| Author |
Message |
|
naas
Joined: 08 Jul 2009, 23:08 Posts: 106 Location:
|
 Firebird, BaCH
Jag lägger nu upp en säljannons med min röda BaCH Firebird. Pris: 2000;-, inkl hardcase Kan eventuellt tänka mig ett byte mot en: - Jazzmasterliknande gitarr - Reverb alt. Delay-pedal Länk till bilder http://s757.photobucket.com/albums/xx217/davidnaas/
|
| 02 Sep 2009, 22:22 |
|
 |
|
ChronicTown
Joined: 31 Oct 2004, 23:23 Posts: 4429 Location:
|
Behöver ju egentligen absolut ingen sån här, men... Lite intressant är det.
Kan någon Tonelab vara ett intressant byte? Förmodligen helst SE, den stora varianten.
Eller Photogenic LP Junior i TV yellow (skruvad hals, en p90, kul ljud) Japantillverkad.
Eller en el-bouzouki?
/David
|
| 03 Sep 2009, 00:20 |
|
 |
|
borehead
Joined: 02 Feb 2009, 00:53 Posts: 287 Location:
|
går dessa mickar som minihumbuckers? var i Sverige finns gitarren?
/Johan
|
| 03 Sep 2009, 11:02 |
|
 |
|
ChronicTown
Joined: 31 Oct 2004, 23:23 Posts: 4429 Location:
|
borehead wrote: går dessa mickar som minihumbuckers? var i Sverige finns gitarren?
/Johan
I "riktiga" Firebirds sitter ju Firebird-mickar, som inte är desamma som minihumbuckers. Vilken typ av mickar som sitter i Bachs Firebird vågar jag dock inte svara på, hittar ingen info på EdgarAudios hemsida.
|
| 03 Sep 2009, 13:21 |
|
 |
|
naas
Joined: 08 Jul 2009, 23:08 Posts: 106 Location:
|
Gitarren finns i Göteborg.
Angående mickarna så är jag nästan hundra på att det är mini-humbuckers. De är helt ok men jag tror att ett mickbyte hade gjort gitarren mer reättvisa men det är absolut inget måste.
|
| 03 Sep 2009, 13:59 |
|
 |
|
naas
Joined: 08 Jul 2009, 23:08 Posts: 106 Location:
|
Haha, vad katten ska man ha en el-bouzouki till? Jag är möjligtvis intresserad av multieffekten men jag är egentligen ute efter separata pedaler. Ersmarker wrote: Behöver ju egentligen absolut ingen sån här, men... Lite intressant är det.
Kan någon Tonelab vara ett intressant byte? Förmodligen helst SE, den stora varianten.
Eller Photogenic LP Junior i TV yellow (skruvad hals, en p90, kul ljud) Japantillverkad.
Eller en el-bouzouki?
/David
|
| 03 Sep 2009, 14:01 |
|
 |
|
borehead
Joined: 02 Feb 2009, 00:53 Posts: 287 Location:
|
är det varianten med lång halsklack?
|
| 03 Sep 2009, 14:18 |
|
 |
|
naas
Joined: 08 Jul 2009, 23:08 Posts: 106 Location:
|
borehead wrote: är det varianten med lång halsklack?
Japp
|
| 03 Sep 2009, 15:04 |
|
 |
|
greppet
Joined: 13 Aug 2002, 20:39 Posts: 951 Location: HBG
|
Tjena i Gibson Firebird sitter mini humbuckers fast med en hel kåpa. Gibson fick tillgång till dessa mikrofoner när dom köpte upp Epiphone. mvh/Pelle mvh Pelle " Greppet" Lindberg http://www.pellelindberg.com"Blues From The South"
|
| 03 Sep 2009, 15:59 |
|
 |
|
johan
Joined: 12 Aug 2002, 10:11 Posts: 1830 Location: Helsingborg
|
Pelle, som stor användare av Firebird trodde jag du visste att det inte är mini-humbuckers i en Firebird. Mini-hums satt i LP Deluxe på 70-talet. Inte samma konstruktion. http://www.300guitars.com/articles/gibs ... rd-pickup/Sorry för kapningen. Frispark!
|
| 03 Sep 2009, 16:30 |
|
 |
|
greppet
Joined: 13 Aug 2002, 20:39 Posts: 951 Location: HBG
|
Det har du rätt i jag fick Hjärnsläpp...borde sluta jobba nu. mvh Pelle " Greppet" Lindberg http://www.pellelindberg.com"Blues From The South"
|
| 03 Sep 2009, 16:35 |
|
 |
|
borehead
Joined: 02 Feb 2009, 00:53 Posts: 287 Location:
|
jobbigt att med halsklacken lira långt upp på halsen?
/johan
|
| 03 Sep 2009, 16:38 |
|
 |
|
oberg
Joined: 20 Apr 2009, 19:35 Posts: 220 Location: Göteborg
|
borehead wrote: jobbigt att med halsklacken lira långt upp på halsen?
Det var jag som hade denna gitarren innan den såldes till Naas. Och min personliga åsikt är att det inte alls är störande. Ungefär samma känsla som att lira på en Les Paul. //Oberg
|
| 03 Sep 2009, 19:39 |
|
 |
|
naas
Joined: 08 Jul 2009, 23:08 Posts: 106 Location:
|
Nej som Oberg säger så är det inga större problem. Det är mer ett kosmetiskt problem snarare än ett praktiskt. Man funderar ju lite på vad designern tänkte då han ritade halsinfästningen. Det syns dock endast ovnifrån i spelande läge. borehead wrote: jobbigt att med halsklacken lira långt upp på halsen?
/johan
|
| 03 Sep 2009, 23:25 |
|
|