View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 15:07



Reply to topic  [ 6 posts ] 
Kreativa pedaler 
Author Message
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7803
Location: Malmö
Post Kreativa pedaler
Jag har en förkärlek till pedaler som kan vara lite oberäkneliga, som man så att säga kan â€Â


15 Mar 2011, 08:09
Profile

Joined: 05 Oct 2010, 09:14
Posts: 143
Post 
Electro Faustus.
Allt de gör är galet. Och galet billigt.

Funkar fuzz factoryn efter en buffer, eller har den det där typiska fuzzface hatet för buffrar?

Good deals: westhammer, trälhavsvägen, Uriah


15 Mar 2011, 10:55
Profile
User avatar

Joined: 20 Sep 2009, 18:28
Posts: 658
Location: Uddevalla
Post 
greigoroth wrote:

Electro Faustus.
Allt de gör är galet. Och galet billigt.

Funkar fuzz factoryn efter en buffer, eller har den det där typiska fuzzface hatet för buffrar?

Good deals: westhammer, trälhavsvägen, Uriah


Funkar inte som den skall efter en buffer.


15 Mar 2011, 13:35
Profile

Joined: 05 Oct 2010, 09:14
Posts: 143
Post 
Tack L!

Kör med en Morley Bad Horsie först i kedjan, men den har en buffer... måste kasta om kanske (har precis lånat hem en, men vanliga pedalbordet är i replokalen).

Copilot FX gör också galna saker.

Good deals: westhammer, trälhavsvägen, Uriah


15 Mar 2011, 20:45
Profile

Joined: 17 Sep 2005, 18:40
Posts: 1495
Location: Uppsala
Post 
Vill du ha en fuzz som också kan vara galen på ett annat sätt än en Fuzz Factory så kolla in Paul Trombetta:

http://www.paultrombetta.com/

Jag har hans Minibone och nu har jag skaffat en Uberbonemachine. Grym fuzz med allt från overdrive till fuzz till sub oktav galenskap samtidigt som den svarar perfekt på anslag och volymen på gitarren. Jag skall försöka göra nåt klipp på den när jag hinner.

Här är två klipp jag gjort med Minibone- fuzzen:

Fuzz på nästan max:

http://www.youtube.com/watch?v=P3lerMIERJM

Fuzz på 50%:

http://www.youtube.com/watch?v=FOQmQTNw14c

http://www.myspace.com/h2band


16 Mar 2011, 10:12
Profile
User avatar

Joined: 11 Aug 2008, 16:19
Posts: 603
Location: Sundsvall
Post 
Electro harmonix Ring thing tycker jag är mångsidig. Allt från fina tremolos och vibraton till octaver, stämmor och köttiga ringmodulator-oljud.
Image


---------------------------
- Köpes: Digitech Tsr 24


16 Mar 2011, 15:32
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.