MorteMacabre wrote:
Gokväll!
Finns det någon här som skulle kunna tänka sig att bygga en 6G15-klon och vad skulle det i så fall kosta?
Tack på förhand!
Tjacka en av di där snorbilliga 5w-topparna och skicka den till mig, eller nån annan som har lust, tid och kunskap. Med en sån har du chassi, kabinett och trafos, sen behövs bara tanken. Priser diskuteras icke på Bojen, man får mejla. Men nån 6G15-klon har jag ingen lust att bygga, utan det blir i så fall en variant som inte sabbar dry-signalen.
Quote:
Varför har man t.ex. en reverbkrets med 6K6 och utgångstrafo, istället för med småsignalsrör som i vanliga rörcombos?
Jag tror att Fender helt enkelt använde samma chassi och trafos som till sina småstärkare, de hade en 6v6 med utgångstrafo, så man kunde använda samma grejor. Reverbet med 12AT7 utvecklades senare, och då behövs också en annan trafo.
"The Tone is in your pants"
http://kuhnamps.com