Jag har alldeles för många hemsnickrade gitarrer med dåligt andrahandsvärde i förhållande till vad de kostat så jag hade lovat mig själv att aldrig bygga ihop något mer. "Tyvärr" kunde jag inte hålla mig när jag fick mail från GMF att de sålde Allparts kroppar och halsar billigt, jag köpte en telekropp i al med flammig lönntopp och en maple neck hals för totalt ~1600kr. Det jag ville ha var en riktigt sliten blackguard Tele så det är ju egentligen galet, jag märkte det efter första lacklagret när flammorna i lönnen riktigt stod ut.
Hursomhelst, så här ser den ut nu. Jag måste jobba på relicingen, det blev lite för för mörkt på greppbrädan men det har jag redan fixat. Jag hade bråttom med lackeringen eftersom jag fick möjligheten att låna ett garage att vara i så det tog bara 4 dagar. Jag tog vad jag hade hemma så det är klarlack, lite tunt vitt och sedan StewMacs vintage amber på det. När lacken torkat lite mer tänkte jag spräcka den med kylspray också. All Hardware är Fender, mickarna är Texas Specials. Total kostnad ca 5000kr. Känns som en gammal inspelad gitarr även om jag som sagt var tänkte jobba mer på relicen.
Attachment:
BTele.jpg [214.27 KiB]
Not downloaded yet