| Author |
Message |
|
papamojo
Joined: 23 May 2010, 23:35 Posts: 327 Location:
|
 FBT Rörtopp - SÅLD!!!
FBT Model 500R2, 50W. Reverb, tremolo. Funkar fint för sin ålder! Rör: 2st Philips EL503 + Philips ECC82:or! Kultig pryl som låter sjukt bra. Icke att förknippas med FBT´s senare transistorprylar. Jock än joll! <font color="red"><b>SÅLD!!!</b></font id="red"> 
|
| 20 Sep 2010, 23:44 |
|
 |
|
papamojo
Joined: 23 May 2010, 23:35 Posts: 327 Location:
|
Eller byte mot nåt lika ball!
|
| 21 Sep 2010, 21:19 |
|
 |
|
Antimatter
Joined: 06 Sep 2009, 18:00 Posts: 227 Location: Göteborg
|
Fy fan vad tuff! Kan du berätta lite mer om den? Jag hittar inte jättemycket (snabb googlat bara).
|
| 21 Sep 2010, 21:33 |
|
 |
|
mishral
Joined: 31 May 2008, 13:15 Posts: 206 Location:
|
Eftersom jag spelade mycket på en såndär i studion kan jag säga att det är en riktigt bra stärkare!
__________________________
MVH/Christian
|
| 21 Sep 2010, 21:58 |
|
 |
|
papamojo
Joined: 23 May 2010, 23:35 Posts: 327 Location:
|
Jag vet inte mycket jag heller...En ball grej är att volympotten på respektive kanal har push-pull, dvs bright/normal. Det ser man ju inte på bilden och jag måste erkänna att det tog ett tag för mig att upptäcka finessen. Stärkaren torde var tillverkad omkring sent 60-tal. imorterad av nån firma i Göteborg. Som sagt, EN ÄGARE innan mig och han har bara använt sig av första kanalen då han spelade bas, både ståbas och el, på ampen. Grymma rör! Original och dom verkar inte vilja ge upp än! Måhända att röret till tremolot skulle behöva bytas ut. Efter 1 timmes hårdkörning på stärkaren ryter den gött och varmt. Väldigt mycket Shadows över det rena soundet. Vill man kräma rock n roll är det som en blandning av Sabbath (gammel-laney) och Vox. Bakgallret finns givetvis men är borttaget på bilderna pga fotograferingen av rör och övriga komponenter. Jag har sett en likadan som såldes för 11000kr i europa. Har även sett en som sålts för 300kr. Svårt med info på nätet. Kanske nån Bojjare sitter på nån mumsig fakta.
Kom och prova pjäsen vett ja´.
|
| 21 Sep 2010, 23:24 |
|
 |
|
Sustain
Joined: 02 Mar 2003, 23:01 Posts: 1934 Location: Bollnäs
|
Det finns ett antal gamla trådar här på Bojen. Jag tror det är bästa informationskällan. Använd "Search" uppe till höger.
Utöver rören som syns och nämns, finns även några ECC83:or och ett ECL82 i försteget. Det senare driver reverbet. Jag har schema om någon behöver.
/Sixten
|
| 21 Sep 2010, 23:34 |
|
 |
|
papamojo
Joined: 23 May 2010, 23:35 Posts: 327 Location:
|
Tack Sixten! Du har väl också en?
|
| 21 Sep 2010, 23:47 |
|
 |
|
papamojo
Joined: 23 May 2010, 23:35 Posts: 327 Location:
|
Upp och hoppa!
|
| 22 Sep 2010, 16:44 |
|
 |
|
HasseA
Joined: 16 Dec 2005, 23:50 Posts: 947 Location: Bollnäs
|
Jag har två av dem. Bas och gitarr ver. Slutrören är lite svåra att få tag på men jäsiken vad de låter bra!
Hasse.
|
| 23 Sep 2010, 21:27 |
|
 |
|
papamojo
Joined: 23 May 2010, 23:35 Posts: 327 Location:
|
Man kan ju alltid slå en pling till Blomman, han som köpte Sivans rörlager. Han har fan allt och mer därtill.
|
| 23 Sep 2010, 21:58 |
|
 |
|
papamojo
Joined: 23 May 2010, 23:35 Posts: 327 Location:
|
Ingen? Bud?
|
| 25 Sep 2010, 11:06 |
|
 |
|
papamojo
Joined: 23 May 2010, 23:35 Posts: 327 Location:
|
Upp för en ännu ballare häck! Bud? 
|
| 27 Sep 2010, 23:56 |
|
 |
|
Magnuspeter
Joined: 17 Sep 2009, 10:01 Posts: 351 Location: Lidingö
|
papamojo wrote: Upp för en ännu ballare häck! Bud?  Du har fått bud på mail.
|
| 29 Sep 2010, 17:28 |
|
 |
|
papamojo
Joined: 23 May 2010, 23:35 Posts: 327 Location:
|
Svar i lådan! 
|
| 29 Sep 2010, 17:41 |
|
 |
|
Magnuspeter
Joined: 17 Sep 2009, 10:01 Posts: 351 Location: Lidingö
|
Sustain wrote: Det finns ett antal gamla trådar här på Bojen. Jag tror det är bästa informationskällan. Använd "Search" uppe till höger.
Utöver rören som syns och nämns, finns även några ECC83:or och ett ECL82 i försteget. Det senare driver reverbet. Jag har schema om någon behöver.
/Sixten
Tacksam för ett schema. Mvh Magnus
|
| 04 Oct 2010, 19:38 |
|
 |
|
papamojo
Joined: 23 May 2010, 23:35 Posts: 327 Location:
|
|
| 04 Oct 2010, 20:55 |
|
 |
|
VIP
Joined: 09 Dec 2007, 22:52 Posts: 3454 Location: Sthlms Län
|
hm sugen blev jag nu! Ska kolla ekonomin ikväll! Om den inte har sålts redan?  -----VIP----- vip(snabel-a) etanet.se
|
| 14 Oct 2010, 12:48 |
|
 |
|
VIP
Joined: 09 Dec 2007, 22:52 Posts: 3454 Location: Sthlms Län
|
MEJL I LÅDAN  -----VIP----- vip(snabel-a) etanet.se
|
| 14 Oct 2010, 17:12 |
|
 |
|
papamojo
Joined: 23 May 2010, 23:35 Posts: 327 Location:
|
SÅLD!! 
|
| 19 Oct 2010, 18:19 |
|
 |
|
VIP
Joined: 09 Dec 2007, 22:52 Posts: 3454 Location: Sthlms Län
|
papamojo wrote: SÅLD!!  tjena ! tack för en smidig affär! testade med Gibson Bfg`n VILKET LJUD!!!! Supernöjd [:)] ha det gott ! Mvh VIP/Stefan  -----VIP----- vip(snabel-a) etanet.se
|
| 19 Oct 2010, 19:12 |
|
|