| Author |
Message |
|
Tubis
|
Fast anledningen att jag tycker du ska sänka R3 är att 1M äter gain och då kan du justera upp till det ursprungliga genom att sänka R3. Ska du vara true ska du även höja värdet på C10 för iom R3 så ändrar du det filtret......fast det skadar nog inte ändå....
|
| 28 Dec 2010, 17:57 |
|
 |
|
propal2
|
Tubis wrote: Fast anledningen att jag tycker du ska sänka R3 är att 1M äter gain och då kan du justera upp till det ursprungliga genom att sänka R3. Ska du vara true ska du även höja värdet på C10 för iom R3 så ändrar du det filtret......fast det skadar nog inte ändå....
1. okok...Blir det bättre om jag tar bort 510k motståndet och köper en 1M pot eller ska jag behålla 500k potten och ta bort 510k motståndet? 2. Bara så jag fattar det rätt: 1M Motståndet äter väl bara gain i 2204 läget? 3. isåfall kanske det är bättre att jag återinför 1M DUAL GAIN POT med halva potten som nuvarande och andra halvan istället för 1M motståndet?
|
| 28 Dec 2010, 18:37 |
|
 |
|
Tubis
|
propal2 wrote: Tubis wrote: Fast anledningen att jag tycker du ska sänka R3 är att 1M äter gain och då kan du justera upp till det ursprungliga genom att sänka R3. Ska du vara true ska du även höja värdet på C10 för iom R3 så ändrar du det filtret......fast det skadar nog inte ändå....
1. okok...Blir det bättre om jag tar bort 510k motståndet och köper en 1M pot eller ska jag behålla 500k potten och ta bort 510k motståndet? 2. Bara så jag fattar det rätt: 1M Motståndet äter väl bara gain i 2204 läget? 3. isåfall kanske det är bättre att jag återinför 1M DUAL GAIN POT med halva potten som nuvarande och andra halvan istället för 1M motståndet? 1:Byter du 500k pot mot 1M pot så blir det som att du hade 500k pot men inget 1M motstånd efter. Alltså vore det mest korrekta att enbart byta mot 1M pot. 1M pot + 1M mostånd blir ju 500k. Tänk det totala motståndet du får med alla resistanser. 2: ja 3:Låter knepigt, ser jag inte varför du skulle göra.
|
| 28 Dec 2010, 19:12 |
|
 |
|
Tubis
|
Nu tycker jag du tutar och kör och låter motorn inte bra så fixar du det sen. Det finns inga"rätta lösningar". Bara värde 510k får mig att sätta i halsen och undra vem som har det värdet i lådan när han gjort den modden du utgår efter.....
|
| 28 Dec 2010, 19:21 |
|
 |
|
propal2
|
Tubis wrote: Nu tycker jag du tutar och kör och låter motorn inte bra så fixar du det sen. Det finns inga"rätta lösningar". Bara värde 510k får mig att sätta i halsen och undra vem som har det värdet i lådan när han gjort den modden du utgår efter.....
Han heter Dennis Kager, googla lite på honom tycker jag!!! Tack för all feedback Snart dags å löda då.... bara få det konstaterat bortom allt rimligt tvivel: 1. R3 bort, byter 500k pot till en 1M pot och låter 1M resistorn vara kvar?
|
| 28 Dec 2010, 21:46 |
|
 |
|
Tubis
|
propal2 wrote: Tubis wrote: Nu tycker jag du tutar och kör och låter motorn inte bra så fixar du det sen. Det finns inga"rätta lösningar". Bara värde 510k får mig att sätta i halsen och undra vem som har det värdet i lådan när han gjort den modden du utgår efter.....
Han heter Dennis Kager, googla lite på honom tycker jag!!! Tack för all feedback Snart dags å löda då.... bara få det konstaterat bortom allt rimligt tvivel: 1. R3 bort, byter 500k pot till en 1M pot och låter 1M resistorn vara kvar? Nu missupfattade du....!1M poten var för att du skulle kunna behålla r3 och ändå få samma gain......
|
| 29 Dec 2010, 06:22 |
|
 |
|
propal2
|
har gjort en ny layout inte märkt ut allt men byter 500k potten mot 1M. 1. skulle bara få det verfierat att iallafall plexi-switchen + voice switchen är rätt dragna. 2. undrar oxå vad man kan använda som "turrets" (lödpinnarna-ni vet) lr var man kan köpa? har en teflonplatta på jobbet (cnc-vek.mek:stad)  
|
| 04 Jan 2011, 00:54 |
|
 |
|
1959-2203
Joined: 09 Jun 2008, 15:15 Posts: 148 Location: Hässelby/Linköping
|
1. Vågar inte uttala mig om switcharna, det kan säkert någon annan bättre och säkrare. Ett tips jag fått av Owe och som jag själv använt är att löda tonkontroll-komponenterna (dina 56k, 250p och 2 x 22n i mitten på kortet) direkt på pottarna. Funkar bra och skapar lite mer utrymme på kortet om det blir trångt. Också färre trådar till och från kortet att hålla reda på. 2. Jag har köpt turrets och verktyg för att banka fast dem från http://www.ampmaker.com/index.html. Han har också turrets som man istället fäster med en mutter på undersidan( http://www.ampmaker.com/forum/viewforum ... 088dbe7563). Kanske kan vara bra om man behöver flytta på dem när man moddar (har inte provat). Jonas B
|
| 04 Jan 2011, 11:46 |
|
 |
|
propal2
|
Quote: 1. Vågar inte uttala mig om switcharna, det kan säkert någon annan bättre och säkrare. Ett tips jag fått av Owe och som jag själv använt är att löda tonkontroll-komponenterna (dina 56k, 250p och 2 x 22n i mitten på kortet) direkt på pottarna. Funkar bra och skapar lite mer utrymme på kortet om det blir trångt. Också färre trådar till och från kortet att hålla reda på. 2. Jag har köpt turrets och verktyg för att banka fast dem från http://www.ampmaker.com/index.html. Han har också turrets som man istället fäster med en mutter på undersidan( http://www.ampmaker.com/forum/viewforum ... 088dbe7563). Kanske kan vara bra om man behöver flytta på dem när man moddar (har inte provat). Jonas B Tack för svar Jonas! 1. bra ide angående tonkontrollen! ju lättare ju bättre.... funderara faktist på strunta i den switchen å köra med 500p å 33k varianten fast på kortet... till och börja med... lät bra innan så... 2. japp dom turreterna ser bra ut... skulle vara gött om man kunde köpa dom i sverige... hittade några liknande nyss men inte lika fina med hålet däruppe... dom kallar det för <b>lödstöd </b> å finns på http://www.bhiab.se/perl/index.cgi om man söker finns dom lite längre ner på sidan. tror jag hittade på elfa oxå men försöker bojkotta dom...dyrt!! vill fortfanrande få det verifierat om mina tråddragningar på plexi-switchen å "voice-switchen" stämmer.. snälla... TUBIS m.fl... hallå!!!
|
| 04 Jan 2011, 18:18 |
|
 |
|
propal2
|
OK plexi läget funkar inte iallafall kan det SW punkt 3 som skall ner till jord istället för mellan 1 och 3 ???
vore tacksam om någon kunde ge en hint!!!
Annars provar jag Ralvejds eminenta förslag( citerat nedan) som tyvärr belastar V1a onödigt i plexi läget.
<i>"Eller så lägger du båda SW-halvor efter V1B. Den första SW-halvan väljer vilken signal som skall gå fram till V2A. Den andra SW-halvan jordar ned V1B anod via ditt ? 2M2 (kan var betydligt lägre om så skulle behövas) motstånd när plexi läget väljs.
Motstånd 1,0M på V1B grid ska tas bort! Motstånd 100K på V1B grid kan tas bort?
Vill du individ anpassa signalnivåerna kan de göras med varsitt motstånd på V2A grid, så som du ritade i ditt 2:a schema (SW mittpol hamnar då på V2A grid). Även högpass kondingen 1nf kan/bör då individanpassas.
V1B kommer alltid att jobba men det spelar mindre roll om strömen genom den är konstant(tomgång) eller fluktuerar(signal).
Men! denna lösning lastar V1A mer när plexi läget väljs (både V1B & V2A lastar då) hur mycke det påverkar har jag ingen susning om.""]
|
| 06 Feb 2011, 23:34 |
|
 |
|
propal2
|
OK plexi läget funkar inte iallafall kan det SW punkt 3 som skall ner till jord istället för mellan 1 och 3 ???
Annars provar jag Ralvejds eminenta förslag( citerat nedan) som tyvärr belastar V1a onödigt i plexi läget.
<i>"Eller så lägger du båda SW-halvor efter V1B. Den första SW-halvan väljer vilken signal som skall gå fram till V2A. Den andra SW-halvan jordar ned V1B anod via ditt ? 2M2 (kan var betydligt lägre om så skulle behövas) motstånd när plexi läget väljs.
Motstånd 1,0M på V1B grid ska tas bort! Motstånd 100K på V1B grid kan tas bort?
Vill du individ anpassa signalnivåerna kan de göras med varsitt motstånd på V2A grid, så som du ritade i ditt 2:a schema (SW mittpol hamnar då på V2A grid). Även högpass kondingen 1nf kan/bör då individanpassas.
V1B kommer alltid att jobba men det spelar mindre roll om strömen genom den är konstant(tomgång) eller fluktuerar(signal).
Men! denna lösning lastar V1A mer när plexi läget väljs (både V1B & V2A lastar då) hur mycke det påverkar har jag ingen susning om.""]
|
| 07 Feb 2011, 00:54 |
|
 |
|
ralvejd
|
propal2 wrote: OK plexi läget funkar inte iallafall kan det SW punkt 3 som skall ner till jord istället för mellan 1 och 3 ???
nästa rätt stift 2 ska va där du satt 1:an <b>ralvejd@pc010:~$</b> <i>Generalist, kan inget om allt"] http://www.ralvejd.se/
|
| 07 Feb 2011, 00:56 |
|
 |
|
propal2
|
Quote: nästa rätt
stift 2 ska va där du satt 1:an
Ralvejd!!! där satt den! kort och gott helt dräpande!! hur kunde jag missa det!! du e et geni, jag e en idiot! Tack! ok fram med lödkolven igen.... och tennsuget!!!
|
| 07 Feb 2011, 08:04 |
|
 |
|
Mrcool
|
Switchen är ju fel kopplad.
3 och 6 skall lödas ihop på switchen, 3 får inte gå mot jord som du har ritat.
Alltså
2 till 500k Volume pot som du har ritat 1 till 68k som du har ritat 3 till 6 på switchen EJ TILL JORD 4 till C11 som du har ritat 5 till 220K som du har ritat 6 till 3 på switchen
Skall man dessutom vara petig så skall pilen gå ut från pinne 5 inte mot pinne 5 som det är ritat på schemat.
Switschen fungerar så att pinne 2 växlar mellan pinne 1 och 3 pinne 5 växlar mellan pinne 4 och 6
<i><font color="blue">Hobby byggare och Industrielektriker"]</font id="blue">
|
| 07 Feb 2011, 12:18 |
|
 |
|
propal2
|
Quote: Switchen är ju fel kopplad.
3 och 6 skall lödas ihop på switchen, 3 får inte gå mot jord som du har ritat.
Alltså
2 till 500k Volume pot som du har ritat 1 till 68k som du har ritat 3 till 6 på switchen EJ TILL JORD 4 till C11 som du har ritat 5 till 220K som du har ritat 6 till 3 på switchen
Skall man dessutom vara petig så skall pilen gå ut från pinne 5 inte mot pinne 5 som det är ritat på schemat.
Switschen fungerar så att pinne 2 växlar mellan pinne 1 och 3 pinne 5 växlar mellan pinne 4 och 6 Tack! men Rajveld rädde ut det hela tidigare!! Quote: stift 2 ska va där du satt 1:an Och 2204 läget ryter gött å Plexi klonkar på!! Ser ut enligt följande! Skall ändra lite "voicing"när jag får tid! 
|
| 07 Feb 2011, 15:48 |
|
 |
|
ralvejd
|
propal2 wrote: Quote: nästa rätt
Ralvejd!!! där satt den! kort och gott helt dräpande!! hur kunde jag missa det!! du e et geni, jag e en idiot! Tack! ok fram med lödkolven igen.... och tennsuget!!! Nu ska vi inte gå till överdrifter, det första man blir blid på är ögat[:D] Ljudprov[:p]? <b>ralvejd@pc010:~$</b> <i>Generalist, kan inget om allt"] http://www.ralvejd.se/
|
| 11 Feb 2011, 23:29 |
|
 |
|
propal2
|
ralvejd wrote: propal2 wrote: Quote: nästa rätt
Ralvejd!!! där satt den! kort och gott helt dräpande!! hur kunde jag missa det!! du e et geni, jag e en idiot! Tack! ok fram med lödkolven igen.... och tennsuget!!! Nu ska vi inte gå till överdrifter, det första man blir blid på är ögat[:D] Ljudprov[:p]? <b>ralvejd@pc010:~$</b> <i>Generalist, kan inget om allt"] http://www.ralvejd.se/Men nu har jag ändrat den igen + lite annat!! och meckat med voicingen och..... det är helt otroligt vad den låter bra från krispigaste fenderligt glasklaraste till det bästa PLEXI tung gung jag kan tänka mig!!! med resonance och presence så breddas basen (fast det finns hur mycke bas somhelst innan) å diskanten till något som påminner om mesa... helt otroligt. resonane mod är helt klart att rekommendera om man vill ha tajtare å mega fet bas! 2204 läget låter oxå bra men inte lika vacker gain som i plexi men desto mer... och bra clean oxå faktist ...... hade en katod konding på v1b först å d va gött <u>men</u> lite lätt för squeal å rundgång vid full gain....kanske skulle passa vissa men inte mig. nu ska jag bara sätta in min förberedda fx loop!! så e den färdig. ska fixa några ljudklipp i veckan. Så här ser den ut iallafall.: 
|
| 14 Feb 2011, 19:15 |
|
 |
|
propal2
|
|
| 20 Feb 2011, 20:56 |
|
 |
|
Ocku
|
Jag gillar designen! [:)]
------ Dom låter alla lika
|
| 21 Feb 2011, 13:55 |
|
 |
|
Martin Kuhn
|
Ocku wrote: Jag gillar designen! [:)]
+1, skönt neo-retro-brutal! Hur har du skurit ut blixtarna? "The Tone is in your pants" http://kuhnamps.com
|
| 21 Feb 2011, 16:46 |
|
 |
|
propal2
|
Martin Kuhn wrote: Ocku wrote: Jag gillar designen! [:)]
+1, skönt neo-retro-brutal! Hur har du skurit ut blixtarna? "The Tone is in your pants" http://kuhnamps.comJag har en mekanisk verkstad - ezy jobb i cnc maskinen. Men ljudet då? skulle vara kul med lite utlåtanden bra som dåliga!?
|
| 21 Feb 2011, 16:53 |
|
 |
|
VacuumVoodoo
Joined: 27 Dec 2007, 23:30 Posts: 2735 Location: Göteborg, Majorna/Linné
|
Kul design, tror mig minnas att jag såg denna blixtlogo på en radiostation i förra seklet då man fortfarande lyssnade på mellanvåg. Låter ju bra (i mina moitorer) trots diktafonen och det djupa botten saknar jag inte i dessa prover. Det är väl basistens slavgöra att leverera? Upp och ner panelen är väl bra att ha när man skall spela hängandes i fötterna från taket.....[:D] Alex Tubewonder, Louder&More, Zagray! - Made in Västra Götaland - så de' så! http://www.anacon-tech.comhttp://www.youtube.com/vacuumvoodoo
|
| 21 Feb 2011, 17:24 |
|
 |
|
Izzy
Joined: 11 Nov 2004, 22:59 Posts: 3783 Location: Stockholm Sweden
|
Håller med om att det är cool lådda [:)]
Har lyssnat lite. Vad är det för högtalare du kör genom? Det låter generellt lite sprättigt, nästan spräckt på toppen. Nästan som om du körde i bredbandstrattar.
Hur högt kör du mastern? Är den max på low gain-klippen? Känns lite stelt. Det kan ju vara högtalarna, eller att du håller igen mkt på mastern så att slutsteget inte svettas särskilt mkt. Man vill gärna höra när den slutstegsdistar. Pump up the volume! [:p]
Annars är det en bra och lovande klang i low gain-klippen, tonen finns där.
Jag skulle ökat första gridmoståndet. Med 10k och framför allt 2204-läget blir det lätt för skrälligt i diskanten, inte minst med en Tele. Bättre i så fall med 33-68k och sedan en 100pF över gain-poten.
2204-klippet känns dessutom bumligt och geggigt i botten, som om något steg får för mkt helt enkelt. Svårt avgöra vilket av schemat. Kör du 0.68uF på första på det klippet? Jag hade antagligen satt en 500pF över 470k efter andra steget för att lyfta mid-treble en bit, men det förutsätter nog att du rullar av treble tidigare, redan in i första steg.
Några tankar i alla fall!
/Gunnar
<font size="2"><i>"Jag ä ju nörd så jag har ju alltid fel vafan jag än säg." (Knut)"]</font id="size2">
|
| 21 Feb 2011, 17:26 |
|
 |
|
propal2
|
Quote: Har lyssnat lite. Vad är det för högtalare du kör genom? Det låter generellt lite sprättigt, nästan spräckt på toppen. Nästan som om du körde i bredbandstrattar. Det är riktigt gamla Fanes (2x12closedback)inga bredbands trattar. men det är inte högtalarna jag tror det är diktafonen och hade presence kl.12 såvida jag inte spräckte något när jag körde massa bas efter några öl.... nu blir jag nervös måste kolla när jag kommer hem på onsdag....älskar dom högtalarna. Quote: Hur högt kör du mastern? Är den max på low gain-klippen? Känns lite stelt. Det kan ju vara högtalarna, eller att du håller igen mkt på mastern så att slutsteget inte svettas särskilt mkt. Man vill gärna höra när den slutstegsdistar. Pump up the volume! [:p] Håller med...om du mena plexi klippen.... vred upp mastern bara till kl.9... hon börja låta lite bättre vid 10:30 men d va så tyst i kvarteret att jag fega lite... hon e så jvla högljudd för att vara 40-50watt.gain var på max. ska våga till helgen. Quote: Jag skulle ökat första gridmoståndet. Med 10k och framför allt 2204-läget blir det lätt för skrälligt i diskanten, inte minst med en Tele. Bättre i så fall med 33-68k och sedan en 100pF över gain-poten. E helt med dig:men jag tog 10k för jag vill komma åt "in the face" grejen å det fick jag med råge... riktigt gött å spela med det men kan bli lite förmöcke.. orginal pignosen hade ingen alls(d va tufft). men skall prova å höja till 68k kanske t.o.m prova den där hemska bright cappen! Quote: 2204-klippet känns dessutom bumligt och geggigt i botten, som om något steg får för mkt helt enkelt. Svårt avgöra vilket av schemat. Kör du 0.68uF på första på det klippet? Jag hade antagligen satt en 500pF över 470k efter andra steget för att lyfta mid-treble en bit, men det förutsätter nog att du rullar av treble tidigare, redan in i första steg. E helt mä dig igen: för det första måste jag dra på mastern rejält för att 2204 läget skall låta bra(men då låter det oxå bra) + att den e inte färdi voicad riktigt. bara älskar plexi läget. 0.68uF på klippet.funkar med 25uF. på switchen. tror jag blir guld... men vad tror du om å höja V1b katodresistor till 10k och kanske en konding på den? Tack så mycke Gunnar asbra tips du har ju guldöron!!!
|
| 21 Feb 2011, 18:17 |
|
 |
|
propal2
|
VacuumVoodoo wrote: Kul design, tror mig minnas att jag såg denna blixtlogo på en radiostation i förra seklet då man fortfarande lyssnade på mellanvåg. Låter ju bra (i mina moitorer) trots diktafonen och det djupa botten saknar jag inte i dessa prover. Det är väl basistens slavgöra att leverera?
Tack Alex! joo det var mening att det skulle se lite gammalt ut.. det mesta var snyggare å bättre förr!! Quote: Upp och ner panelen är väl bra att ha när man skall spela hängandes i fötterna från taket.....[:D] HAHA! får väl etsa en faceplate så jag slipper hänga upp o ner!!
|
| 21 Feb 2011, 18:25 |
|
 |
|
Izzy
|
Precense på 12, marshall-krets, 10k grid + Fane förklarar det mesta. Mer än diktafonmick...[:)]
Jag föredrar 4-5k på andra katod framför 10k + konding. Blir gärna lite hårt med konding. Det finns en sweet spot i den där kretsen kring 4k, utan konding. Bättre strypa botten med en trång signalkonding före, typ 2.2-4.7nF.
Mastern i botten när du kör low gain! Allt annat blir stelt och trist. Även om du bara kör lågt på gain.[}:)]
/Gunnar
<font size="2"><i>"Jag ä ju nörd så jag har ju alltid fel vafan jag än säg." (Knut)"]</font id="size2">
|
| 21 Feb 2011, 19:15 |
|
 |
|
propal2
|
Quote: <i>Originally posted by Izzy"]
Precense på 12, marshall-krets, 10k grid + Fane förklarar det mesta. Mer än diktafonmick...[:)] presence typ Klockan 12. asså bara för att jag hade lite resonance igång oxå å då känns det alltid som det behövs lite mer presence av nån anledning!!! kom ihåg att jag inte hade uppe mastern!! lite kompensation du vet!!!? Har du provat 10k grid? d e ju inte bara diskant det ger utan en "go touch känslighet" en direkthet! Quote: Jag föredrar 4-5k på andra katod framför 10k + konding. Blir gärna lite hårt med konding. Det finns en sweet spot i den där kretsen kring 4k, utan konding. Bättre strypa botten med en trång signalkonding före, typ 2.2-4.7nF. OK ja e med!! en trång konding innan låter som en bra ide... Hur e d med 100pF på anod resistorn på V1b.. vad tror du om det? Quote: Mastern i botten när du kör low gain! Allt annat blir stelt och trist. Även om du bara kör lågt på gain.[}:)] Hold your horses!!! Jag vet att det blir klarare men håller inte med dig om att det blir stelt å trist snarare tvärtom lite krispigare cleant. d va typ gain å master kl.12 Tack igen Gunnar!! shit du e verkligen vaken på ljud!!
|
| 21 Feb 2011, 20:44 |
|
 |
|
Izzy
|
propal2 wrote: Har du provat 10k grid? d e ju inte bara diskant det ger utan en "go touch känslighet" en direkthet!
Japp. Det är kul att labba med värden under 33k ibland, i low gain-stärkare. Ger liv i tonen och en speciell feeling i anslaget som du säger. Men, när man har en krets som distar lite mer, tre gainsteg eller mer, blir det för hårt och vasst med 10k. Quote: Hur e d med 100pF på anod resistorn på V1b.. vad tror du om det?
Det är bra om du inte behöver den, men man kan testa. Jag undivker om det går sätta trebleavrullning redan på andra steget. Men du kan också testa en 500pF (eller mindre) mot jord från punkten 4 i din switch, dvs. efter 470k-motståndet (eller efter 68k-motståndet in i V2A om du har en bypasskonding på 470k-motståndet, det är inte så himla bra om signalen går från anod rakt ned i jord). Du kan med fördel också pröva lyfta 0.68-kondingen på V2A katod (på switch?). Den kondingen är jäkligt bra om du ligger och kör plexiläge och med gain högt uppskruvat, då den tightar till botten lite. Kör du inte försteget så hårt kan det vara bättre, varmare, mulligare utan den kondingen. Kondingen trycker upp hela regitsret i övre mellanregister och treble. Framför allt låter 2204-lägeta bättre utan. /Gunnar <font size="2"><i>"Jag ä ju nörd så jag har ju alltid fel vafan jag än säg." (Knut)"]</font id="size2">
|
| 22 Feb 2011, 00:25 |
|
 |
|
Izzy
|
propal2 wrote: Har du provat 10k grid? d e ju inte bara diskant det ger utan en "go touch känslighet" en direkthet!
Japp. Det är kul att labba med värden under 33k ibland, i low gain-stärkare. Ger liv i tonen och en speciell feeling i anslaget som du säger. Men, när man har en krets som distar lite mer, tre gainsteg eller mer, blir det för hårt och vasst med 10k. Quote: Hur e d med 100pF på anod resistorn på V1b.. vad tror du om det?
Det är bra om du inte behöver den, men man kan testa. Jag undivker om det går sätta trebleavrullning redan på andra steget. Men du kan också testa en 500pF (eller mindre) mot jord från punkten 4 i din switch, dvs. efter 470k-motståndet (eller efter 68k-motståndet in i V2A om du har en bypasskonding på 470k-motståndet, det är inte så himla bra om signalen går från anod rakt ned i jord). Du kan med fördel också pröva lyfta 0.68-kondingen på V2A katod (på switch?). Den kondingen är jäkligt bra om du ligger och kör plexiläge och med gain högt uppskruvat, då den tightar till botten lite. Kör du inte försteget så hårt kan det vara bättre, varmare, mulligare utan den kondingen. Kondingen trycker upp hela regitsret i övre mellanregister och treble. Framför allt låter 2204-lägeta bättre utan. /Gunnar <font size="2"><i>"Jag ä ju nörd så jag har ju alltid fel vafan jag än säg." (Knut)"]</font id="size2">
|
| 22 Feb 2011, 00:26 |
|
|