DrSlim!
Jag gissar på att (något av) slurören (6V6:orna) är boven. Symptomen du beskriver är inte helt ovanliga vid slutrör som blivit kass.
Det kan även vara andra saker, men mitt huvudtips, utan att ha fått mer information eller ha tittat i stärkaren, är att slutrören är boven.
Om stärkare är i originalskick, finns det ingen enkel biasjustering. Du kan chansa och byta slutrören till andra 6V6GT utan utan att göra biaskoll och biasjustering, men en sådan bör definitivt göras, anser jag. Fel justerad bias kan leda till ofördelaktigt ljud och, i värsta fall, till haveri...
Det finns kunnigt folk i dina trakter som kan hjälpa dig om du vill. T.ex. Kalle på LH-Musik eller Izzy här på Ljudbojen.
Här är länk till schemat för er som är intresserade:
http://www.schematicheaven.com/fenderamps/deluxereverb_II.pdfOm stärkaren är svensksåld från början, är dock säkringarna antagligen inte som på schemat/layouten. Det kan vara säkringen på inkommande spänning som gått (om sådan säkring finns), men antagligen finns även (eller istället) en eller två säkringar för B+ som också, eller istället, kan ha gått.
Sven-Johan
Rörförstärkartekniker