View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Jun 2026, 07:49



Reply to topic  [ 5 posts ] 
Mabass custom telecaster. 
Author Message

Joined: 22 Sep 2009, 21:37
Posts: 1477
Post Mabass custom telecaster.
ejsan!

Tänkte kolla om intresse finns för denna, vill då byta mot stärkare. Det är i alla fall en telecaster byggd av Mats Silverstam som äger mabass i Karlskoga. Den byggdes 98/99 och har fendermått. Gitarren är alltså specialbeställd åt en kund.

Kroppen är av al, halsen är i ett stycke lönn och den har dubbla bindingar. Lackad i cellulosa, därför är halsen trevlig och gul. Plektrumskydd samt kontrollplatt har ingraverat mönster och bara det kostade en stor slant enligt Mats.

Ett gediget bygge med ett jäkla häng i. Dock åkte gitarrekonomin på en smäll efter att jag köpte mig en r8, samt denna och en utlandsresa på det. Vill låta besparingarna vara till stärkarköp, därför kan det bli så att denna får gå även fast jag vill ha kvar den...

Intressanta byten är rörstärkare, så kom med förslag. Nyproducerade grejer så går på löpande band kanske är mindre relevant i mitt sammanhang dock.

Bilderna gör då ingen rättvisa för denna gitarr och tyvärr är systemkameran på jobbet...

Nu ser den ut så här.

Image
Image

Image
Image
Image

Ps: Affär är troligtvis på g med matsrune, men vill lägga ut i vilket fall.


Med vänliga hälsningar av mig, Christian Henning.


21 Feb 2011, 21:30
Profile WWW
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post 
Lite mer offentlig info om vad den innehåller, kanske? Mickar, elektronik, övrig hårdvara mm för jag antar att kropp och hals är handbyggda, eller?

Utan att ha en aning så slänger jag iväg en trevare om min Bogner Alchemist 2x12 combo, men jag kanske är helt ute och cyklar?

Matte

mslcases@gmail.com


22 Feb 2011, 08:12
Profile

Joined: 22 Sep 2009, 21:37
Posts: 1477
Post 
clapton71 wrote:

Lite mer offentlig info om vad den innehåller, kanske? Mickar, elektronik, övrig hårdvara mm för jag antar att kropp och hals är handbyggda, eller?

Utan att ha en aning så slänger jag iväg en trevare om min Bogner Alchemist 2x12 combo, men jag kanske är helt ute och cyklar?

Matte

mslcases@gmail.com



Yes, handbyggt rakt igenom. Fräsningen håller dessutom riktigt hög kvalité. Lundgren p90 i stall och Lundgren vintage vid hals.

Kan kolla elektroniken när jag kommer hemfrån jobbet.

Med vänliga hälsningar av mig, Christian Henning.


22 Feb 2011, 15:18
Profile WWW

Joined: 24 May 2010, 11:55
Posts: 19
Location:
Post 
Du har mail....


23 Feb 2011, 09:57
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 22 Sep 2009, 21:37
Posts: 1477
Post 
jens-m wrote:

Du har mail....


Mail fick jag, dessvärre kunde jag inte svara. Du måste ha uppgett fel mailadress på din profil. jens@cardiacrecords.com kom mailet ifrån.

Jag finns på Christian.h(@)hotmail.se.




Med vänliga hälsningar av mig, Christian Henning.


23 Feb 2011, 10:23
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.