Tycker det händer för lite på gitarrfronten å ställen här hemmavid e bra fulla kan vi säga.
Därför kan jag tänkas byta följande två guitarer mot ngt annat,å då antingen Gibbe eller highend japan.
INGET ANNAT e intressant.

Daion Power MkXX. En av 5 reggade svarta i världen enl Daion registret online.I mitt tycke en av de vackraste gitarrerna som finns. Fint skick vill jag påstå. Tyvärr har det suttit en Bartolini mick i halsen på den,men den e numer utbytt mot ett orginal igen. Dessvärre finns då "extra hålet" kvar i micksargen efter att ha haft en vanlig mick installerad. Annars iordning i alla ändar.Orginal hardcase i lika fint skick det. Årsmodell 1982,å naturligtvis tillverkad för hand vid japanska Yamaki.
Halsprofilen för dem som inte e så bekanta med en MkXX e ung pålle -59. Compound bräda i ebenholtz. Jag har två...å kan därför tänka mig byta denna mot ett intressant objekt,å NEJ...den e inte till salu för kontanter. Enbart byte å enbart ett byte som känns bra för båda parter. Om du undrar vad en MkXX i fint skick betingar idag...kolla amerikanska e-bay...[;)]
Finns många bilder av den för den som e intresserad.
Next up.....

...ngt jag tror de flesta känner igen. E en -09a SG standard som e uträtad med världen i största allmänhet. Mkt fint skick,å plasten sitter kvar på plektrumskyddet. Har en mkt liten ding på nedre hornet som jag anser e värd att nämna,men e bortsett från det i nyskick. Moddad med sk treble bleeds numer. Polerad i bräda å band samt har fått översadeln justerad. Orginalmickar i form av 498/490. Resonant tycker jag,man märker verkligen hur det vibrerar i hela gitarren när man lirar.
Se den som en vettig SG som fått det i TLC Gibson inte gav den ung.[:D]
Återigen...finns fler bilder för den som e intresserad å inte heller denna e direkt till salu för cash.
jesper@gofastparts.se