|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Izzy
Joined: 11 Nov 2004, 22:59 Posts: 3783 Location: Stockholm Sweden
|
 Vox Satchurator
Jag tycker redan att jag har de od-pedaler jag behöver, men kan inte låta bli vara nyfiken på Satrianis Vox Satchurator. Kan man få lite reviews och synpunkter. Är den speciell eller som alla andra od-pedaler i den där genren? Bra pris på den. Och Satrianis sound med Chickenfoot är fräckt (varför nu Peavey utvecklar en flerkanalig signaturstärkare som karln ändå bara kör på clean-kanalen). /Gunnar
|
| 01 Oct 2010, 21:44 |
|
 |
|
lillefar
Joined: 06 Jan 2010, 16:20 Posts: 4267 Location: Boden Norrbotten
|
Hepp!
Hade en Satchurator i ungefär 3 timmar sedan skickade jag tillbaka den fort som tusan. Inte särskilt bra på nått och rätt medioker pedal. Nu testade jag inte i stora riggen på fullt blås utan hemmavid med en 50 wattare. Skulle inte rekommendera den. Provspela i musikaffär är mitt råd.
"Det är aldrig försent att ge upp"
|
| 02 Oct 2010, 21:46 |
|
 |
|
Izzy
Joined: 11 Nov 2004, 22:59 Posts: 3783 Location: Stockholm Sweden
|
Okej. Ska göra det. Inte för att jag kanske behöver en od till men man blir lite nyfiken.
Det är väl som vanligt, att soundet sitter mest i fingrarna, alltså även i detta fall.
Fortsätt gärna skjuta in fler erfarenheter av denna pedal.
/Gunnar
|
| 02 Oct 2010, 21:59 |
|
 |
|
Jyda
|
Jag har haft en sån och det är en rätt speciell pedal. I början fick jag inget vettigt ur den, men med lite tålamod så gick det att få fram riktigt användbara ljud. Den har en hel del dist som är rätt 80-taligt tät. More-knappen är en inovativ funktion. Som vanligt är ljud en fråga om tycke och smak, men i min mening så bör man ge den lite tid.
|
| 03 Oct 2010, 11:09 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|