View unanswered posts | View active topics It is currently 05 Sep 2026, 22:22

Reply to topic  [ 18 posts ] 
Gibson ES-335 Dot Sunburst 1995 
Author Message

Post Gibson ES-335 Dot Sunburst 1995
Säljer härmed min fina 335:a från -95!
Den är i bra skick, låter gudomligt och är förbaskat snygg! Toppen är som bilderna visar härligt flammig, inte alls som de nya, totalt oflammiga och "billiga" som säljs nuförtiden på diverse musikkedjor. Har under årens lopp fått fin "patina" på hårdvara etc, vilket jag tycker är riktigt coolt. Gibson Hardcase(ngt slitet använt skick..). Som sagt en mycket bra gitarr, men nu får den försöka hitta ett nytt hem.
Pris:19000:-
Rock!

Bilder:
http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5595138

28 Feb 2009, 04:58
Profile WWW

Byte med 60-tals Marshall-topp intressant? Kan i så fall komma och hämta i helgen.

<font size="1">[url="http://w1.702.comhem.se/~u70203681/PurpleHaze.mp3"]<font color="red">"'scuse me, while I kiss <i>that"] guy"</font id="red">[/url]</font id="size1">

28 Feb 2009, 12:37
Profile

[quote]<i>Originally posted by LadyLuck"]

Säljer härmed min fina 335:a från -95!
Den är i bra skick, låter gudomligt och är förbaskat snygg! Toppen är som bilderna visar härligt flammig, inte alls som de nya, totalt oflammiga och "billiga" som säljs nuförtiden på diverse musikkedjor. Har under årens lopp fått fin "patina" på hårdvara etc, vilket jag tycker är riktigt coolt. Allt original. Gibson Hardcase(ngt slitet använt skick..). Som sagt en mycket bra gitarr, men nu får den försöka hitta ett nytt hem.
Pris:19000:-
Rock!

Jo det är en ok gitarr.

Stämskruvar och en volympot har jag <u>byt</u>t på den, så riktigt allt är ju inte original på gitarren, men det är väl kanske ingen nackdel...

Lustigt att se hur du ändrat dig v g värde och jämförelse m nya 335:or, sen du köpte den av mig...

J

"Därute går Hemulerna med stora, tunga steg..."

28 Feb 2009, 19:13
Profile

Quote:
<i>Originally posted by LadyLuck"]

Jo det är en ok gitarr.

Stämskruvar och en volympot har jag <u>byt</u>t på den, så riktigt allt är ju inte original på gitarren, men det är väl kanske ingen nackdel...

Lustigt att se hur du ändrat dig v g värde och jämförelse m nya 335:or, sen du köpte den av mig...

J

What the f...!
jaså din lurendrejare, det var ju schysst av dig att du informerade mig om det när jag köpte den av dig! not! det tar man väl för givet att allt är orginal på en sådan gitarr om inget annat anges. känner mig ganska blåst av dig. sen har jag ju värdigheten att skriva i annonsen att fodralet är lite slitet, vilket du inte heller gjorde när du sålde den till mig. rätt onödigt inlägg detta från din sida tycker jag. du kan få köpa tillbaka den om du vill, vilket du kanske borde om du har ett samvete. vi kan ju genomföra affären på valborgsmässoafton!

ber om ursäkt till andra bojare som ev är sugna på guran. trodde allt var original. skruvarna är iaf grover precis som det sig bör. fortfarande en bra gitarr.
nytt pris 18000:-

28 Feb 2009, 21:25
Profile WWW

Tjock hals/fatneck?
Byte med 60-tals Marshall-topp intressant? Kan i så fall komma och hämta i helgen.

<font size="1">[url="http://w1.702.comhem.se/~u70203681/PurpleHaze.mp3"]<font color="red">"'scuse me, while I kiss <i>that"] guy"</font id="red">[/url]</font id="size1">

"Normal" hals på den tror jag.
Sorry, får avböja Marshall-toppen!
mvh

28 Feb 2009, 21:29
Profile WWW

Ok, byte mot Gibson Les Paul Gold top '54 Historic Collection från 2000?
Uppimpad med weather checks, korrekt p-skydd & mickkåpor bl.a. Plekkad.

01 Mar 2009, 12:05
Profile

Ok, byte mot Gibson Les Paul Gold top '54 Historic Collection från 2000?
Uppimpad med weather checks, korrekt p-skydd & mickkåpor bl.a. Plekkad.

hmmm.. inte vad jag tänkt mig från början lanske men gillar ju goldtops iofs!
vad är specarna på den, är det p-90?
vad menas med "weather checks"?
korrekt p-skydd och kåpor? hur ser de ut?
finns "orginaldelarna"?
bilder?

01 Mar 2009, 13:58
Profile WWW

Speciellt för R4 är wrap around stall & P90.
På detta ex har p-skydd & kåpor rätt färg (ej grisrosa), stämmisarna bytta till krympta. Weather checks är fina sprickor i finishen ("aged"). Alla orginal grejer följer med utom potar som är bytta. Dessutom har Johan Gustavsson satt paper-in-oil-kondingar i den. Orginal historic case.

En mycket fin gitarr!

01 Mar 2009, 14:15
Profile

men måste fundera.

02 Mar 2009, 04:23
Profile WWW

konstigt av joma att sälja gitarr utan att tala om vad som var orginal.

02 Mar 2009, 23:01
Profile ICQ YIM WWW

fin gitarr 54:an, blev lite sugen där ett tag. men det är typ bara gretsch som gäller för mig för tillfället, och stålar givetvis..

04 Mar 2009, 04:28
Profile WWW

Ja då är det väl bäst att jag svarar. Tänkte låta bli att sabba säljningen genom en massa onödig diskussion.

Att jag sa att stämskruvarna var bytta är jag ganska säker på.
Sen är det möjligt att jag inte sa det förrän Martin kom och kollade på gitarren. V g volymratten så minns jag dock inte. Det kan jag ha glömt.

Sen hör till saken att en gitarr från -95 knappast har ngt "vintagevärde". Jag hade ju nog inte väntat mig att någon skulle se det som negativt att man byter dåliga stämskruvar till nya bättre fungerande av exakt samma slag på en så pass ny gitarr.

Annars vet nog de flesta här att jag är ganska noga med att säga vad som är original eller bytt när jag har sålt förstärkare eller gitarrer från 70- och 60talet, eftersom detta då påverkar värdet på ett helt annat sätt. Jag brukar inte luras.

Men om nu stämskruvarna ändå är viktiga på denna gitarr så finns de ursprungliga kvar! De ligger i en låda här hemma...
De är slitna och dåliga(därför bytte jag).

<u>Men</u> om det ändå är viktigt, så får man gärna byta tillbaka. Det är fritt fram för antingen Martin eller en ev köpare att byta[:)]

Jag behöver inte ens ha de nya i utbyte[;)]!

MVH
John

04 Mar 2009, 12:17
Profile

spindeln wrote:

Ja då är det väl bäst att jag svarar. Tänkte låta bli att sabba säljningen genom en massa onödig diskussion.

Att jag sa att stämskruvarna var bytta är jag ganska säker på.
Sen är det möjligt att jag inte sa det förrän Martin kom och kollade på gitarren. V g volymratten så minns jag dock inte. Det kan jag ha glömt.

Sen hör till saken att en gitarr från -95 knappast har ngt "vintagevärde". Jag hade ju nog inte väntat mig att någon skulle se det som negativt att man byter dåliga stämskruvar till nya bättre fungerande av exakt samma slag på en så pass ny gitarr.

Annars vet nog de flesta här att jag är ganska noga med att säga vad som är original eller bytt när jag har sålt förstärkare eller gitarrer från 70- och 60talet, eftersom detta då påverkar värdet på ett helt annat sätt. Jag brukar inte luras.

Men om nu stämskruvarna ändå är viktiga på denna gitarr så finns de ursprungliga kvar! De ligger i en låda här hemma...
De är slitna och dåliga(därför bytte jag).

<u>Men</u> om det ändå är viktigt, så får man gärna byta tillbaka. Det är fritt fram för antingen Martin eller en ev köpare att byta[:)]

Jag behöver inte ens ha de nya i utbyte[;)]!

MVH
John

Tyvärr så har jag aldrig kännt till att stämmisarna och poten är bytta förrän nu (är det hela poten eller bara ratten som är bytt?), du sa inget om det när jag köpte gitarren. Det är Jag helt säker på. Jag borde iofs ha frågat kanske mer ingående vad som var bytt, men var väl lite naiv där och förmodade att det var original. Det är ju trots allt bra gjort med originaldelar verkar det som.
Gitarren har väl inget vintagevärde ÄN, men det kanske kommer vem vet? Därför kanske eventuella köpare är noga med att gitarren är i ursprungligt skick, varför jag skrev att gitarren var det, vilket visade sig vara felaktigt visst.

Personligen kan jag absolut leva med att delar är utbytta till nya och bättre. Tror väl heller inte att du försökte lura mig på nåt medvetet sätt, det är ju en kanongitarr på alla sätt. Det som gör mig irriterad och arg är att man får reda på det i efterhand här på forumet efter jag skrivit "allt original" i annonsen. Det får ju mig att se ut som en klåpare. Du kunde bara mailat mig så kunde jag ändrat i texten sen och vi kunde löst det internt.

Sen din kommentar om min prissättning/värdering är ju bara totalt onödig, det har du ju faktiskt inte med att göra. Om du inte vill köpa gitarren vill säga!

Om du vill får du gärna skicka skruvarna till mig så ev köpare kan få de med sig som tillbehör. Skulle uppskattas.
Så kan ju saken vara ur världen![:)]

Ses på valborg..

mvh
Martin

05 Mar 2009, 13:22
Profile WWW

Maila mig din adress.

John

06 Mar 2009, 09:18
Profile

06 Mar 2009, 11:35
Profile WWW

Tack så mycket John för stämskruvarna! Hyvens!
Nu finns det alltså originalstämmisar med till guran om man vill ha det.

10 Mar 2009, 20:00
Profile WWW

http://www.gretschguitars.com/gear/inde ... 2=&q=&st=1

14 Mar 2009, 08:23
Profile

ja det kan tänkas, fin gura. hörs på mailen...

14 Mar 2009, 12:55
Profile WWW
Reply to topic   [ 18 posts ]