 |
|
Page 1 of 1
|
[ 30 posts ] |
|
Max- 500- spänn -per- pedal-projekt!
| Author |
Message |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
 Max- 500- spänn -per- pedal-projekt!
Tjo, krängde hela mitt fyllda Pedaltrain 2 bord med dyra effektpedaler för att....jag helt enkelt ville ta en ny runda i träsket! En TC Nova System var här och vände, för mycket pillande med parametrar och för mycket valmöjligheter helt enkelt. Vad göra? Pedalsuget är stort, men ekonomin säger välling och blöjor och inte boutiquepedaler.... Började därför leta lite s k sleepers, pedale rsom egentligen låter i par med dyra grejer, men som folk av olika anledningar inte vill ha! Hittills ser det ut så här på pappret: Dunlop JH-1 wah, med ny switch och pot så blev den lite dyrare än en femhundring, men den ska ändå säljas... Danelectro TOD v1- bytesaffär där priset var 500 kr (bytte mot en annan sleeper Zoom PD-01) Tonerider Am Od- som en bra Blues Driver, ungefär. Ibanez DE7 i 80-talsrosa! Hur bra delay som helst, låter minst lika bra som Replica i echoläget. Fattar inte att de är så billiga, måste bero på att di är så fula... Drivs av Artec Power Brick, helt ok fast utan isolerade utgångar. Pedalbordet ska jag bygga själv när jag får verkstan klar. Idén är klar- blir en täckt låda framtill där strömmen göms, två plan pedalhyllor och ca 50x30 i storlek. Vit och svart tolex med aluprofiler och hörn. Powerconjack, två låsbara telejack ska sitta på sidan av den främre lådan. Behöver ett bra chorus, kanske en vibe/phaser, en oktaver vore kul också. Kan inte hjälpas, men det är bara för roligt med pedaler! Nyttigt att börja om ibland också. Matte mslcases@gmail.com
|
| 06 Apr 2011, 22:27 |
|
 |
|
Slinky
Joined: 20 Aug 2002, 22:58 Posts: 1114 Location:
|
clapton71 wrote: Ibanez DE7 i 80-talsrosa! Hur bra delay som helst, låter minst lika bra som Replica i echoläget. Fattar inte att de är så billiga, <b>måste bero på att di är så fula...</b>
Och att de distar (i bakgrunden) i bypassläge.. [xx(]
|
| 06 Apr 2011, 22:35 |
|
 |
|
rejjo
Joined: 12 Mar 2009, 19:59 Posts: 742 Location: Lund
|
Jag har en Boss OC-2 som ligger på posten och väntar på mig, om jag märker att Octaver inte är något för mig kan du få prova den, 400 + frakt. Klassisk pedal.
Tonerider American Overdrive är för övrigt en grym pedal för små pengar!
/ Calle
|
| 06 Apr 2011, 23:12 |
|
 |
|
henriperkio
Joined: 09 Apr 2010, 10:43 Posts: 349 Location: Umeå
|
har just testat en ibanez trimod chorus.. du kan köpa den för samma peng jag köpte den.. 350 kr. funkar finfint många möjligheter
|
| 06 Apr 2011, 23:29 |
|
 |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
Slinky wrote: clapton71 wrote: Ibanez DE7 i 80-talsrosa! Hur bra delay som helst, låter minst lika bra som Replica i echoläget. Fattar inte att de är så billiga, <b>måste bero på att di är så fula...</b>
Och att de distar (i bakgrunden) i bypassläge.. [xx(] Min sitter i en parallell loop och distar inte ett smack! Kanske är den känslig för vad som stoppas in i den, om man har den i serie alltså? Matte mslcases@gmail.com
|
| 06 Apr 2011, 23:41 |
|
 |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
Alltså, det var inte meningen att det skulle bli nån köpestråd, men tack för förslagen i alla fall! En OC-2 har jag haft en gång, klart bra oktavpedal! Tri-chorus är säkert bra för pengen, men jag vet inte om min fåfänga klarar fler av dessa tonelok-pedaler... Ja, Am Od är jag helimpad av, faktiskt. Ett tag var jag inne på att byta ut den, men den lirar skitbra ihop med TOD:n, ju! Matte mslcases@gmail.com
|
| 06 Apr 2011, 23:45 |
|
 |
|
henriperkio
Joined: 09 Apr 2010, 10:43 Posts: 349 Location: Umeå
|
den är bra för pengen och ja eftersom du frågade så  och sant som du säger tonelok.. ingen hype iaf!
|
| 07 Apr 2011, 00:36 |
|
 |
|
jazzfromhell
Joined: 20 Apr 2009, 08:46 Posts: 1536 Location: Stockholm
|
- Ibanez Soundtank (EM-5??) Echomachine. Ska vara grymt bra. Fanns en på Blocket nyligen för 300 kr. Håller f.ö.helt med dig om DE7an, har själv 3 st. Jag faktiskt tycker dom är snygga, dock ej den rosa  - Danelectro Cool cat vibe. Finfin vibe för inga pengar alls.
|
| 07 Apr 2011, 09:07 |
|
 |
|
lillefar
Joined: 06 Jan 2010, 16:20 Posts: 4265 Location: Boden Norrbotten
|
Undantag finns såklart men min erferenhet är att när det gäller pedaler får man oftast det man betalar för. Bygga själv är väl mest bang for the buck om man ids pilla med lödkolven!
"Det är aldrig försent att ge upp"
|
| 07 Apr 2011, 17:57 |
|
 |
|
snutstrut
Joined: 15 Dec 2009, 17:36 Posts: 2150 Location:
|
Hade tex Danelectro varit lite mer stadiga i konstruktionen hade jag haft 25 sådana i mitt pedalbord. Visst, det finns en del billiga pedaler som låter jättebra och är bra i konstruktionen, men de är inte jättemånga. Ibanez DE 7 är verkligen en sådan som jag ångrar jag att jag sålde
|
| 07 Apr 2011, 19:45 |
|
 |
|
lillefar
Joined: 06 Jan 2010, 16:20 Posts: 4265 Location: Boden Norrbotten
|
Japp DE-7 är kung bland billiga delay finns som inget i närheten som kan konkurrera.
"Det är aldrig försent att ge upp"
|
| 08 Apr 2011, 08:34 |
|
 |
|
Edvin Medvind
Joined: 27 Jan 2006, 23:29 Posts: 549 Location:
|
snutstrut wrote: Hade tex Danelectro varit lite mer stadiga i konstruktionen hade jag haft 25 sådana i mitt pedalbord. Visst, det finns en del billiga pedaler som låter jättebra och är bra i konstruktionen, men de är inte jättemånga. Ibanez DE 7 är verkligen en sådan som jag ångrar jag att jag sålde
Dan echo är faktiskt stabilt bygge, och borde landa under en 500 beggat. edvin.medvind(a)gmail.com
|
| 08 Apr 2011, 09:17 |
|
 |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
lillefar wrote: Undantag finns såklart men min erferenhet är att <font color="red">när det gäller pedaler får man oftast det man betalar för.</font id="red"> Bygga själv är väl mest bang for the buck om man ids pilla med lödkolven!
"Det är aldrig försent att ge upp"
Det där håller jag inte alls med om, inte när det gäller ljud i alla fall. Vad man däremot får på köpet är ett deltagande i hypeindustrin runt en viss pedal eller märke och det är just det jag ville komma ifrån. Om det hade gällt förstärkare och i viss mån gitarrer så är jag med på att man får vad man betalar för (men märkeshypen är väl utbredd även här förstås...), de innehåller ju fler delar/komponenter som kostar olika efter kvalitet. En pedal har några potar, jack och ett gäng elektriska komponenter som inte kostar så mycket i sig. Jag vill absolut inte skriva andra på näsan, är ju själv en märkesnörd som gärna köper hypade pedaler. Men ibland behöver man kliva ur och få andra perspektiv, nyttigt! Matte mslcases@gmail.com
|
| 09 Apr 2011, 06:01 |
|
 |
|
jazzfromhell
Joined: 20 Apr 2009, 08:46 Posts: 1536 Location: Stockholm
|
clapton71 wrote: lillefar wrote: Undantag finns såklart men min erferenhet är att <font color="red">när det gäller pedaler får man oftast det man betalar för.</font id="red"> Bygga själv är väl mest bang for the buck om man ids pilla med lödkolven!
"Det är aldrig försent att ge upp"
Det där håller jag inte alls med om, inte när det gäller ljud i alla fall. Vad man däremot får på köpet är ett deltagande i hypeindustrin runt en viss pedal eller märke och det är just det jag ville komma ifrån. Om det hade gällt förstärkare och i viss mån gitarrer så är jag med på att man får vad man betalar för (men märkeshypen är väl utbredd även här förstås...), de innehåller ju fler delar/komponenter som kostar olika efter kvalitet. En pedal har några potar, jack och ett gäng elektriska komponenter som inte kostar så mycket i sig. Jag vill absolut inte skriva andra på näsan, är ju själv en märkesnörd som gärna köper hypade pedaler. Men ibland behöver man kliva ur och få andra perspektiv, nyttigt! Matte mslcases@gmail.com+1 som fan.
|
| 09 Apr 2011, 17:08 |
|
 |
|
trälhavsvägen
Joined: 10 Feb 2010, 22:08 Posts: 2103 Location: Åkersberga
|
Jag håller med om att det finns många bra billiga pedaler. Personligen gillar jag dock inte när dom suger ton i bypass läge eller när potar och jack sitter i kretskortet och allmänt tveksam byggkvalitet. Nu kan man lösa mycket med en bra buffer och Bypass-loopar även om det känns så där. Själv har jag en absolut favorit i Nobels ODR-1. Jag boxade om min med riktiga jack i chassiet, riktiga potar och TBP. Ett jävla jobb men väl värt mödan[:)].
|
| 09 Apr 2011, 19:37 |
|
 |
|
monk
Joined: 30 Sep 2009, 07:41 Posts: 1648
|
Synd att du krängde av alla fina pedaler. Jag tror det blir svårt att hitta en billig delaypedal som låter lika bra som Strymon delayet du sålde. Det blir dyrare i längden har jag märkt, har man väl börjat jämföra olika pedaler och hört ett riktigt bra ljud blir man aldrig helt nöjd med det näst bästa billigare alternativet. Köper det bästa direkt istället. Har tex provat alla tänkbara phaserpedaler och loosat en hel del stålars innnan jag till sist tömde spargrisen och köpte Mad Professor TOP som slår allt jag provat. Tycker boutique pedaler kan vara lite överskattat ibland, Fulltone som ju är mainstream pedaler nuförtiden håller fortfarande hög klass och står sig väl i konkurrensen med handmålade pedaler med lång väntelista.
|
| 09 Apr 2011, 20:00 |
|
 |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
monk wrote: Synd att du krängde av alla fina pedaler. Jag tror det blir svårt att hitta <font color="red">en billig delaypedal som låter lika bra som Strymon delayet </font id="red"> du sålde. Det blir dyrare i längden har jag märkt, har man väl börjat jämföra olika pedaler och hört ett riktigt bra ljud blir man aldrig helt nöjd med det näst bästa billigare alternativet. Köper det bästa direkt istället. Har tex provat alla tänkbara phaserpedaler och loosat en hel del stålars innnan jag till sist tömde spargrisen och köpte Mad Professor TOP som slår allt jag provat. Tycker boutique pedaler kan vara lite överskattat ibland, Fulltone som ju är mainstream pedaler nuförtiden håller fortfarande hög klass och står sig väl i konkurrensen med handmålade pedaler med lång väntelista.
Ja, El Capen är en riktig cork-sniffer pedal, låter helt gudomligt när man testar det själv. I ett band däremot, så kan man inte urskilja dessa snygga fluttrande, svajande, raspande delaysvansar så där funkar ett hederligt (men bra!) delay som DE7. Viktigast är att ett delay inte tar över ljudbilden alt inte hörs alls och det behöver inte vara dyrt för att funka så. Tyckte förr att Replican hade ett grymt bra sätt att gifta sig med gitarrtonen, har ägt två såna men tycker nog ändå att DE7 lirar jämnt med det på så sätt. Jag lär mig mycket av detta och det är ju ändå därför jag håller på och byter/köper/säljer. Om det sen kostar en slant, so be it- det är både roligt och lärorikt. Matte mslcases@gmail.com
|
| 11 Apr 2011, 15:00 |
|
 |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
trälhavsvägen wrote: Jag håller med om att det finns många bra billiga pedaler. Personligen gillar jag dock inte när dom suger ton i bypass läge eller <font color="red">när potar och jack sitter i kretskortet </font id="red"> och allmänt tveksam byggkvalitet. Nu kan man lösa mycket med en bra buffer och Bypass-loopar även om det känns så där. Själv har jag en absolut favorit i Nobels ODR-1. Jag boxade om min med riktiga jack i chassiet, riktiga potar och TBP. Ett jävla jobb men väl värt mödan[:)].
Undrar lite om det eg har nån betydelse? Om potar och jack är dåliga, det fattar jag att det påverkar, egen erfarenhet från byten på alla mina gitarrer. Men om jacken sitter på kretskortet eller inte, har det någon ljudlig betydelse? Den nyare serien av Mad P har väl kretsmonterade jack, eller? Matte mslcases@gmail.com
|
| 11 Apr 2011, 15:05 |
|
 |
|
Goran
Joined: 03 Jan 2008, 12:21 Posts: 7803 Location: Malmö
|
clapton71 wrote: trälhavsvägen wrote: Jag håller med om att det finns många bra billiga pedaler. Personligen gillar jag dock inte när dom suger ton i bypass läge eller <font color="red">när potar och jack sitter i kretskortet </font id="red"> och allmänt tveksam byggkvalitet. Nu kan man lösa mycket med en bra buffer och Bypass-loopar även om det känns så där. Själv har jag en absolut favorit i Nobels ODR-1. Jag boxade om min med riktiga jack i chassiet, riktiga potar och TBP. Ett jävla jobb men väl värt mödan[:)].
Undrar lite om det eg har nån betydelse? Om potar och jack är dåliga, det fattar jag att det påverkar, egen erfarenhet från byten på alla mina gitarrer. Men om jacken sitter på kretskortet eller inte, har det någon ljudlig betydelse? Den nyare serien av Mad P har väl kretsmonterade jack, eller? Matte mslcases@gmail.comTror att det åsyftats att kretskortmonterade jack och potar lätt kan medföra total tystnad och/eller ljud man inte tänkt sig. Inte kul om man står på scen….. Men rent ljudmässigt har det naturligtvis ingen betydelse.
|
| 11 Apr 2011, 15:11 |
|
 |
|
greigoroth
Joined: 05 Oct 2010, 09:14 Posts: 143
|
Om jag inte minns fel har alla nya Catalinbread pedalar kretsmonterade potar och jack. Finns ett bra inlägg från någon av grabbarna på företaget där han förklarar varför det är bättre. Ska se om jag kan hitta det.
Good deals: westhammer, trälhavsvägen, Uriah, Tobbe Z
|
| 11 Apr 2011, 21:54 |
|
 |
|
greigoroth
Joined: 05 Oct 2010, 09:14 Posts: 143
|
http://www.freestompboxes.org/viewtopic.php?f=45&t=5517"Seishin" och "Brian" är medlemmar på forumet, och från Catlinbread. Good deals: westhammer, trälhavsvägen, Uriah, Tobbe Z
|
| 11 Apr 2011, 21:56 |
|
 |
|
laros
Joined: 28 Dec 2007, 11:57 Posts: 3406 Location:
|
Låter det bra så låter det bra oavsett vad det står på pedalen tycker jag!
Känner en person som har allt värsting med Mad proffesor stärk för 40tk och pedalbord med dom allra dyraste och senaste modellerna som LW har och en värsting PRS gitarr, och jag tycker det låter skittråkigt rent ut sagt! Så rätt kan bli fel och fel kan bli helt rätt..eller hur man skall förklara.
En del tycker kanske man är insatt med såna värsting dyra grejor men för mig blir det tvärtom. Åtminstonde så har man ju satt ribban rätt högt och det är lätt att inte stå upp till förväntningarna man får på ett värsting pedalbord. Det är klart roligare med någon som kör på billiga saker eller udda kombinationer eller en salig blandning, för oftast har då personen verkligen grejorna för en funktion och inte för att flasha.
Så ser i alla fall jag på saken...
|
| 12 Apr 2011, 08:27 |
|
 |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
laros wrote: Låter det bra så låter det bra oavsett vad det står på pedalen tycker jag!
Känner en person som har allt värsting med Mad proffesor stärk för 40tk och pedalbord med dom allra dyraste och senaste modellerna som LW har och en värsting PRS gitarr, och jag tycker det låter skittråkigt rent ut sagt! Så rätt kan bli fel och fel kan bli helt rätt..eller hur man skall förklara.
<font color="red">En del tycker kanske man är insatt med såna värsting dyra grejor men för mig blir det tvärtom. Åtminstonde så har man ju satt ribban rätt högt och det är lätt att inte stå upp till förväntningarna man får på ett värsting pedalbord. Det är klart roligare med någon som kör på billiga saker eller udda kombinationer eller en salig blandning, för oftast har då personen verkligen grejorna för en funktion och inte för att flasha.</font id="red">
Så ser i alla fall jag på saken...
Plus på det. För min del så vill jag ha grejerna för dess ljud och funktion, men hänger man mycket på forum som jag gör, är det så lätt att bli hypefärgad. Ville bort från det och hitta guldkornen från budgetmarknaden. Jag är grymt nöjd med hur det låter hittills: Dunlop JH-1 wah, true bypass och Icarpot Danelectro TOD v1 Tonerider Am overdrive Ibanez DE7, rosa!! En Wampler Superplextorsion är på väg hem också. I mina musikerkretsar är jag den ende nörden, så ingen blir impad av mitt pedalbord vad jag än har på det, he,he! Men den rosa DE7:an har väckt lite muntration, dock! mslcases@gmail.com
|
| 12 Apr 2011, 11:23 |
|
 |
|
Lemmy
Joined: 10 Mar 2004, 23:38 Posts: 2344 Location: Gislaved SWISH
|
Kan ju passa på att sno tråden med en fråga som trots allt är inom området. Jag är själv ute efter en billig tubescreamer-liknande pedal för lite tester. Har ni några bra förslag?
Si fractum non sit, noli id reficere
|
| 12 Apr 2011, 13:13 |
|
 |
|
rejjo
Joined: 12 Mar 2009, 19:59 Posts: 742 Location: Lund
|
|
| 12 Apr 2011, 16:56 |
|
 |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
Lemmy wrote: Kan ju passa på att sno tråden med en fråga som trots allt är inom området. Jag är själv ute efter en billig tubescreamer-liknande pedal för lite tester. Har ni några bra förslag?
Si fractum non sit, noli id reficere
Finns ju massor...jag saknar ibland den där klonen av en Clay Jones Dynamic Od som nån från diskant byggde ihop ett gäng av. Den var riktigt bra, vill jag minnas. Vad är billig, då? Runt en femhundring bör du kunna hitta MI Audio Blues Boy, också en bra ts-variant. Annars letar du upp en Ibz Soundtank TS-5, överraskande bra i fult skal. Visual Sounds Route 808 är också skitbra, har en basboost som låter fint, men inte så användbart i en bandsituation. Några egna erfarenheter i alla fall... Matte mslcases@gmail.com
|
| 13 Apr 2011, 22:42 |
|
 |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
He, he, väntade på den...måste hålla i slantarna nu, mycket månad kvar... Matte mslcases@gmail.com
|
| 13 Apr 2011, 22:43 |
|
 |
|
Lemmy
Joined: 10 Mar 2004, 23:38 Posts: 2344 Location: Gislaved SWISH
|
clapton71 wrote: Lemmy wrote: Kan ju passa på att sno tråden med en fråga som trots allt är inom området. Jag är själv ute efter en billig tubescreamer-liknande pedal för lite tester. Har ni några bra förslag?
Si fractum non sit, noli id reficere
Finns ju massor...jag saknar ibland den där klonen av en Clay Jones Dynamic Od som nån från diskant byggde ihop ett gäng av. Den var riktigt bra, vill jag minnas. Vad är billig, då? Runt en femhundring bör du kunna hitta MI Audio Blues Boy, också en bra ts-variant. Annars letar du upp en Ibz Soundtank TS-5, överraskande bra i fult skal. Visual Sounds Route 808 är också skitbra, har en basboost som låter fint, men inte så användbart i en bandsituation. Några egna erfarenheter i alla fall... Matte mslcases@gmail.comOkej, tack för tipsen. Det blev ändå en Voodoo Labs Sparkle Drive (stinkfoot-moddad), köpt av rallyratten här på Bojen, lär väl trilla in i nästa vecka så jag kan testa lite mer. Si fractum non sit, noli id reficere
|
| 15 Apr 2011, 13:49 |
|
 |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
Lemmy wrote: clapton71 wrote: Lemmy wrote: Kan ju passa på att sno tråden med en fråga som trots allt är inom området. Jag är själv ute efter en billig tubescreamer-liknande pedal för lite tester. Har ni några bra förslag?
Si fractum non sit, noli id reficere
Finns ju massor...jag saknar ibland den där klonen av en Clay Jones Dynamic Od som nån från diskant byggde ihop ett gäng av. Den var riktigt bra, vill jag minnas. Vad är billig, då? Runt en femhundring bör du kunna hitta MI Audio Blues Boy, också en bra ts-variant. Annars letar du upp en Ibz Soundtank TS-5, överraskande bra i fult skal. Visual Sounds Route 808 är också skitbra, har en basboost som låter fint, men inte så användbart i en bandsituation. Några egna erfarenheter i alla fall... Matte mslcases@gmail.comOkej, tack för tipsen. Det blev ändå en Voodoo Labs Sparkle Drive (stinkfoot-moddad), köpt av rallyratten här på Bojen, lär väl trilla in i nästa vecka så jag kan testa lite mer. Si fractum non sit, noli id reficere Grattis, den är skitbra. Har haft tre SD inkl en keelymoddad, gillar verkligen den där mixkontrollen på SD. Matte mslcases@gmail.com
|
| 15 Apr 2011, 14:14 |
|
 |
|
Lemmy
Joined: 10 Mar 2004, 23:38 Posts: 2344 Location: Gislaved SWISH
|
clapton71 wrote: Lemmy wrote: clapton71 wrote: [quote="Lemmy"]
Kan ju passa på att sno tråden med en fråga som trots allt är inom området. Jag är själv ute efter en billig tubescreamer-liknande pedal för lite tester. Har ni några bra förslag?
Si fractum non sit, noli id reficere
Finns ju massor...jag saknar ibland den där klonen av en Clay Jones Dynamic Od som nån från diskant byggde ihop ett gäng av. Den var riktigt bra, vill jag minnas. Vad är billig, då? Runt en femhundring bör du kunna hitta MI Audio Blues Boy, också en bra ts-variant. Annars letar du upp en Ibz Soundtank TS-5, överraskande bra i fult skal. Visual Sounds Route 808 är också skitbra, har en basboost som låter fint, men inte så användbart i en bandsituation. Några egna erfarenheter i alla fall... Matte mslcases@gmail.comOkej, tack för tipsen. Det blev ändå en Voodoo Labs Sparkle Drive (stinkfoot-moddad), köpt av rallyratten här på Bojen, lär väl trilla in i nästa vecka så jag kan testa lite mer. Si fractum non sit, noli id reficere Grattis, den är skitbra. Har haft tre SD inkl en keelymoddad, gillar verkligen den där mixkontrollen på SD. Matte mslcases@gmail.com[/quote] Låter bra  har faktiskt ägt en tidigare, men den gick i samband med ett stärkarbyte. Så det ska bli skoj med en igen [:)] Si fractum non sit, noli id reficere
|
| 15 Apr 2011, 15:17 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 30 posts ] |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 10 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|
 |