View unanswered posts | View active topics It is currently 06 Sep 2026, 08:59

Reply to topic  [ 6 posts ] 
Fender Hendrix Woodstock USA strata! 
Author Message

Post Fender Hendrix Woodstock USA strata!
Image

Hej! Funderar på att släppa en av mina signaturstrator, den berömda Hendrix stratan från 1997. Släpper den endast för att jag har en till, som grav Hendrix snubbe måste det finnas minst en i hushållet. Detta ex. är i prima skick, helt mint, endast sadlarna är bytta, (kan nog skaka fram sadlar som har Fender-Fender instämplat). Bilden gör den inte rättvisa.

Detta är en våt dröm för en vänsterspelare, absolut den ultimata stratan, (givetvis så slår en vintage 65:a denna). Fast den är tillverkad för högerspelare, den har bakvänd, omvänd logga som gör att en högerspelare blir Hendrix i spegeln, (Fender gick nog på droger när man kläckte denna idé). Dessa gitarrer börjar dra iväg i pris, bara halsplattan med ingraverat Jimi bild kostar idag minst 2500 kr på Ebay. Observera att halsknoppen sitter på fel sida, den är inte borrad på "fel" sida, helt oskruvad alltså.

Säljes för 12.500 kr eller bud, kan ev. ta en vänster Gibson i byte/delbyte, då helst en Lp Jr, eller ev. en Les Paul. Case finns ej.

Håkan Hultberg, 0703-011421, lefty.guitar@hotmail.com

"And the man with the guitar - Jimi Hendrix"

31 Oct 2009, 18:22
Profile

Oskruvad - betyder det att endast stallsadlar är bytta?
Har det suttit axelbandsknopp på andra "hornet"?
Orginal högersadel?
Casecandy?

02 Nov 2009, 23:51
Profile ICQ WWW

Hej! Inget rört, bytt förutom stallsadlar, (fast jag har nog exakt samma som satt på 1997, dvs vanliga Fender-Fender). Axelbandsknoppen finns enbart på lilla hornet, alltså inga extrahål. Tror mig ha orignalsadeln kvar, jag brukar göra nya åt vänster.

Tyvärr inget case och då heller inget candy, därav priset, kan ev. tänka mig att gå ner lite vid snabb affär.

/Håkan

03 Nov 2009, 12:24
Profile

Hundan också. En sådan har jag velat ha i många år, men nu är jag i läge att sälja några gitarrer istället för att köpa ännu fler... Hmmmm...

Sven-Johan

04 Nov 2009, 13:56
Profile

Tjena Johan! Jag kan ev. ta byten/delbyten. Återkom med mejl eller ring så snackar vi.

MVH Håkan 0703-011421.

05 Nov 2009, 00:27
Profile

Hmmmmm... Jag vågar inte kontakta dig per telefon... [:I] Då är risken stor att jag slår till... [;)]

Jag behöver verkligen inte köpa fler gitarrer just nu utan ska, i så fall, FÖRST sälja någon eller några av de jag har. Och Strator är det jag har mest av...

En sådan här spegelvänd Strata står högt på önskelistan, men just nu står en svart Gibson Les Paul Custom från tidigt 70-tal, eller så, högre på listan, så ur min synvinkel bör jag inte köpa din fina gitarr...

Som du märker håller jag på att övertala mig själv att inte köpa en Woodstock-Strata just nu... [:I][:o)] Jag är inte gjord av pengar...[V]

Sven-Johan

07 Nov 2009, 16:40
Profile
Reply to topic   [ 6 posts ]