Om jag inte får min kompressor såld så kan jag byta den där jag köpte den mot något annat. Det enda problemet är att jag inte vet jag behöver eller saknar. Så om någon ser det uppenbara eller har några roliga tips/förslag så tas de emot hjärtligt här. Kanske något jag missat? Ett förbehåll är att om pedalen inte ska sitta i slutet så bör den vara TB och om den inte är det så bör den ha en riktigt fin/bra buffer.
Jag spelar mest indie-rock/pop och shoegaze och pedalbordet innehåller idag: Wah Wah - Vox/Whipple, Tuner - Sonic Reserch, Mini Deja Vibe - Fulltone, Fulldrive 2 - Fulltone, Indie Fuzz - CCP, Carbon Copy MXR, Reptile - T-REX.
Pedalerna är kopplade i ordningen enligt ovan, men är lätt flyttbara. Funderar på att sätta Indie och Tuner innan wah om det behövs och för att få ett bredare användningsområde med Indie+Wah.
Förstärkarna som jag anväder är Vox AC30, Orange OR80 & Fender Pro JR. Alla ganska rena i ljudet och jag vill lägga till disten i efterhand via pedaler. Använder inte loop.
Jag har haft funderingar på en GT-500 från Fulltone för att få möjlighet till en clean boost samtidigt som en dist med annan karaktär jämfört med Fulldriven. Har ju även en wah-induktor som kan leverera skönt mellanregister om jag fattat saken rätt.
Men jag saknar samtidigt LFO-grejen som min Boss AW-2 gjorde, men det finns ju en Rainger FX Compactotron som skulle kunna vara något, den ska jag testa. Jag använder inte LFO-grejen så jättemycket, men jag saknar att inte kunna använda den då det är en kul spejsad effekt. Fulltones Supa Trem är ju oxå nice, men tremolo har jag i AC30:n när jag behöver det. Ibland giggar man ju dock på lånestärkare och då kan Vibe-pedalen jag har på bordet göra ett tremolo-liknande ljud.
Ett Reverb har jag funderat på, ex Room Mate från T-rex, men samtidigt så har jag ett analogt delay - MXR Carbon Copy - som jag använder till reverb-liknande ljud. Delayet används också till självoscillation, så en pedal för det kan ju vara en poäng i att ha så man slipper skruva så mycket. Är svag för tremolo+reverb-ljud av typen som är i den gamla tv-serien Twin Peaks. Frågan är om det är så användbart.
Så går mina tankar kring detta, så nu är jag nyfiken på lite inputs från er! [:)]
"One chord is fine. Two chords
are pushing it. Three chords
and you´re into jazz - Lou Reed"