y134/bjoel/profile2.jpg" border=0>

Hopplock mexicodelar och diverseprylar. Sammanfogad av MrCheese. Vanvårdad av mig. <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>

Min bas gör sig inte på bild, eller rättare har bara bilder på både basen och mig och då förtas effekten lite... <img src=icon_smile_wink.gif border=0 align=middle>


29 Jan 2006, 15:52
Profile

Joined: 05 Jun 2005, 11:18
Posts: 1501
Location: Knivsta
Post 
"Enda prylen jag har som gör sig på bild är min special-tele"

Och den gör sig jäkligt bra på bild dessutom. <img src=icon_smile.gif border=0 align=middle>

/Baberg


29 Jan 2006, 16:30
Profile

Joined: 09 Sep 2005, 15:26
Posts: 281
Post 
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
Spider-Man lova mig en sak. Sälj Aldrig, Aldrig SRV guran <img src=icon_smile_tongue.gif border=0 align=middle>


<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote> Den ser ut att vara en äkta SRV signaturgura iaf<img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle> Härligt att den har gött gung <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>

Skall försöka lova det.... men det är ju helt och hållet en fake-SRV... den lirar dock bra som fan....

<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/emoticon20spidey20235.gif" border=0>Det ser ut som om det blir Venom och Sandman i Spider-Man 3<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/emoticon20spidey20235.gif" border=0>
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>


29 Jan 2006, 18:28
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 22 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 54 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.