View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 15:06



Reply to topic  [ 7 posts ] 
MI Audio Crunch Box Distortion??? 
Author Message
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post MI Audio Crunch Box Distortion???
Jag har fått ett tips om rubricerade pedalen Crunchbox Distortion från MI Audio. En liten röd rackare som visst ska vara något att ha. [:p]

Nån som vet något om denna tingest? [?]

Image
<font size="2">/Janne i Själevad – Suffering severely from honkieritis. </font id="size2">


04 Mar 2011, 18:07
Profile ICQ WWW

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 2150
Location:
Post 
Det är en bra pedal. Brukar jämföras med bla Zvex Box of rock samt Lovepedal Purple Plexi. Den är väl ganska mycket Marshall JCM800, dvs lite modernare Marshall. Väldigt mångsidig där högstaläget är rätt maxad distortion. Alldeles för mycket för min del, men en bra pedal till ett ganska bra pris. Sålde som smör iallafall för något år sedan.


04 Mar 2011, 18:42
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 09 Jan 2008, 22:05
Posts: 956
Location: Luleå
Post 
Bygg den här är schemat

http://www.ultimate-guitar.com/forum/sh ... ?t=1044588

<i><font color="blue">
- vem vet, inte du
- vem vet. inte jag

"]</font id="blue">


04 Mar 2011, 20:05
Profile

Joined: 05 Oct 2010, 09:14
Posts: 143
Post 
Så vitt jag vet så är den en moddad Marshall Guvnor. Jag gillar det jag hört på das internetz.

Good deals: westhammer, trälhavsvägen, Uriah


04 Mar 2011, 20:57
Profile

Joined: 11 Jan 2009, 18:54
Posts: 201
Location:
Post 
Jag har haft en Crunchbox och tyckte den var ganska bra, fast kanske en aning vass och tunn ändå jämfört med de distpedaler jag tycker allra mest om (Himmelstrutz Fetto, Fulltone OCD, MXR Distortion III, T-Rex Dr Swamp, Hermida Mosferatu...) om det är ett klassiskt hårdrocksljud man är ute efter.

//MatsRune


12 Mar 2011, 23:00
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 06 Jan 2010, 16:20
Posts: 4265
Location: Boden Norrbotten
Post 
Har haft en Crunch Box och det är en av de bästa distar jag lirat på med bra botten och knepet är ju att stacka den med en booster.

"Det är aldrig försent att ge upp"


13 Mar 2011, 01:44
Profile WWW
Post 
FenderBender wrote:

Jag har fått ett tips om rubricerade pedalen Crunchbox Distortion från MI Audio. En liten röd rackare som visst ska vara något att ha. [:p]

Nån som vet något om denna tingest? [?]

Image
<font size="2">/Janne i Själevad – Suffering severely from honkieritis. </font id="size2">

Den låter som en skysst moddad Ds-1:a.
Dvs varken bu eller bä.
Men som sagts tidigare tenderarar den att låta lite
"plinkigt och tunt".
Det är iofs bara en uppfattning som jag instämmer i.
Det finns bättre OD:s&Distorsion på marknaden.
Fetto Nord är en, Mad Professor Stone Grey Distorsion en annan.
Men som alltid: -Prova!
Den kan fungera i rätt setup!


13 Mar 2011, 09:26
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.