View unanswered posts | View active topics It is currently 05 Sep 2026, 20:41

Reply to topic  [ 14 posts ] 
Peavey Wolfgang Special - Såld! 
Author Message

<b>Peavey Wolfgang Special</b> <font color="red"><b>SÅLD!</b></font id="red">
Pris:
<s>En av de första som togs in i Sverige. Den är i mycket fint skick och har bara spelats på i några timmar genom åren. Jag är den enda ägaren. Alla papper, D-tuna, manual, nycklar med mera finns.</s>

<b>Aria Pro II ST1512WA</b> <font color="red"><b>SÅLD!</b></font id="red">
Pris: Bud!
<s>Har ingen aning om vad som är ett rimligt pris för den här ovanliga pjäsen så vi får ta och testa med bud. Halsarna är raka och fina och banden är i mycket bra skick. I övrigt är den inte direkt i toppskick...
- Mickväljarna för båda "halsarna", det sitter en på varje horn, är inte orginal.
- Switchen för val av gitarr är lagad. Fungerar dock bra.
- Det finns två extra hål på övre hornet där någon försökt att montera en annan axelbandsknopp.
- Stränghållaren för 12:an har gått sönder. Ser ut som om materialet inte har orkat dragkraften från strängarna. Den måste bytas om gitarren ska bli spelbar.
- Den har en hel del â€Â

31 Mar 2009, 14:31
Profile ICQ YIM WWW

jag gillade arian...verkligen gillade den.

Stränghållaren säger du? på bilden såg den ganska funktionabel ut...

I vilken prisklass kommer den sväva?

Our amps go to eleven...

31 Mar 2009, 16:27
Profile ICQ YIM WWW

Finns svajarmen på Kramern? Äkta Hockeyklubba det där [:D]

I begynnelsen skapade Iommi hårdrocken.

31 Mar 2009, 16:33
Profile ICQ YIM WWW

FaQed wrote:

Our amps go to eleven...

Jo, den är lite cool. Strängarna är helt slackade nu. Skulle man stämma upp den skulle nog stränghållaren fara all världens väg. Hade inte öppnat caset på säkert 3 år när jag upptäckte att stränghållaren hade böjts upp något helt groteskt. [V] Som jag skrev så vet jag faktiskt inte vad den är värd i det här skicket. Vi får se hur intresset är för den.

31 Mar 2009, 17:00
Profile ICQ YIM WWW

Iommi88 wrote:

Finns svajarmen på Kramern? Äkta Hockeyklubba det där [:D]

I begynnelsen skapade Iommi hårdrocken.

Japp, den finns!

31 Mar 2009, 17:02
Profile ICQ YIM WWW

baoberg wrote:

FaQed wrote:

Our amps go to eleven...

Jo, den är lite cool. Strängarna är helt slackade nu. Skulle man stämma upp den skulle nog stränghållaren fara all världens väg. Hade inte öppnat caset på säkert 3 år när jag upptäckte att stränghållaren hade böjts upp något helt groteskt. [V] Som jag skrev så vet jag faktiskt inte vad den är värd i det här skicket. Vi får se hur intresset är för den.

Hmm...har du någon aning om var man kanske kan hitta en?

Our amps go to eleven...

31 Mar 2009, 17:15
Profile ICQ YIM WWW

Den Kramern kan du skicka till mig om du inte bor i närheten av GBG förstås[;)]. Jag tar den!
Mvh Daffyd

Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party!

31 Mar 2009, 17:30
Profile ICQ YIM WWW

Jag säger bara JÖSSES på Arian! [:p]

http://www.myspace.com/roselinegroup
mail; voodooman[a]live.se

31 Mar 2009, 18:03
Profile ICQ YIM WWW

Normalt går en sån frisk Aria för runt 10 i fint skick som vi tidigare debatterat.

E seriöst intresserad beroende på prisbild.

hrj743@hotmail.com

31 Mar 2009, 18:22
Profile

daffyd wrote:

Den Kramern kan du skicka till mig om du inte bor i närheten av GBG förstås[;)]. Jag tar den!
Mvh Daffyd

Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party!

Du har mail!

31 Mar 2009, 20:03
Profile ICQ YIM WWW

Angående Arian...

Jag har ingen aning om var man kan hitta en stränghållare. Hade själv funderingar på att be någon snida till en ny i mässing alternativt försöka få tag i en sexsträngad hållare (borde vara lättare...) och modifiera den. Men eftersom min rygg inte fixar tunga gitarrer så är det lite meningslös att lägga ner den tiden för mig. Gitarren har spenderat de senaste 20 åren i sitt case under sängen och skulle kunna få ligga kvar där tills dess jag går i pension och har tid att pilla med den. Det vore dock trevligare om den hamnade hos någon som vill göra något kul med den.

När det gäller pris så vet jag som jag tidigare skrivit inte vad den är värd på grund av skicket. Som Racing skrev så hade den i ett bättre skick varit värd runt 10 papp. Varför verkar alla vara så rädda för att komma med ett bud? Har fått flera mail där folk säger att de är seriöst intresserade men ingen verkar våga komma med ett bud. Kom igen nu, jag bits inte! [:D]

Men okej, för att ge en indikation om prisbilden så kan jag säga att jag inte släpper den för 2000 kr. [:)]

31 Mar 2009, 20:18
Profile ICQ YIM WWW

baoberg wrote:

Angående Arian...

Jag har ingen aning om var man kan hitta en stränghållare. Hade själv funderingar på att be någon snida till en ny i mässing alternativt försöka få tag i en sexsträngad hållare (borde vara lättare...) och modifiera den. Men eftersom min rygg inte fixar tunga gitarrer så är det lite meningslös att lägga ner den tiden för mig. Gitarren har spenderat de senaste 20 åren i sitt case under sängen och skulle kunna få ligga kvar där tills dess jag går i pension och har tid att pilla med den. Det vore dock trevligare om den hamnade hos någon som vill göra något kul med den.

När det gäller pris så vet jag som jag tidigare skrivit inte vad den är värd på grund av skicket. Som Racing skrev så hade den i ett bättre skick varit värd runt 10 papp. Varför verkar alla vara så rädda för att komma med ett bud? Har fått flera mail där folk säger att de är seriöst intresserade men ingen verkar våga komma med ett bud. Kom igen nu, jag bits inte! [:D]

Men okej, för att ge en indikation om prisbilden så kan jag säga att jag inte släpper den för 2000 kr. [:)]

Nu är den uppenbarligen såld. vad gick den för?

Our amps go to eleven...

01 Apr 2009, 13:42
Profile ICQ YIM WWW

FaQed wrote:

baoberg wrote:

Angående Arian...

Nu är den uppenbarligen såld. vad gick den för?

Our amps go to eleven...

Vad jag sålde den för tycker jag är en sak mellan köparen och mig. Om han vill berätta det så är det upp till honom. [:)]

01 Apr 2009, 13:48
Profile ICQ YIM WWW

Köparen kan om han vill höra av sig till mej så kan han få måtten på stränghållaren, om inte den gamla duger som mall.

01 Apr 2009, 14:12
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 14 posts ]