
Mabass custom telecaster.
ejsan!
Tänkte kolla om intresse finns för denna, vill då byta mot stärkare. Det är i alla fall en telecaster byggd av Mats Silverstam som äger mabass i Karlskoga. Den byggdes 98/99 och har fendermått. Gitarren är alltså specialbeställd åt en kund.
Kroppen är av al, halsen är i ett stycke lönn och den har dubbla bindingar. Lackad i cellulosa, därför är halsen trevlig och gul. Plektrumskydd samt kontrollplatt har ingraverat mönster och bara det kostade en stor slant enligt Mats.
Ett gediget bygge med ett jäkla häng i. Dock åkte gitarrekonomin på en smäll efter att jag köpte mig en r8, samt denna och en utlandsresa på det. Vill låta besparingarna vara till stärkarköp, därför kan det bli så att denna får gå även fast jag vill ha kvar den...
Intressanta byten är rörstärkare, så kom med förslag. Nyproducerade grejer så går på löpande band kanske är mindre relevant i mitt sammanhang dock.
Bilderna gör då ingen rättvisa för denna gitarr och tyvärr är systemkameran på jobbet...
Nu ser den ut så här.





Ps: Affär är troligtvis på g med matsrune, men vill lägga ut i vilket fall.
Med vänliga hälsningar av mig, Christian Henning.