View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Jun 2026, 00:45



Reply to topic  [ 6 posts ] 
Cuntroller - nu med ljudprov 
Author Message

Joined: 01 Jan 2008, 21:52
Posts: 170
Location: Stockholm
Post Cuntroller - nu med ljudprov
Tjenare! På grund av ändrade förutsättningar funderar jag på att göra mig av med min Cuntroller. Länkar till en tråd med info om stärkaren (westhammers säljtråd där jag köpte den) http://ljudbojen.com/bojen/topic.asp?TO ... cuntroller

Ända skillnaderna från bilden där är;
- Jag fixat ett mycket snyggare fronttyg till toppen (tänk 60-tals flum).
- Uffen har fixat bakgallret samt småfix.
- Det sitter numer två Celestion G12 75T i lådan. Låter klockrent.
- Jag har satt igen "topphålen" på lådan provisoriskt för bättre basrespons.

Här finns ett ljudklipp: http://www.speedyshare.com/files/252657 ... r_test.mp3
Först plinkar jag med en gammal Gretsch Duo Jet med gitarrens volymkontroll neddragen, sen ökar jag upp till rocknrollcrunch. Lite fuzzigt blir det med Gretas halsmick + mudswitchen. Efter halva klippet byter jag till en Gibson LP Special som är nedstämd.. även här börjar jag med volymratten neddragen och sen blir det ett dödsaktig riff och sen lite halsmick-gung. Hafsigt spelat, men det hörs iaf. Inspelat med en Zoom H2 några meter ifrån, så det är ju inte optimalt uppmickat heller. Gnäll!

Även jag vill ha 10000 kr. Däremot slipper jag helst skicka den, dvs har folk i Gävleborgsområdet förtur. I bytesväg är jag framför allt intresserad av en bra 2x12 eller 4x12.

Mobilkameran fixar biffen:
Image
Image
Greta. Egnatern agerar endast gitarrställ såklart.
Image
Image


04 Nov 2010, 16:01
Profile

Joined: 01 Jan 2008, 21:52
Posts: 170
Location: Stockholm
Post 
Det är en sejjamatta jag inte fick tyst på som väsnas, inte stärkaren [:)]


19 Nov 2010, 20:57
Profile

Joined: 21 Jul 2010, 07:28
Posts: 97
Location:
Post 
Har du kvar skylten med namnet CUNTROLLER som ska sitta fram på förstärkaren ?
Eller är det den som Stig Vig har satt på sin sänggavel ?


19 Nov 2010, 22:28
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 01 Jan 2008, 21:52
Posts: 170
Location: Stockholm
Post 
einarhult wrote:

Har du kvar skylten med namnet CUNTROLLER som ska sitta fram på förstärkaren ?
Eller är det den som Stig Vig har satt på sin sänggavel ?


Den är nog besudlad av Per (tyvärr?).


19 Nov 2010, 23:00
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7492
Location: Götelaborg
Post 
Bump för en förbannat bra stärk.

jesper@gofastparts.se


26 Nov 2010, 09:04
Profile

Joined: 01 Jan 2008, 21:52
Posts: 170
Location: Stockholm
Post 
Racing wrote:

Bump för en förbannat bra stärk.

jesper@gofastparts.se


Tack Jesper! Du är inte sugen då?


30 Nov 2010, 20:40
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 34 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.