View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 10:22



Reply to topic  [ 7 posts ] 
Daisy chain 
Author Message

Joined: 07 Mar 2010, 17:26
Posts: 126
Location: Göteborg
Post Daisy chain
Dum fråga kanske men kan man köra mer än en daisy chain i sin strömförsörjare? (i mitt fall en t-rex chameleon).

I så fall, någon som vet vart man kan köpa en daisy chain med vinklade kontakter?! Dom raka som följer med gör det svårare med utrymmet på bordet...

Tacksam för svar.


19 Nov 2010, 13:28
Profile
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7803
Location: Malmö
Post 
Man kan köra flera Daisy chains från samma aggregat så länge man inte överstiger den strömmängd aggregatet kan leverera.
Efterlyser också vinklade Daisy chains, misstänker att EBS har såna, i alla fall har EBS en med små smidiga raka.


19 Nov 2010, 13:54
Profile
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2957
Location: Knivsöder!
Post 
Jag körde 12 bosspedaler och 1 wah samt ett echo från danelectro på en Cioks Big John. Inga problem. Men som Göran säger, kolla upp vad pedalerna drar först när de är påslagna, sen avrundar du lite uppåt för varje pedal och räknar ihop. Överstiger det inte max för strömförsörjaren så är det bara att åka.

"One chord is fine. Two chords
are pushing it. Three chords
and you´re into jazz - Lou Reed"


19 Nov 2010, 13:59
Profile WWW
User avatar

Joined: 10 Mar 2004, 23:38
Posts: 2344
Location: Gislaved SWISH
Post 
Här är en vinklad daisy chain: http://store.thesegoto11.se/product_inf ... cts_id=577

Jag fick med daisy chain med vinklade kontakter till min T-rex fuel tank jr

Si fractum non sit, noli id reficere


19 Nov 2010, 14:18
Profile
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post 
Din (och min...) Chameleon ger 300mA från varje isolerad utgång. Om du kör vanliga 9v pedaler så ska det inte vara några problem. Lägg delay/reverb i varsin utgång, de kan dra något mer än t ex distar och od's.

Stinkfoot har f ö en sida där han samlat en massa pedalers strömförbrukning (pallar inte länka, sitter vid fel dator...)

Jag efterlyste också vinklade kontakter på en daisychain, Thomann har en billig variant, dock med hona. Man kan ta en av singelkablarna och "skarva", eller löda på en ny hane så funkar det kanon.

Länk till Thomanns:

http://www.thomann.de/se/the_sssnake_dc5.htm

Matte

mslcases@gmail.com


19 Nov 2010, 15:20
Profile

Joined: 06 Jan 2010, 16:20
Posts: 4265
Location: Boden Norrbotten
Post 
Är det bara jag som tycker att vinklade sitter bättre fast i pedalerna eller är det bara inbillning!

"Det är aldrig försent att ge upp"


19 Nov 2010, 18:22
Profile WWW

Joined: 07 Mar 2010, 17:26
Posts: 126
Location: Göteborg
Post 
Okej, tack för tipsen! Blir nog en från These go to 11..

Håller med om att dom kanske sitter något bättre också...


19 Nov 2010, 20:39
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.